Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Grot00

Radeon 4850 i predkość złącza PCI-E x16

Polecane posty

Z ciekawosci zacząłem ostatnio przeglądać rubryczki w Evereście i moją uwagę przykuła jedna linijka.

W zakładce Ekran -> Procesor graficzny

Typ magistrali PCI Express 2.0 x16 @ x4

oraz

Płyta główna -> mikroukład płyty głównej

PCI-E 2.0 x16 port #0 W użyciu @ x4 (ATI Radeon HD 4850 512MB GDDR3 Video Adapter, ATI RV770/790 - High Definition Audio Controller)

To samo pokazuje GPU-Z

Może i nie jestem mistrzem informatyki, ale jak dla mnie jest tu coś nie tak ;)

Jakieś pomysły czemu tak jest, i jak temu ew. zaradzić?

Mój konfig to

Gigabyte GA-MA78G-DS3H v1.0

AMD Athlon 64 X2 5200+

Palit Radeon 4850 512MB GDDR3 podkręcony o parę MHz z chłodzeniem Accelero S1 rev2

Chieftec GPS-500AB ( prawdopodobnie felerny model ale to trochę inna bajka )

coś jeszcze potrzeba?

Dodam może jeszcze że w 3dMarku 06 mam ok 9500pkt z tego co patrzyłem jest to wynik porównywalny do podobnych maszyn. Czyli niby wydajnośś nie spadła.

PS Próbowałem już podbijania prędkości PCI-E do 101MHz i 105MHz, podbijania napięć NB i SB. Resetowałem też BIOS, nic.

PS2. KARTA NA PEWNO JEST W DOBRYM SLOCIE! Drugi slot jest pusty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekaj, pośpieszyłem się i nie wkleiłem całości :)

1 x PCI Express x 4 slot, confirming to PCI Express 2.0 standard

1 Złącze PCI Expressx16(2.0)

2 x PCI

3 złącza PCI Express x1 (złącza PCIEX1_2 i PCIEX1_3 dzielą szerokość pasma ze złączem PCIEX4_1)

i teraz sam postaraj się odpowiedzieć na swoje pytanie.

edit:

więc jeśli karta siedzi we właściwym slocie to nie ma bata, ma śmigać na x16 ...

przewertuj instrukcje od płyty, czy nie ma jakiś wariacji prędkości pci.. np na moim mobo gdy włączałem sata III lub usb 3.0 to obcinało mi pci-e z 16 do 8x.. ale to jest problem (o ile mi wiadomo) tylko płyt kontrolerem usb3/sata III .

Link do komentarza