Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Dariusxq

Golden Sun (seria)

Polecane posty

No w końcu na E3 dostalismy jakies porządne informacje o wyczekiwanej przez nas nowej części Golden Sun.Część Fabularna będzie się odbywać 30 lat po wydarzeniach z dwóch poprzednich odsłon na GBA.Graficznie gra wygląda fantastycznie a także interfejs został poprawiony wykorzystując Touch Screena.Po pierwszych filmikach z gameplayem można stwierdzić ,ze gameplay bedzie bardzo podobny do tego z GBA.Co mnie bardzo cieszy smile.gif Nie cieszy natomiast to że na tę wspaniała produkcje przyjdzie nam czekać na zimowy okres świąteczny.No ale warto bedzie czekac,juz zacieram łapki smile_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra zapomniałem o tym temacie,co nie znaczy że zapomniałem o grze.Cały czas czekam!! Niedawno ukończyłem po raz kolejny GS1 z GBA i ta gra nic się nie zestarzała.Cały czas jest świetna :) Pozatym te filmiki które zaraz podam,pokazują że i w GS3 Na DSa nie nastąpiły większe zmiany w Gameplayu! Hurra!

Walki

Stary Dobry GS Który wyciska wszystko z DSa

Jeszcze tylko 2,5 misiąca - Zleci :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak... znawcą serii nie jestem, ale zadziwiła mnie tak dobra grafika na DSa ;) Ma fajny styl graficzny, animacje ataków są dobre oraz nieźle efektowne wliczając w to summony. Wydaje mi się, że dla posiadaczy konsoli przenośnej Nintendo będzie to jeden z bardziej obiecujących tytułów :happy:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ave!

Pozwole sobie odswierzyc ten martwy temat, a przyczyna ku temu jest dosc prosta - to wlasnie nowej konsolce nintendo i omawianej tutaj grze zawdzieczam zachowanie resztek zdrowia psychicznego podczas mego pobytu w szpitalu.

Glownym bohaterem Golden Sun: Obscure Aurora (bardziej podoba mi sie francuski podtytul) jest Matthew - nastoletni synek bohatera poprzednich gier cyklu Isaaca - ktory wraz z przyjaciolmi wyrusza na wyprawe zlecona przez swego ojca. Proste z pozoru zadanie szybko sie komplikuje, gdy w przygody przyjaciol angazuje sie tajemniczy zamaskowany osobnik wraz z dwojka swych pomocnikow. W wyniku ich knowan nasi bohaterowie zostaja zmuszeni do zwiedzenia sporej czesci nowego swiata (uklad ladow ulegl zmianie w wyniku aktywacji latarni), gdzie poznaja nowych towarzyszy (co ciekawe 8 grywalnych poostaci jest potomkami osob znanych z poprzednich gier). Milym akcentem sa liczne nawiazania do poprzednich czesci cyklu, czy to w postaci rozmow npc, czy tez pojawienia sie starych znajomych (piraci z Champa). Zawarty w grze leksykon i obszerne intro sprawiaja jednak, ze do gry moga spokojnie podejsc osoby nie majace uprzedniego kontaktu z seria. Na plus dla fabuly zaliczam takze moment powodujacy totalny szok, opad szczeki i zmiane klimatu (polecam wtedy wrocic do odwiedzonych uprzednio lokacji), a takze chyba juz swoisty dla serii "happy end". Niestety wada wynikajaca z konstrukcji fabuly sa swoiste punkty bez powrotu - jezeli odpowiednio wczesnie nie zdobedziemy okreslonej broni, summona badz djinni - moga one przepasc na zawsze.

