Skocz do zawartości
Turambar

RPG a cRPG

Polecane posty

To może spróbuję coś ruszyć, bo zainteresowała mnie jedna sprawa ;P Sprawdziłem sobie na angielskiej Wiki jakieś cRPG'i i znalazłem tam m.in Fallout'y, Neverwinter Nights, Elder Scrools, ale jedyny system jaki kojarzę, że ma swój książkowy odpowiednik ma Vampire. Wie ktoś może czy dla w.w znajdują się również odpowiedniki a jeśli tak to jakiej jakości? :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież NWN jest bazowany na zasadach dedeka. Poza Neverwinterem jest jeszcze Baldur's Gate, Icewind Dale, Torment też jest na dedeku... Poza tym to nie wiem. TES chyba ma autorski system.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TES ma autorski. Czasem też idzie to w drugą stronę, bo choćby system autorski stworzony do gry Diablo (dwójki konkretniej) został zaadaptowany do systemu RPG (inna sprawa to jakość tego systemu... czyt. odcinanie kuponów :D)

Poza wymienionymi przez Soutysa od razu nasuwa mi się jeszcze KoTOR, który stał na systemie Star Wars D20 (czyli dostosowane dedeki).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też, bodajże fanowski, Fallout P&P, żeby było zabawniej to sam SPECIAL - jeśli dobrze pamiętam - powstał na bazie potwora zwanego GURPS ;D. TES, jak już Paul powiedział, jest autorski, za to świat TESa jest oparty na sesji D&D, w jaką grali twórcy gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, SPECIAL powstał na bazie GURPSa, ale jednego nie rozumiem - czemu nazywasz GURPSa "potworem", skoro te systemy w gruncie rzeczy są identyczne? Mało tego, SPECIAL jest zdecydowanie bardziej skomplikowany niż GURPS... : )

Co do Tormenta i KotORów - tu raczej bym powiedział o "luźnej adaptacji" niż "bazowaniu na". W Tormencie z ADnD zostały chyba tylko statystyki i nazwy charakterów, w KotORach zmieniono kompletnie mechanikę Atutów i walki.

A jeśli byście chcięli system od WIELKIEJ biedy podobny do tego z TESa, to polecam Zew Cthulu. Mechanika rozwijania umiejętności jest dość podobnie rozwiązana.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież NWN jest bazowany na zasadach dedeka. Poza Neverwinterem jest jeszcze Baldur's Gate, Icewind Dale, Torment też jest na dedeku... Poza tym to nie wiem. TES chyba ma autorski system.
Poza tym to Świątynia Pierwotnego Zła :D System w tej grze jest tak skomplikowany, i tak mocno oparty na systemie DnD, że w porównaniu do niego, NWN nawet nigdy nie stał obok ;) Zainstalowałam sobie, ale nie miałam czasu dłużej zagrać... kto wie, może teraz nadarzy mi się okazja? :)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, SPECIAL powstał na bazie GURPSa, ale jednego nie rozumiem - czemu nazywasz GURPSa "potworem", skoro te systemy w gruncie rzeczy są identyczne?

A czy mówiłem że *SPECIAL* nie jest potworem? ;)

1) Kostka "procentowa"

2) strzel sobie minigunem przy stoliku (tj. nie na kompie)

A gdy chodzi o DnD to najwierniejszy bodajże jest korzystający z licencji OGL Incursion. Jest to roguelike :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba Baldur's Gate to bodajże druga edycja AD&D, Icewind Dale "jedynka" z dodatkami - także. Icewind Dale II to w zasadzie coś działające jak D&D 3.0, Neverwinter Nights już bliżej 3.0 (w tym powiela jej błędy jak bezużyteczny Tropiciel na poziomach od 2+), aczkolwiek znowu kilka dodanych umiejętności zupełnie spoza D&D trzecioedycjnego.

Zastanawiam się na czym będzie ta gra z "Project Eternity", czy na jakiejś własnej autorów, przeróbka AD&D z D&D 3.0, czy może skorzystają z jakiegoś nowszego (wątpię jednak, by na D&D 4.0/Essentials - cena licencji, a do tego fani baldurotormentowi by się ostro zdziwili).

Co do Tamriel w RPG, to znalazłem trzy linki. Pierwsze dwa jako "Tamriel d20" (#1, #2), następne to setting do D&D 3.5. Z czego tylko to ostatnie zawiera cokolwiek więcej niż kilka informacji...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się na czym będzie ta gra z "Project Eternity", czy na jakiejś własnej autorów, przeróbka AD&D z D&D 3.0, czy może skorzystają z jakiegoś nowszego (wątpię jednak, by na D&D 4.0/Essentials - cena licencji, a do tego fani baldurotormentowi by się ostro zdziwili).

Tutaj można znaleźć ciekawy tekst na temat pancerzy w kontekście Project Eternity. Sam obstawiam, że nie będą kupowali licencji i postarają się wymyśleć własny, spójny system.

Edytowano przez Holy.Death
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...