KlimeX Napisano Luty 13, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 13, 2010 Ostatnio, w ogóle nie mam pojęcia z jakiej przyczyny, nie mogę normalnie otwierać dysków. Po podwójnym kliknięciu pojawia się takie oto okno: http://img10.imageshack.us/img10/817/problemgl.jpg Jakim niby programem mam przeglądać "plik J"? (czyli dysk) Trochę mnie to irytuje. Na szczęście mogę wchodzić do dysku wpisując odpowiednią ścieżkę, ale nie jest to zbyt wygodne. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość luq92 Napisano Luty 13, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 13, 2010 Czyli masz wirusa. Wejdź na dysk i załóż katalog autorun.inf z atrybutem tylko do odczytu oraz ukryty. Gdy będzie komunikat, że taki plik istnieje po prostu go podmień. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M@TH3V Napisano Luty 13, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 13, 2010 Najprawdopodobniej na dysku jest ukryty gdzies plik autorun.ini - znajdz go i wywal, moze byc ukryty wiec wylacz ukrywanie folderow. Jezeli nie bedzie chcial sie usunac uzyj poradnika. A potem przeskanuj komputer antywirusem itp. Cos sie to dziadostwo szerzy jesteś 4 osoba ktora znam z tym problemem w przeciągu ostatnich 5 dni. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KlimeX Napisano Luty 13, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 13, 2010 I tu kolejny problem. Jak chcę zaznaczyć opcję Pokaż Ukryte Pliki i Foldery to nic to nie daje. Klikam to--->Zastosuj-->OK i nie widać żadnego autoruna. A jak jeszcze raz wchodzę do tych ustawień to wszystko jest ustawione na domyślnie, czyli Nie pokazuj... PS Próbując podmienić pliki autorun.ini wyskakuje error, że nazwa jest już użyta i żebym zmienił nazwę pliku. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Luty 13, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 13, 2010 Przeskanuj kompa za pomocą Malwarebytes' Anti-Malware i daj loga powstałego po zakończeniu skanowania. Program ma naprawić, to co znajdzie. Następnie wygeneruj i wrzuć na forum logi z RSITa i OTLa. Plik najprawdopodobniej można usunąć za pomocą wiersza poleceń, ale pewnie szybko się odtworzy, więc nie ma sensu się męczyć. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość michi93 Napisano Luty 13, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 13, 2010 Skan Malwarebytes' Anti-Malware jak wspominał sevard i ccleanerem wyczyść rejestr. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KlimeX Napisano Luty 14, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 OK, zacząłem skanowanie. Trochę to potrwa, bo mam sporo danych. Jak się zakończy, to dam znać i podam wyniki. Ściągam też od razu Kaspersky'ego, bo już widzę, że w przyszłości się bez niego nie obejdzie. BTW Jeszcze przy okazji zapytam o jakiś skuteczny defragmentator dysków, (najlepiej PL) bo ten systemowy nie jest w pełni zadowalający. smile_prosty.gif NOWY POST Skończono skanowanie, zamieszczam loga. (w załączniku) Jak widać, "troche" tego jest. Co dalej robić? mbam_log_2010_02_14__12_43_52_.txt Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Luty 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 Tak jak napisałem wcześniej Malwarebytes' ma usunąć to co znalazł. Daj jeszcze logi z RSITa i OTLa. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KlimeX Napisano Luty 14, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 Proszę bardzo RSIT.txtOTL.Txt Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Luty 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 Otwórz notatnik, wklej do niego to co poniżej Windows Registry Editor Version 5.00 [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{093e50cb-1aed-11de-abf9-001d929a8312}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{0d429610-5d09-11de-aca2-001d929a8312}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{10b65404-c4aa-11de-ae18-001d929a8312}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{52a6fc0e-0303-11d6-abd6-806d6172696f}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{52a6fc0f-0303-11d6-abd6-806d6172696f}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{52a6fc10-0303-11d6-abd6-806d6172696f}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{52a6fc11-0303-11d6-abd6-806d6172696f}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{8f6f9f5e-02ee-11d6-8ec4-806d6172696f}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{8f6f9f5f-02ee-11d6-8ec4-806d6172696f}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{8f6f9f60-02ee-11d6-8ec4-806d6172696f}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{97a0a84a-cc66-11de-ae38-001d929a8312}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{b50e4319-30ac-11de-ac3d-001d929a8312}] [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{f4dd11b0-ca1b-11de-ae2b-001d929a8312}] zapisz to jako fix.reg i uruchom. Usuń ze wszystkich dysków pliki autorun.inf, sądzę, że Total Commander, lub coś podobnego powinny sobie z tym poradzić. Jeśli nie, to możesz to usunąć w sposób następujący: 1. Uruchom wiersz poleceń (Start > Uruchom..., tam wpisz 'cmd'). 2. Wpisz komendę attrib -h -s -r -a x:\autorun.ini za x wstawiasz kolejno wszystkie litery odpowiadające dyskom, jakie masz w systemie (czyli np. c, d, e, f, ...). 3. Po powyższym zabiegu wymienione pliki powinny dać się usunąć, najlepiej zrobić to za pomocą komendy del /f x:\autorun.ini podobnie jak wcześniej za x wstawiasz kolejno wszystkie litery dysków, jakie masz w systemie. Jak skończysz, to przeskanuj komputer za pomocą programu Dr.Web CureIt!, wyczyść rejestr np. za pomocą CCleanera i daj nowy log z Malwarebytes' oraz RSITa. Antywirus jest po to, żeby go używać. Uaktualnij jego bazy wirusów i nie wyłączaj go. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KlimeX Napisano Luty 14, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 OK, już przystępuję. Jakiego antywira mógłbyś polecić? Kaspersky odpada, zainstalowałem go i zaczął poważnie zamulać system, dopóki go nie wyłączyłem. (nic nie skanował ani nie usuwał, po prostu działał) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Luty 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 W logu widzę, że masz ESET Smart Security, jest to całkiem niezły pakiet, ale płatny. Dobre i darmowe są Comodo Internet Security (cały pakiet zabezpieczeń) oraz Avira (tu jest tylko antywirus, więc potrzebny będzie jeszcze firewall, poleceam Comodo Firewall). Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość luq92 Napisano Luty 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 Avira + COMODO świetnie się u m mnie sprawdzają. Możesz też korzystać z Malwarebytes. Programy nie będą się gryzły. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KlimeX Napisano Luty 14, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 Zrobiłem wszystko zgodnie z twoimi wskazówkami. Widać wyraźny postęp, usunięto 99.9% wirusów (tak mi się wydaje) a przede wszystkim dyski już się normalnie otwierają. Ominąłem jedynie działanie w wierszu poleceń, ponieważ nie mógł on znaleźć pliku autorun.inf. Dr.Web CureIt sam znalazł i przeniósł/usunął te pliki.RIST.txtMalwarebytes_.txt Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Luty 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 Jeszcze coś się ostało. Otwórz notatnik, wklej do niego to co poniżej Windows Registry Editor Version 5.00 [-HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\mountpoints2\{093e50cb-1aed-11de-abf9-001d929a8312}] zapisz to jako fix.reg i uruchom. Następnie wyłącz i włącz przywracanie systemu, wszystkie pamięci przenośne oczyść za pomocą Flash Disinfectora i na tym koniec. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KlimeX Napisano Luty 14, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 Wszystko poprawnie zrobione i śmiga elegancko. Nawet da się odczuć większą wydajność i płynność systemu. Wielkie dzięki! Masz u mnie wielkiego plusa, Sevard. Mam nadzieję, że i ja będę mógł ci kiedyś w czymś pomóc. Niekoniecznie w sprawach komputerowych, bo jak doskonale widzę, jesteś w tym ekspertem. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Luty 14, 2010 Zgłoś Share Napisano Luty 14, 2010 Problem rozwiązany, więc temat zamykam.W razie potrzeby otwarcia tematu, proszę o kontakt przez PW. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...