Converse Napisano Luty 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 24, 2010 Ostatnio podczas bootowania systemu (przed ekranem "Zapraszamy!") często pojawia się na moim komputerze BlueScreen i następuje restart komputera. Jak już uda mi się zalogować do systemu to pojawia się okienko (screen1), że system odzyskał sprawność po nieoczekiwanym zamknięciu. Pełna treść tego błędu: Podpis problemu: Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7600.2.0.0.768.3 Identyfikator ustawień regionalnych: 1045 Dodatkowe informacje o problemie: BCCode: 50 BCP1: 94E00000 BCP2: 00000000 BCP3: 91041493 BCP4: 00000000 OS Version: 6_1_7600 Service Pack: 0_0 Product: 768_1 Pliki pomagające opisać problem: C:\Windows\Minidump\022410-24015-01.dmp C:\Users\Converse\AppData\Local\Temp\WER-42312-0.sysdata.xml Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji: http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0415 Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline: C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt Posiadam Windows 7 Home Premium. Jak mogę to naprawić? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] voodoo1907 Napisano Luty 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 24, 2010 Wrzuć dane z pliku .dmp możesz je uzyskać przy pomocy "Debbuging Tool for Windows" w odpowiedniej wersji 32 lub 64 bit. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Converse Napisano Luty 24, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 24, 2010 Zainstalowałem ten program, nie wiem jednak jak teraz odczytać dane z tego pliku. Przy próbie otworzenia tego pliku wyskakują same dziwne znaczki. Udało mi się otworzyć ten plik. Oto jego treść: Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.11.0001.404 X86 Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved. Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\022410-24015-01.dmp] Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available Symbol search path is: *** Invalid *** **************************************************************************** * Symbol loading may be unreliable without a symbol search path. * * Use .symfix to have the debugger choose a symbol path. * * After setting your symbol path, use .reload to refresh symbol locations. * **************************************************************************** Executable search path is: ********************************************************************* * Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. * * * * The Symbol Path can be set by: * * using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. * * using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. * * using .sympath and .sympath+ * ********************************************************************* Unable to load image \SystemRoot\system32\ntkrnlpa.exe, Win32 error 0n2 *** WARNING: Unable to verify timestamp for ntkrnlpa.exe *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntkrnlpa.exe Windows 7 Kernel Version 7600 MP (2 procs) Free x86 compatible Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal Built by: 7600.16481.x86fre.win7_gdr.091207-1941 Machine Name: Kernel base = 0x82a14000 PsLoadedModuleList = 0x82b5c810 Debug session time: Wed Feb 24 18:27:02.671 2010 (GMT+1) System Uptime: 0 days 0:00:12.296 ********************************************************************* * Symbols can not be loaded because symbol path is not initialized. * * * * The Symbol Path can be set by: * * using the _NT_SYMBOL_PATH environment variable. * * using the -y <symbol_path> argument when starting the debugger. * * using .sympath and .sympath+ * ********************************************************************* Unable to load image \SystemRoot\system32\ntkrnlpa.exe, Win32 error 0n2 *** WARNING: Unable to verify timestamp for ntkrnlpa.exe *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ntkrnlpa.exe Loading Kernel Symbols ............................................................... ............................................................ Loading User Symbols Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] voodoo1907 Napisano Luty 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 24, 2010 http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=16074 Tu masz jak pobrać symbole. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Converse Napisano Luty 24, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 24, 2010 Nic się nie zmienia. Próbowałem pobrać ręcznie symbole (plik ponad 300 MB). Zainstalowałem i nadal jest ciągle: "Loading User Symbols". Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobsonrobson Napisano Luty 26, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 26, 2010 Spróbuj przywrócić system, albo jak coś zmieniałeś w biosie przedtem to ustaw domyślne ustawianie w biosie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Luty 26, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 26, 2010 Daj screena z zakładką Health programu HD Tune. Pamięć operacyjną sprawdź za pomocą programu memtest86, lub memtest86+. Podaj pełną konfigurację sprzętową kompa. Zmieniałeś ostatnio jakieś sterowniki? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Converse Napisano Marzec 1, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Marzec 1, 2010 Dwa screeny z HD Tune w załączniku. Konfiguracja komputera, na którym obecnie pracuję: Intel Core 2 6400 2,13 GHz 2 GB Ram GeForce 7950 GT 512 MB Ram ASUS P5B Deluxe Nie zmieniałem ostatnio sterowników, chociaż pamiętam, że czasami występował dziwny komunikat (ekran czarny) następnie informacja w trayu, że sterownik Nvidia przestał prawidłowo działać ale już wszystko powróciło do normy. Testu memtest86 jeszcze nie zrobiłem. Jak zainstalować memtest86 na USB? Zrobiłem test pamięci za pomocą "Diagnostyka pamięci systemu Windows" i wszystko jest ok. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Marzec 1, 2010 Zgłoś Share Napisano Marzec 1, 2010 15 realokowanych sektorów, więc bardzo prawdopodobne, że to wina dysku. Pozgrywaj wszystkie istotne dane, które na nim są. Jeśli jest na gwarancji, to do serwisu go (najpierw wypada zrobić test narzędziem diagnostycznym producenta). Jeśli chodzi o memtest86/memtest86+, to z poziomu Windowsa nie wiem jak przygotować bootowalnego pendrive'a, tak żeby to działało. Ale możesz ściągnąć dystrybucje GNU/Linuksa typu LiveCD, które mają w sobie memtest86/memtest86+ i które można zbootować z pamięci USB np. SLAX, lub Ubuntu, lub też użyć Ultimate Boot CD (na tej stronie masz wyjaśnione jak to nagrać na pamięć USB). Jaki masz zasilacz? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Converse Napisano Marzec 1, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Marzec 1, 2010 Zrobiłem memtest86+ z płyty instalacyjnej Ubuntu i nie ma żadnych błędów. Co z tym dyskiem? Zasilacz to Chieftec i ma 450 W. Dysk jak i ram ma około 3,5 lat więc nie mam na nie gwarancji. Jaka jest przyczyna tego bluescreena? Edycja: Zainstalowałem program Active Smart i w załączniku są wyniki. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Marzec 1, 2010 Zgłoś Share Napisano Marzec 1, 2010 Niestety, ale ten program nie pokazuje pola Data, które w tym przypadku jest najistotniejsze. Liczba realokowane sektorów, to tak naprawdę liczba uszkodzonych sektorów, które już nie stanowią problemu, gdyż zostały "zastąpione" sektorami z puli rezerwowej. Możesz spróbować użyć programu MHDD, lub Victoria do skanowania powierzchni dysku, być może będzie tak, że nowe bady się nie pojawię, ale jednak bardziej prawdopodobne jest to, że dysk kończy żywot. Nie zaszkodzi również użycie programu diagnostycznego producenta dysku (do pobrania ze strony Seagate). Jak skończysz skan, to zdaj raport na forum, tylko pamiętaj, żeby przed rozpoczęciem pracy tych programów zrobić backup istotnych danych. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...