Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

hazelasty

Laptop/netbook na studia elektrotechniczne

Polecane posty

Witam,
Minęło blisko 10 lat odkąd kupiłem ostatniego laptopa i jestem mocno skonfundowany tematem zakupu. Posiadam stacjonarnego potwora z calym osprzętem, aczkolwiek w temacie lapków jestem absolutnym laikiem i proszę o pomoc/sugestię w wyborze. Sprzęt potrzebuję na studia, gdyż siedzenie przy stacjonarze nie motywuje mnie do nauki i oczywiście nie mogę go zabrać ze sobą gdziekolwiek- o ironio!
Przeglądałem cały dzien pclab, morele, elektrodę, benchmark i zamiast wniosków jest coraz więcej wątpliwości. Poniżej legenda nt. wymagań do przyszłego sprzętu:
*cena- 2500-4200zł (oczywiście mogę nagiąć budżet o ~10%, aczkolwiek tańsze propozycje są mile widziane)
1. Wytrzymałość- lapek będzie kilka razy w tygodniu podróżować na uczelnię, toteż oczekuję sprzętu z czegoś trwalszego, niż recyklingowanego plastiku ze skrzynek po browarze;
2. Dysk SSD- jako, ze nie wyobrażam sobię funkcjonowania bez SSD korzystając ze stacjonary tak więc w lapie- must have;
3. Matryca- matowa 15,6;
4. Główne zastosowanie- kompilatory do C#, Spice, Geogebra, Mathlab, (+ więcej programów w przyszłości o których istnienia nie mam pojęcia, gdyż jestem dopiero na 2 semestrze, a przeglądając plan studiów im dalej tym ciekawsze przedmioty, co za tym idzie MOAR software), okazjonalnie jakies krótkie 'zabawy' w Autocadzie, gdyż głownie z tego programu korzystam na stacji, aczkolwiek jakbym musiał gdzieś poza domem otworzyć jakis plik z cada, dobrze by było jakby lapek nie wyzionął ducha;
5. System operacyjny- aktualnie korzystam z Win7, aczkolwiek nie mam pojęcia odnośnie trendów w tej materii, także zdam się na wasze opinie, czy brać z systemem i co najważniejsze z jakim systemem (rozumiem, że jest to uzależnione od sprzętu jaki mam zamiar kupić);