Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Mordimer77

Dialog - spadek prędkości

Polecane posty

Witam. Mam neta z Dialogu. Codziennie do 20:00 6Mb od 20:00 do 06:00 12Mb. Od jakiegoś miesiąca zauważyłem spadek prędkości w godz wieczornych. Wtedy kiedy jest 6Mb jest ok ale w porze planowanej 12Mb jest tylko 9.80Mb (wynik ze speedtesta polecanego przez Dialog). Wcześniej wynik oscylował w granicach 11.90 Mb. Raz zgłaszałem reklamację ale te bystrzaki nic nie zdziałali. Oczywiście próbują szukać winy u mnie, powiedzieli że jak to nie pomoże to będą musieli sprawdzić kabel krok po kroku. A póki co usuneli mi połączenie przez aplikację dialnet i stworzyli ręcznie połączenie przez kreatora. Oczywiście nic to nie dało. W tej chwili jestem po świeżej instalce systemu i jest to samo (miałem nadzieję że to pomoże). W tej chwili zamierzam się uprzeć że albo rozkminią problem albo mają cenę mi zmniejszyć bo nie wywiązują się z umowy. Ale zobaczyłem jeszcze jeden drobiazg. Mianowicie po nawiązaniu połączenia z netem w zasobniku systemowym pokazuje się ikonka połączenia i po najechaniu na nią wyświetla się prędkość. Zawsze miałem tam 100.0 Mb/s obecnie pokazuje 10 Mb/s. Ktoś ma jakieś pomysły co jest grane? Sorry za grafomanię ale próbuję nie pominąć żadnego szczególu.

Intel Pentium Core 2 Dou - 2.33GHz, 2GB RAM, GF 8600GTS, XP, CREATIVE X-FI.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej kabelki są niewinne.

To raczej nie jest prędkość gwarantowana, więc może tak się dziać, a Ty nic na to nie poradzisz. Myk polega na tym, że dostawcy sprzedają więcej niż są w stanie dostarczyć. W efekcie w godzinach telekomunikacyjnego szczytu (czyli wieczorami) u większości osób internet chodzi wolniej niż teoretycznie powinien.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w umowach masz zawsze napisane, że kupujesz prędkość DO 6Mb lub DO 2Mb. Oznacza to, że dostawca może ci puścić wolniejszego neta niż ten, za którego płacisz. Niby nie można się odwoływać...ale...UKE już kwestionuje wiele tego typu umów. Musi zajść tylko przesłanka, że różnica jest znaczna tzn, jeżeli masz do 12Mb a chodzi net z prędkością 9Mb - to jest ok. Ale jakby chodził z prędkością np. 4Mb już można walczyć, bo jest to zbyt duże odstępstwo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja myślę że to jest jednak lokalny problem. Mordimer77 napisał, że po najechaniu na ikonkę połączenia lokalnego wyświetlana jest wartość 10Mb/s. W tej sytuacji nie ma siły żeby było więcej. Problem może być gdzieś w ustawieniach karty sieciowej lub konfiguracji routera/modemu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też bardziej skłaniam się ku tokowi myślenia gusa... Wcześniej tam pokazywało 100 Mb/s. Tylko czy ktoś wie z czego to może wynikać? Natomiast jak składałem reklamację za pierwszym razem konsultantka z centrum pomocy po tym jak jej powiedziałem jaka prędkość była a jaka jest obecnie wogóle nie protestowała tylko odrazu umówiła serwis. Więc chyba już takie odstępstwo jest niedopuszczalne. Ktoś ma jakiś pomysł jakimi opcjami/ustawieniami można się pobawić? Poprzednio na świeżym systemie po aplikacji Dialnet było jak należy - pokazywało 100 Mb/s. Dodam że ja ręcznie żadnych ustawień nie wprowadzam. Tylko instaluję aplikację i jest OK. Zaczynam podejrzewać że chyba oni coś namieszali u siebie z ustawieniami, coś poblokowali czy inny piorun...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogli oni coś w ustawieniach swojego urządzenia namieszać (nie wiem czy dostałeś od nich modem, czy podpięli cię do jakiegoś routera albo switcha?). Zadzwonić i przedstawić sytuację nie zaszkodzi. W Dialog'u mogą się zdalnie podłączyć do urządzenia i szybko sprawdzić czy jest ok

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modem od nich - coś mi się zdaje że chyba poszukam mojego pancerza cierpliwości i postaram się ich pomolestować o zdalne sprawdzenie. Tylko tutaj pojawia się znowu paradox że w tych godz kiedy powinno być 12 Mb czyli weekendy i codziennie od 20:00 - 06:00 to technicy nie pracują... Zobaczymy jeszcze jakie propozycje ktoś napisze wieczorkiem...-:)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowcem zdecydowanie nie. O sieciach trochę wiem, ale jakimś super hiper wymiataczem nie jestem.

Wygląda więc na to, że problem jest u Ciebie, konkretniej chodzi o połączenie komputer - modem. Sprawdź w zaawansowanych ustawieniach karty sieciowej w komputerze (kliknij prawym przyciskiem myszy na kartę w menedżerze urządzeń, wybierz właściwości i przejdź na kartę zaawansowane), czy tam nie jest coś pomotane. Konkretniej poszukaj ustawień szybkości (różnie to może być nazwane, więc najlepiej szukać po wartościach, tam gdzie będzie 10Mbps i 100Mbps to będzie to) i zobacz jak są ustawione. Jeśli na 10Mbps, to zmień na Auto i zobacz, czy pomoże, jeśli są na Autom lub nie pomogło, to wymuś pracę z prędkością 100Mbps i zobacz jak to będzie wtedy się zachowywać. Może również pomóc uaktualnienie, lub przeinstalowanie sterowników od karty sieciowej.

Konfiguracją modemu się bawiłeś?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordimer77 pisał, że w ustawieniach nic nie grzebał, więc założyłem że powinno u niego być wszystko ok. Chyba, że wymieniał kabelek albo coś takiego. Nie wiem jak modemy, ale routery czasem mają port Ethernetowy (10Mb/s) i FastEthernetowy(100Mb/s). Żeby transmisja odbywała się z prędkością 100Mb/s sam kabelek też musi spełniać odpowiednie standardy, więc może to jakieś uszkodzenie kabelka?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...