gu2ma Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 (edytowany) Temat założony wyłącznie w celu wymiany spostrzeżeń (pomocnych rad) dotyczących kursu magazynu CD-Action pt., "unity - Robimy platformówkę!". Jeżeli jesteś zainteresowany kursem, a niestety nie miałeś sposobności zakupienia ostatnich 5 wydań magazynu CD-Action. Serdecznie zachęcam do kontaktu z działem prenumeraty i kupno archiwalnego numeru. (Kurs Unity znajduje się w numerach: 02/03/04/05/06//2016) Miłej zabawy Edytowano Październik 20, 2016 przez gu2ma Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
destro177 Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 Kurs ma jedną wielką wadę - trzeba czekać miesiąc na ciąg dalszy. Prawdopodobnie każdy komu się spodobało to co stworzył, zacznie szukać dalszych możliwości na własną rękę. Ciekaw jestem jak do takiego swobodnego rozwoju bez poradnika odniesie się kolejna część.No dobra, miały być spostrzeżenia i porady:- dla postaci gracza warto zaznaczyć opcję blokady osi Z w Rigidbody2D (nie wiem jak dalej, ale na tym etapie przewracanie się jest uciążliwe)- aby postać nie unosiła się jednostajnie przy trzymaniu klawisza skoku należy dodać w skrypcie "Down" bez nawiasów za "GetButton" (oczywiście w sekcji dla skoku)- udało mi się stworzyć skrypt podpięty do postaci dający pojedynczy dźwięk skoku, niestety odtwarza się przy każdym wciśnięciu:public class skakaniezglosem : MonoBehaviour { public AudioClip skok; AudioSource audiojump; // Use this for initialization void Start () { audiojump = GetComponent<AudioSource>(); } // Update is called once per frame void Update() { if (Input.GetButtonDown("Jump")) { audiojump.PlayOneShot(skok); } }}Do tego skryptu trzeba dodać komponent AudioSource (Add Component w Inspector) też dla postaci i przeciągnąć plik dźwiękowy (wcześniej trzeba go umieścić w Assets) na pole AudioClip. Ten sam plik dźwiękowy należy przeciągnąć do powstałego pola "skok" w Inspector w miejscu gdzie nam się wyświetla skrypt.Jestem programistą!Czy może mi jeszcze trochę brakuje? A tak to wygląda w tej chwili w wdytorze:http://scr.hu/6btv/0w62q 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gu2ma Napisano Styczeń 17, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 Co do przewracania się masz rację - choć w przypadku przedmiotu w kształcie kuli nawet zalecane. @destro177 co do tła - boskie! Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
retrowertyk Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 (edytowany) Mam problem... W kursie napisano, że - aby kamera podążała za bohaterem - należy do pola Target w skrypcie podpiąć bohatera. Że wystarczy "przeciągnąć" bohatera z okna Hierarchy do Target (które pokazuje się w Inspektorze po zaznaczeniu skryptu CameraFollow). Zamiast "None (Game Object)" powinien pojawić się obiekt bohatera.U mnie niestety to przeciągnięcie jest niemożliwe.Chwytam obiekt bohatera na liście Hierarchy i próbuję go upuścić nad polem Target w Inspektorze, ale kursor zmienia się na "zakaz". Kompletnie nie wiem, jak to rozwiązać. W to pole mogę wrzucić coś z pola Assetes, ale nie z pola Hierarchy.Kamera - jak się domyślacie - nie podąża w grze za bohaterem, ale nadal stoi w miejscu (cały skrypt jest dobrze wklepany, sprawdziłem).Czy ktoś miał podobny problem? Proszę Was o pomoc, bo bardzo chciałbym dokończyć pierwszą lekcję Edytowano Styczeń 17, 2016 przez retrowertyk Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
destro177 Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 (edytowany) Mam problem... Najpierw kliknij raz na MainCamera w Hierarchy, potem przeciągnij "hero" do Inspectora, trochę inaczej będzie to wyglądało. W tej chwili nie możesz tego zrobić bo masz zaznaczony skrypt, nie kamerę.Zobacz tutaj:http://scr.hu/6btv/3e05v Edytowano Styczeń 17, 2016 przez destro177 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
