Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Piotrov

Zmiana dostawcy

Polecane posty

Zmieniłem dostawcę internetu z Neostrady na Netię. Umowa z pierwszą skończyła się wraz z pierwszym, a z drugą jednocześnie się rozpoczęła. Wciąż mam internet, więc jest Netia, lecz nie zmieniono mi prędkości z 1 Mbit/s na 2 Mbit/s. Co w takiej sytuacji mogę zrobić i po czyjej stronie leży wina? Może chcą mnie wyrolować... A może to ja mam router źle jakoś ustawiony?

Pomóżcie, bo nie mam zamiaru dłużej przepłacać. To jest dosyć ważne.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Netia po prostu z powodu "dni wolnych" nie wysłała jakiegoś pisma do TP i wreszcie mam Netię 2 MBit/s... Pięknie by było gdyby tak było, ale niestety mimo podłączenia pod nowego dostawcę wciąż dostaję 1 Mbit/s. Po godzinie rozmowy ze SPECEM INACZEJ przez telefon jestem wykończony i nie mam zamiaru już tam dzwonić, przynajmniej dziś(samo czekanie zajmuje od pół do całej godziny).

Model Routera to EDIMAX AR-7084gA/AR-7084gB. Dlaczego wciąż mam 1 MBit, skoro płacę za jego dwukrotność...

Tak jakby co to przy pierwszym poście miałem jeszcze nerwostratę, wbrew temu co myślałem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu dalszym oczekuję pomocy. Teraz pytania:

1. Czy mniejsza prędkość może być spowodowana tym, że router był wcześniej ustawiony na 1 Mb/dwoma podłączonymi komputerami? Przy drugiej opcji chcę nadmienić, iż nic nie rozdzielałem tylko po prostu podłączyłem bezprzewodowy router wielkości Pendrive'a. Nawet kiedy jeden z komputerów jest wyłączony to i tak jest 1 mb.

2. Czy to może być spowodowane ich błędem albo "olewnictwem"/próbą nabrania mnie?

3. A może dzieje się tak przez wirusa albo "kradzieja" neta? Wątpię, bo co wieczór robię szybki skan Malwarebytes Anti-Malware i co tydzień w niedzielę COMODEM pełny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w systemie możesz jedynie sprawdzić czy karta nie ma sztywno ustawionego data rate na 1MB. Edimax w opcjach nie ma tych ustawień (uroki tej firmy).

Zaloguj się na router, wejdź do zakładki status i odczytaj parametry linii (tu znów Edi podaje bardzo skromne informacje) i podaj tutaj (SNR, data rate....). Całkiem możliwe że po prostu netia nie ma możliwości technicznych aby dostarczyć te 2MB. To się często zdarza.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Downstream Upstream

SNR Margin : 21.5 17.0 db

Line Attenuation : 36.5 15.0 db

Data Rate: 1312 320 kbps

Jeśli chodzi o system to ma ograniczone do 100 MB/s, więc to raczej nie od karty.

Ach ta Netia... Da się na nich tą prędkość wymusić czy tak będzie na zawsze? Wątpię, żeby były to problemy techniczne, bo to jest równe 1 Mb, ale tak równe, że widać to, iż jest ustawione.

BTW. Edimax to dobra firma?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry masz dobre, 2MB spokojnie powinno iść. Dla pewności jeśli masz możliwość sprawdzenia na innym modemie/routerze to sprawdź.

Data rate masz jak od przysłowiowej linijki więc to raczej Netia ma tak ustawione.

O Edimax-ach nie mam najlepszego zdania, choć to zawsze lepsze od sprzetu oferowanego przez dostawców a w szczególności ich Sagemów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Mam rozumieć, że pomóc może tylko telefon do Netii? O matko... znowu parę godzin czekania, jak ja tego nie cierpię.

Obecnie wielu (zwłaszcza nowych) klientów Netii ma z nimi problemy, a to prędkość inna niż w umowie (niższa ma się rozumieć) a to usługa (internet) nie została aktywowana mimo że mija już 2 tydzień od podpisania umowy itd. Powiem że trafiłeś z deszczu pod rynnę.

Telefony telefonami ale najlepiej będzie jak najszybciej napisać pismo do nich w tej sprawie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...