Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

assire

Problem z netem i routerem

Polecane posty

Ostatnio często sie zdarza, że net mi sie normalnie rozłącza podczas pracy (gry :P).

Cału problem polega na tym, że żeby sie połączyć na nowo musze na nowo podłączyć modem do routera co w przyszłości moze stanowic problem (router ma być na strychu). Wie ktoś jak można na nowo ustanowić połączenie? Router to Edimax 3G-6200n a modem to Huawei E156G

Reset za pomocą PPM na połączeniu -> Napraw nie działa bo w połowie pisze ze nie może zresetowa adresów DNS

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba by ustalić gdzie dokładnie leży problem, po stronie modemu czy po stronie routera.

Gdy net przestanie działać nie odłączaj modemu, zaloguj się na router i zobacz czy otrzymuje ustawienia z modemu.

Gdy stracisz połączenie zaloguj się na router i z poziomu przeglądarki go zrestartuj obserwując czy dioda na modemie gaśnie (chodzi mi o ustalenie czy podczas restartu port usb podaje napięcie dla modemu), jeśli zgaśnie i po zrebootowaniu routera internet zacznie działać szukałbym winy po stronie modemu. Jeśli natomiast dioda nie zgaśnie a internet zadziała przyjrzymy się bliżej ustawieniom routera.

Podłącz też sam modem do komputera i popracuj z nim trochę żeby sprawdzić czy gdy jest podpięty do komputera traci połączenie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modem wcześniej był podłączony do kompa i też rwał czasami. To troche zależy od pogody a poza tym to ja jestem poza oficjalnym zasiegiem bazówki.(ale sygnał jest w okolicach 50-70%)

A kiedy padnie jak jest podłączony do routera, to zasilanie na modem jest bo diodka mruga.(wg instrukcji-> "modem jest zarejestrowny do sieci UMTS"; zarejestrowany ale nie połaczony)

Tak samo jest na routerze. Tyle że dioda na routerze pokazuje iż połaczenie jest a neta nie ma. Ale czsem sie zdarza, że wogóle modem sie całkowicie wyłącza (nic nie miga ani na modemie ani na routerze)

Ale nie próbowałem resetować z menu routera bo teraz dopiero tę funkcje znlazlem. :P Jak pomoże to napisze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wina leżałaby po stronie zasięgu nie trzeba by było wykonywać procedury "wypnij/wepnij" ;)

Moim zdaniem problem leży po stronie modemu, te "dongle" od Huawei nie cieszą się najlepszą opinią. Najlepiej byłoby go zareklamować, resetowanie nawet jeśli zda egzamin to marne rozwiązanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że reklamacja z tego powodu jest nie możliwa bo jestem poza oficjalnym zasięgiem.

A i jeszcze jedno: Dlaczego przy łączeniu przez router mam wolniejsze transfery niż przez USB i program do modemu?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj więcej szczegółów na temat połączenia router<-->komputer jeśli łączysz się po radiu może być wiele przyczyn.

Jeśli po kablu podbij TTL o jeden (1), wszelkie możliwe ustawienia na routerze zrób ręcznie (adres IP od ISP jeśli nie jest zmienny, serwery DNS), przegląd ustawień w szczególności QoS czy tam nie ma ograniczenia.

O ile niższy jest transfer ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maks jest 100-110 kB/s najczęściej na USB miałem 70-60 kB/s a tak przez router jest jakieś 20 kB/s

Łączność jest po sieciach komórkowych (Play Mobile) i zazwyczaj łączy się przez HDSPA czasem przez UMTS. QoS mam wyłączone a DNSów w ogóle nie mam na routerze.

EDIT: We właściwościach połączenia jako DNS jest adres routera

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...