retrowertyk Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 Bardzo dziękuję Jestem totalnym beginerem i wszystkiego się uczę w Unity od 0, stąd takie problemy. W samym kursie też nie jest to aż tak dokładnie opisane. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
destro177 Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 Bardzo dziękuję Nie ma za co Też jestem kompletną zielenizną. Nigdy nic nie zaprogramowałem, nie zmodyfikowałem żadnej gry a moim szczytowym osiągnięciem jest to co załączyłem w pierwszym moim poście Też mam wrażenie, że kurs jest niezrozumiały dla kogoś kompletnie nieobeznanego. Przydałby się do tego film. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
retrowertyk Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 Przydałby się do tego film.Oj tak, przydałby się - taki "kliknięcie po kliknięciu" Ja co prawda mam jakieś doświadczenie w programowaniu, także kiedyś zrobiłem grę i bawiłem się czymś, co ma podobny interfejs (Blender), ale mimo tu Unity to zupełnie inna bajka Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
destro177 Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 Aż się pochwalę dotychczasowymi wypocinami Mam nadzieję, że temat się rozkręci. W zasadzie spodziewałem się sporego zainteresowania i zagęszczenia postów/tematów o kursie, a tutaj pustki aż do dzisiaj. Sprite postaci to pierwsze co narysowałem, widać to Przesuwająca się w prawo platforma z ziemi nie ma swojego napędu, pchana jest przez postać. Złe rozwiązanie, którego nawet nie opiszę.Obracające się elementy robiłem przy użyciu komponentu Hinge Joint 2D. Trzeba wycentrować środek opcją Auto Configure oraz załączyć Motor oraz nadać mu odpowiednie wartości, dopasowane do potrzeb.Wiatrak z platformami wprawiłem w ruch też poprzez Hinge Joint 2D. Platformy poprzez ten sam komponent przymocowałem do śmigieł, z tym że trzeba było w pole Connected Rigidbody przeciągnąć z Hierarchy śmigło. Do tego zablokowałem w platformie oś Z w komponencie Rigidbody 2D.http://scr.hu/6btv/vie8mPlatforma, która mnie katapultowała, jest oparta na Spring Joint 2D.Platforma poruszająca się cyklicznie to skrypt skopiowany z neta, czego się wstydzę.Wszystkie grafiki robiłem sam, dźwięki skoku i ruchu wiatraka nagrane na szybko przeze mnie. Pozostałe dźwięki pochodzą ze strony http://www.freesound.orgWyszło na to, że wystarczy sam początek niewielkiego poradnika, trochę własnych poszukiwań oraz prób i można zrobić coś co zaczyna wyglądać jak gra A jaka jeszcze droga przede mną żeby w to dało się grać... 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gu2ma Napisano Styczeń 17, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 (edytowany) Panowie wykonując dzisiaj popołudniu krok po kroku zalecenia opisane w magazynie nie miałem choćby jednego problemy z dokończeniem pierwszego etapu.Cisza i spokój w domu obowiązkowa Byle do 9!EDIT!@destro177 szacuneczek. Edytowano Styczeń 17, 2016 przez gu2ma Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
retrowertyk Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 @destro177 - naprawdę sporo dobrej roboty jak na początkującego W takim tempie to za a miesiąc będziesz spokojnie robił poważne gry 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kusi Napisano Styczeń 17, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2016 Sam będę próbował stworzyć infinite runnera z proceduralnie generowanym światem, powolne kroki w tę stronę stawiam . Może kiedyś coś zamieszczę jeśli się uda.Polecałbym poszukać sobie jakichś darmowych assetów w sklepie Unity, można znaleźć ogromną ilość fajnych rzeczy właśnie dla takich platformówek, niektórzy nie życzą sobie za nie żadnej opłaty. 