Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Rankin

[Linux] Puppy Linux i Internet

Polecane posty

Witam

Sprawiłem sobie Puppy Linuxa (ściślej 431 wersja Stardust-013), ale - podobnie zresztą jak w poprzednich wersjach PL - nie potrafię poprawnie skonfigurować połączenia z Internetem.

Net dostarcza mi kablówka, jest to po prostu kabel z ulicy połączony z modemem (Arris CM550B), który z kolei jest połączony z komputerem. Pod Windowsem nie trzeba absolutnie nic robić w ustawieniach - Winda automatycznie wszystko dostraja i wszystko działa cacy. Jak widać.

Pod Puppy Linuxem jestem kompletnie zielony więc próbowałem rzeczy, jaka wydawała mi się najbardziej oczywista - config wizarda, ściślej konfiguracja połączenia przez LAN (pozostałe opcje to dial-up, wireless i jakiś Penguin). Niestety, o ile wizard raportuje że wszystko działa i połączenie z siecią jest, to po wybraniu automatycznego IP i zapisaniu wykrytych ustawień, browser (SeaMonkey) zwyczajnie nie łączy się z siecią. Próbowałem różnych opcji, nawet ręcznie przepisałem parametry z Windowsa i nadal nic.

What to do?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób komputer jest połączony z modemem (przez USB, czy przez kabel ethernetowy)?

Zaloguj się w konsoli na konto roota i wpisz komendę

ifconfig

Napisz co ona zwraca.

Możesz też wrzucić na forum zawartość pliku /etc/resolv.conf

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modem podłączony jest przez ethernet.

Wynik ifconfig:

# ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:11:2F:A0:62:B8
inet addr:10.17.92.10  Bcast:10.17.92.255  Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
RX packets:966 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:18 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:63915 (62.4 KiB)  TX bytes:2492 (2.4 KiB)
Interrupt:23 Base address:0x8000
lo        Link encap:Local Loopback