Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Webikastrator

Problem z dyskiem Seagate

Polecane posty

Witam! Rok temu kupiłem Zewnętrzny dysk Seagate 500gb. Wszystko było ok az do teraz. Od jakiegoś czasu zaczął dużo wolniej pracowac( powolne przemieszczanie się po folderach, wolne uruchamianie) dodam ze jest zapełniony tylko w 20 %! Próbowałem zrobic defragmentacje jak co miesiąc ale po prostu się nie da. Skanowałem go tez antyvirusem (ESET smart security) i też nic nie wykrył. Bardzo proszę o pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstaw jeszcze jak wygląda S.M.A.R.T., w przypadku dysków przenośnych S.M.A.R.T. można zazwyczaj bez problemów odczytać za pomocą Crystal Disk Info. Tu masz opis co zrobić. HD Tune nie radzi sobie w tym przypadku z dyskami zewnętrznymi. Benchmark wygląda ok.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Format nie jest rozwiązaniem, podobnie upgrade firmware'u. Sprawdź dysk za pomocą programu SeaTools for Windows (link zawiera instrukcję obsługi tego programu). Najprawdopodobniej dysk kwalifikuje się do wymiany w ramach gwarancji. Generalnie dysk nie wygląda dobrze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowalem sprawdzic dysk za pomocą tego programu robiąc short test lecz po kilku sekundach wyskakuje failed.gwarancje posiadam jeszcze do listopada 2011r. Lecz dysk był kupiony na allegro i moze byc maly problem. Dowiedziałem się że mój kuzyn miał podobny problem i gdy oddał dysk na gwarancję okazało się że przyczyną tego było odpinanie dysku podczas pracy i został uszkodzony soft (niejestem do konca pewien)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu w S.M.A.R.T wyraźnie widać, że uszkodzona jest powierzchnia dysku. Oddaj dysk na gwarancję, tylko najpierw spisz numer seryjny. Możesz też spróbować oddać dysk bezpośrednio do producenta, szczegóły znajdziesz na stronie Seagate.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się że mój kuzyn miał podobny problem i gdy oddał dysk na gwarancję okazało się że przyczyną tego było odpinanie dysku podczas pracy i został uszkodzony soft (niejestem do konca pewien)

Takie coś grozi utratą danych jednak do uszkodzeń prowadzić nie powinno. Dysk jest w dośc złym stanie. Nie ma co nawet go zerować.

I od czego mogło się tak stać? Co jest przyczyną.

Będąc troche złośliwym napisze, że dyski Seagate są słabe :) Sam miałem tylko z nimi problemy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od serii i konkretnego egzemplarza. Moje dyski Seagate przeżyły dosyć sporo i nigdy nie miałem z nimi problemów. Tak samo jednak nie miałem problemów z dyskami WD. Dyski to dosyć wrażliwe części i można je dosyć łatwo uszkodzić np. podczas transportu.

W Crystal Disk Info masz pole takie jak "Numer seryjny" tam możesz go odczytać. Poza tym powinien być również na samym dysku, jak i na opakowaniu.

Przyczyn mogło być sporo: uszkodzenie mechaniczne, wstrząsy, wada produkcyjna, poddanie działaniu silnego magnesu itp. Trudno wróżyć. Moim zdaniem dysk kwalifikuje się do wymiany w ramach gwarancji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile nie rzucałeś tym dyskiem, to nie powinno być problemów z gwarancją. Tzn. zakładając, że nie nastąpiło to z Twojej winy, to gwarancja powinna być uznana. Skoro dysk nie przechodzi nawet short testu, to kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysk nigdy mi nie spadł.Zawsze stoi na biurku. A jak już muszę go gdzieś zabrac to zawsze wkładam w specjalne etui, w którym jest bezpieczny. Więc przyczyną uszkodzenia napewno nie jest z mojej winy.A gdy go odeslę to wystarczy że zachowam numer seryjny czy będe potrzebował jeszcz coś oprucz tego?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować to odesłać bezpośrednio do sprzedawcy, ale znając życie, to sprzedawca na Allegro będzie robił kłopoty. Najlepiej zadzwoń do niego i ustal co i jak. Na stronie Seagate powinieneś mieć napisane co zrobić, by odesłać dysk bezpośrednio do nich. Generalnie biorąc poprawkę na sprzedawców z Allegro lepszym pomysłem wydaje mi się skontaktowanie bezpośrednio z Seagate.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktowałem się z sprzedawcą kazał przysłac skan z SeaTools, więc je wysłałem. Po oglądnięciu ich kazał przysłac dysk do firmy i powiedział,że przybliżony czas naprawy to ok. 10-12 dni. Narazie tyle czekam na kolejnego maila i poinformuje was o przebegu naprawy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest aż 36 realokowanych sektorów w dodatku pojawią się różne błędy.

Ja tam wyraźnie widzę, że realokowanych sektorów nie ma. Różnych błędów też nie widzę w jakiejś dużej ilości.

Albo dali ci lipny dysk, albo się "uszkodził" podczas transportu. Poczekaj jeszcze na opinię eksperta.

Albo dysk jest w porządku.

Jedna rzecz do której się można przyczepić, to sposób odłączania dysku, bo jeden odnotowany błąd jest najprawdopodobniej tym spowodowany. Najpierw należy odmontować dysk w systemie, a potem można go odłączyć, nigdy na odwrót.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...