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gu2ma Napisano Styczeń 18, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2016 (edytowany) Gotowe Człowiek cale życie uczy się na błędach,a ja cieszę się, że te błędy mogę popełniać i bawić się w to co kocham! Edytowano Styczeń 18, 2016 przez gu2ma Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ace55 Napisano Styczeń 18, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2016 Problem, ale z instalacją. Unity nie chce się w żaden sposób uruchomić i domyślam się, że chodzi o brak Visual Studio. Nie zainstalowało się podczas instalacji Unity, przez jakiś naprawdę dziwny błąd. Próbując zainstalować osobno wyskakuje mi błąd: "1. Ta wersja Visual Studio wymaga nowszej wersji systemu Windows. 2. Ta wersja pracuje najlepiej z Internet Explorer 10 który nie jest zainstalowany [...]". Zaraz, zaraz... co? Mam zainstalowany 64 bitowy Windows 7, korzystam z Chroma. Szukałem innej wersji VS, ale zawsze wyskakuje mi ten sam błąd. Pomoże ktoś? Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshi147 Napisano Styczeń 18, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2016 (edytowany) No panowie, zachęciliście mnie. Nie miałem ochoty znowu pakować się w bagno programowania, w którym czekały mnie tylko pot, krew, łzy i decybele wypełnione soczystą łaciną. A tak pewnie wypróbuję Unity i znowu wsiąknę. Nie żebym chciał kogokolwiek tego odstraszać, ale pisanie gier ambitniejszych niż prosta platformówka to z reguły męczarnia, i tylko wynik końcowy (o ile uda się projekt skończyć) daje satysfakcję taką, że czujesz, że możesz już umierać. Jesteś spełnionym człowiekiem .Tsiaa, a chwilę później okazuje się, że jakaś tekstura się nie wczytuje, gra wykrzacza się do pulpitu co pół godziny, a sejwy magicznie znikają po wyłączeniu. Fuuuu... Edytowano Styczeń 18, 2016 przez Yoshi147 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kusi Napisano Styczeń 18, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2016 @ace55 Ściągasz oprogramowanie z oficjalnej strony Unity? Jeśli tak, to spróbuj ściągnąć starszą wersję silnika (najlepiej ostatni update wersji 4.) ostatnio po updacie do 5 i nowszych wersji też miewałem jakieś niestworzone problemy. Raczej niemożliwe, że chodzi o brak Visual Studio, Unity ma wbudowane własne narzędzie - MonoDevelop (które jest trochę kupką, więc sugerowałbym "podłączenie" pod silnik Visuala, jeśli ktoś ma możliwość - tutoriale do tego są w sieci).Do robienia gier, o których mówisz, Yoshi, zazwyczaj trzeba trochę większego doświadczenia niż kilkumiesięczny kurs z magazynu lub książki, a także przynajmniej kilkuosobowy zespół, w którym każdy będzie miał przypisaną rolę. Pierwszy projekt uczy nas obsługi silnika i w miarę sprawnego poruszania się w nim. Dokąd z tym dalej pójdziemy już zależy od nas. Z mojego doświadczenia - nawet, gdy mój kwadracik zaczął skakać po innym kwadraciku i nie spadał w nieskończoność odczuwałem ogromną satysfakcję i chciałem skakać razem z nim. Żeby poczuć się zadowolonym ze swoich postępów nie trzeba być współtwórcą RPGa z fabułą na 3000 godzin. 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterKondi Napisano Styczeń 18, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2016 (edytowany) Ja zabieram się do nauki programowania od bardzo dawna, ale zawsze się coś wydarzy i nie ma czasu. Ale chyba ten kurs mnie zmotywował. Co do samego poradnika może jutro wrzucę jakiegoś screena. I faktycznie jak ktoś już pisał trochę uciążliwe będzie czekanie na kolejną część. Fajnie jakby Kurs został wydany w stylu strikera czy craftera tyle.PS. mam pytanie kiedyś ściągnąłem Unity jest to wersja 4.3.4 czy był jakiś wielki przeskok w stosunku do obecnej wersji . Bo nie chcę mi się pobierać wszystkiego od nowa (słaby net), i czy istnieje możliwość Update-a . Edytowano Styczeń 18, 2016 przez MasterKondi Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gu2ma Napisano Styczeń 18, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2016 @ace55 Ściągasz oprogramowanie z oficjalnej strony Unity? Jeśli tak, to spróbuj ściągnąć starszą wersję silnika (najlepiej ostatni update wersji 4.) ostatnio po updacie do 5 i nowszych wersji też miewałem jakieś niestworzone problemy. Raczej niemożliwe, że chodzi o brak Visual Studio, Unity ma wbudowane własne narzędzie - MonoDevelop (które jest trochę kupką, więc sugerowałbym "podłączenie" pod silnik Visuala, jeśli ktoś ma możliwość - tutoriale do tego są w sieci).Drogi "Elfie" wydaje mi się,że problem może dotyczyć karty graficznej,a dokładniej brak zgodności (choć mogę się mylić). Visual instaluje się domyślnie razem z unity. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoshi147 Napisano Styczeń 19, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 19, 2016 @page Masz rację, nawet zrobienie czegoś prostego daje satysfakcję. Na początku też byłem bardzo szczęśliwy mogąc zagrać w pierwszy level mojego własnego Space Invaders. Ale nie można stać w miejscu, napisałem Pac - Mana, swoją wizję "Tanków" z Pegaza. Ambicja rośnie . Ale z Unity styczności dotychczas nie miałem, więc mam nadzieję, że nawet pierwsze "gierki" w nowym programie i języku dadzą mi satysfakcję, uczucie spełnienia i zyliony z jej sprzedaży w Early Accessie . 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmk Napisano Styczeń 22, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 22, 2016 Do kursu jeszcze nie przysiadałem, ale obejrzałem Wasze filmiki... da się przy tej wiedzy z kursu dodać, żeby owy gostek coś po drodze zbierał? 1 Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gu2ma Napisano Styczeń 23, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 23, 2016 Niestety nie, wszystko w swoim czasie @jmk Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekz1991 Napisano Styczeń 26, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 26, 2016 Do kursu jeszcze nie przysiadałem, ale obejrzałem Wasze filmiki... da się przy tej wiedzy z kursu dodać, żeby owy gostek coś po drodze zbierał?W pierwszej części kursu nie, ale bardzo łatwo zrobić to w oparciu o różne tutoriale. Przykładowo roll ball:https://unity3d.com/learn/tutorials/projects/roll-ball-tutorialSterujesz kulką i zbierasz kwadraciki. Dodatkowo zliczasz punkty. Polecam, bardzo pouczający tutorial. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gu2ma Napisano Styczeń 26, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 26, 2016 Dla mnie to całe przedsięwzięcie to tylko dobra zabawa, kolejny numer czasopisma - nowe nabyte umiejętności Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekz1991 Napisano Styczeń 27, 2016 Zgłoś Share Napisano Styczeń 27, 2016 Ja już jakiś czas temu zabrałem się za Unity (teraz jestem zwykłym programistą w nudnej i dużej korpo, ale planuję "przebranżowić" się na programistę gier). Brakuje mi niestety czasu, samozaparcia no i fakt, że w pracy programuję 8 godzin dziennie, sprawia, że po powrocie do domu nie mam już siły patrzeć na kod. Ale mam nadzieję, że ten kurs w CDA to zmieni i jakoś odbiję się. Pojawiające się co miesiac części kursu być może sprawią, że łatwiej będzie z regularnością. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gu2ma Napisano Styczeń 27, 2016 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 27, 2016 @tomekz1991 Ty będziesz dość ciężkim przypadkiem ... Nie zrozum mnie źle, ale Ty raczej potrzebujesz oderwania się od tego, a nie pogłębiania w czymś co stało się dla Ciebie monotonią. Z całym poważaniem dla osób,które tworzą ten "poradnik" - tutaj chodzi wyłącznie o dobrą zabawę i PODSTAWY . Nie damy rady stworzyć gry na miarę dobrze sprzedającej się produkcji. Muzyk, grafik/artysta, dwoje programistów. Tak, tyle osób wydaje mi się jest potrzebnych do sklecenia poprawnej gierki. Mowa oczywiście o amatorach. Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...