Mechanika pozostala bez zmian, moze z dwoma wyjatkami. Pierwsza zauwazalna zmiana zaszla w systemie dialogow - zamiast odpowiedzi "tak/nie" mamy teraz do wyboru cztery reakcje: radosc, pewnosc siebie, gniew, smutek - jednak znowu ukazuja one glownie dynamike relacji pomiedzy czlonkami druzyny, nie maja zas wiekszego wplywu na przygode. Druga zmiana zaszla w systemie specjalnych atakow broni. Teraz kazda bron moze miec nawet 4 rozne ciosy specjalne (najpotezniejsze zadajace nawet ponad 1000 punktow obrazen), jednak postac wqladajaca bronia potrzebuje troche czasu by nauczyc sie kazdego z nich (metoda tradycyjna - siekajac mobki). Mistrzowskie opanowanie danej broni zwieksza takze nieco jej podstawowe parametry.

Niestety najnowsza czesc cyklu jest takze zdecydowanie najlatwiejsza (w dodatku liniowa) - nawet opcjonalny loch udostepniany po ukonczeniu gry nie stanowi wiekszego wyzwania zarowno dla szarych komorek gracza jak i potegi prowadzonych postaci. Jedynie wienczacy owe podziemia pojedynek z ostatnim opcjonalnym bossem stanowi wieksze wyzwanie. Odnosze rowniez wrazenie, iz osiaganie kolejnych poziomow stalo sie znacznie latwiejsze i osiagniecie kompletem postaci 99 poziomu nie jest niczym specjalnym. Co gorsza mastapil pewien regres w stosunku do poprzedniej czesci cyklu i wiele elementow znanych z The Lost Age (crafting przedmiotow, wylawianie skarbow, rzadkie przedmioty i bronie wypadajace z silnych potworow, odnawianie zardzewialej broni) sa obecne w Obscure Aurora w znacznie bardziej okrojonej formie.

Nie zmienia to jednak jednego: najnowsza czesc cyklu oferuje okolo 40 godzin znakomitej zabawy. Mi zas pozostaje czekac z utesknieniem na kolejna czesc cyklu (Mourning Moon?).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jak zacząć przygodę z Golden Sun ? W jakiej kolejności grać, by wycisnąć z gry jak najwięcej ? Może którąś część pominąć ?

Obecnie gram w Chrono Trigger i (niestety) w końcu grę skończę, więc chciałbym mieć już kolejnego rpg-a, a bardzo mnie zainteresował właśnie GS. Nigdy z grą nie miałem styczności, a wygląda ciekawie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ave!

Kolejnosc cyklu: Golden Sun, Golden Sun: The Lost Age, Golden Sun: Dark Dawn.

Zdecydowanie najlepsza czescia cyklu jest The Lost Age, jednakze jest ona bezposrednia kontynuacja pierwszej czesci cyklu (tworcy byli zmuszeni podzielic gre z powodow technicznych - byla ona zbyt obszerna).

Wniosek jest zatem prosty - zaczac najlepiej od wydanej na GBA Golden Sun, a potem przeniesc postacie (dzieki kilku przedmiotom z pierwszej czesci uzyskamy potem fajne przedmioty i dostep do opcjonalnego lochu) do kontynuacji - "The Lost Age".

Golden Sun: Obscure Aurora (czyli Dark Dawn) zostawic sobie lepiej na deser. Jest to zreszta, jak zapowiadaja tworcy poczatek nowej opowiescii i wszystko wskazuje na to, ze warto czekac na kolejne czesci cyklu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo.

wszystko wskazuje na to, ze warto czekac na kolejne czesci cyklu.

Znając politykę dużych firm to już raczej nie zobaczymy kolejnej części na DS'a, tylko na 3DSie( w końcu konsolka musi się sprzedać, tym bardziej że obecnie idzie jej słabo). Cóż, ich wybór że wydadzą grę na konsolę której jest niecały milion sprzedanych sztuk, zamiast na konsolkę która sprzedała się w ~150mln egz.

Całkiem niedawno nabyłem DS'a i ponownie zakochałem się w oldschoolowych RPGach i jRPGach, a 3DS w najbliższym czasie nie widzi mi się kupować.

Tak czy inaczej póki co mam w czym wybierać spośród gier na NDS'a i GB/GBC/GBA.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...