Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

MarQs

Problem z grafiką

Polecane posty

Witam!

Mam problem z grafiką w grach. Kiedy gram w Far Cry'a (pierwszą i drugą część), Crysisa, Battlefield Bad Company 2 czy też w CoD MW 2 (w grach RPG również się to objawia) często elementy graficzne położone w niewielkiej odległości od mojej postaci pojawiają się znikąd, kiedy do nich podejdę lub przybliżę obraz (PPM). Przykładowo grając w Crysisa idę przez dżunglę, a tu znikąd pojawiają się pomniejszy krzaczki, kępy trawy czy kamienie. Po przybliżeniu obrazu pojawiają się również palmy na oddalonych wyspach, których normalnie nie widać. Szczerze mówiąc takie "doczytywanie" się terenu jest irytujące i chciałbym wiedzieć czym może ono być spowodowane, gdyż wydaje mi się, iż nie jest to normalne.

Mój konfig:

Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz

2 GB RAM

GeForce 8800 GT (512 ram)

Windows Vista

Sterowniki: ostatnio zainstalowałem najnowsze sterowniki ze strony Nividii (zmieniałem co jakiś czas na nowsze, ale problem cały czas występuje)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne. Gdyby komputer miał od razu wczytać całą mapę i ją wyświetlać potrzebowałby ogromnej mocy obliczeniowej i zasobów. W niektórych grach są takie opcje jak "widoczność" albo podobne, które odpowiadają za wcześniejsze wczytywanie elementów otoczenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wątpie żeby w każdej grze nagle przez opcje grafiki to było. A jeśli na teksturach pojawiają się plamki to znaczy, że albo się karta za bardzo grzeje i nie wyświetla wszystkiego jak trzeba albo jest uszkodzona (innych przyczyn pojawiania się artefaktów nie znam). Spróbuj może zwiększyć prędkość obrotów wiatraczka na grafie żeby karta się mniej grzała.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne. Gdyby komputer miał od razu wczytać całą mapę i ją wyświetlać potrzebowałby ogromnej mocy obliczeniowej i zasobów. W niektórych grach są takie opcje jak "widoczność" albo podobne, które odpowiadają za wcześniejsze wczytywanie elementów otoczenia.

Obawiam się, iż jednak coś jest nie tak, gdyż nie wydaje mi się, żeby komputer miał problem z wygenerowaniem kępek trawy czy kamieni, które są oddalone od mojej postaci o jakieś 5 metrów^^. Przed chwilą przypatrzyłem się problemowi w Battlefield Bad Company 2 (jedna z misji w dżungli) i oddalone o niewielką odległość źdźbła trawy nie są wyświetlane. Wystarczy, że podejdę do niewidzialnej granicy i pokazują się brakujące elementy. Cofam się o krok i trawka znika... Wydaje mi się, że to nie tak ma działać, stąd też zastanawiam się w czym leży problem? Karta graficzna jest uszkodzona? Zasilanie nie wyrabia? Dodam, iż nie mam problemu z wyłączaniem/resetowaniem się komputera w trakcie - nawet - dłuższych sesji.

Dodaję screeny z Far Cry 2: Widać słabą jakoś tekstur i brakujące źdźbła w czerwonym kółku, ale jeżeli się dobrze przyjrzycie można zauważyć słabe tekstury i na dalszym planie // oraz screen po zrobieniu dosłownie kilku kroków w stronę zaznaczonego miejsca. Co prawda odległość wynosi trochę więcej niż wspomniane w BC 2 5 metrów, ale myślę, iż problem jest zauważalny. Może na screenach to nie wygląda najgorzej, ale kiedy się gra i widzi się tą zmianę, wtedy już zaczyna to irytować ;)

http://img532.imageshack.us/gal.php?g=fc22.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest zupełnie normalne, twoja karta gr. demonem prędkości też nie jest.

Spróbuj uruchamiać gry na DirectX 9.0 c może ci się coś z wydajnością poprawi, kosztem jakości.

Ja przepraszam że tak sarkastycznie to ujmę, ale jak ci się będzie tak doczytywać na przeciwko wróg celujący w twoją głowę to wtedy będziesz miał dopiero problem z grafiką.

.................\/......................

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest zupełnie normalne, twoja karta gr. demonem prędkości też nie jest.

Spróbuj uruchamiać gry na DirectX 9.0 c może ci się coś z wydajnością poprawi, kosztem jakości.

Owszem, karta nie jest najnowsza, ale ciągle jest niezła. Po drugie wątpię żeby nie poradziła sobie z czymś, co możecie zaobserwować na screenach z Battlefield BC 2

Oto screeny: http://img705.imageshack.us/gal.php?g=bfbc...00311205617.png

Wyraźnie widać, to o czym wspominałem wyżej. Tutaj problem jest bardziej widoczny niż na screenach z FC2.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę niczego niepokojącego. Rozwiązaniem może być zwiększenie szczegółowości grafiki, ale wiąże się to z większym obciążeniem kompa, a co za tym idzie gra może stracić płynność.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...