Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Ramon

Jak skonfigurować router linksys

Polecane posty

Otóż od ponad pół roku używam routera linksys ag241. Zwykle działa normalnie, czasem przerywa. Ale to, co dzieje się od kilku dni po prostu jest nie do zniesienia. Router traci połączenie z netem praktycznie po każdym wyłączeniu kompa oraz w trakcie przeglądania neta. Dzwoniłem do neostrady ale powiedzieli, że u nich wszystko jest ok. Reset linii też nic nie dał. Jakiś znajomy powiedział mi, że to może być problem ze złym skonfigurowaniem routera.

I tu jest moje pytanie - czy ktoś wie, jak to poprawnie zrobić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) masz modem USB? jaki? działa normalnie? (w sensie: nie zrywa połączenia)

2) co się dzieje w momencie "zerwania", co jest w logu, jakie diody się świecą?

3) jakie są aktualne ustawienia routera?

instrukcja [EN]:

http://www.linksysbycisco.com/PL/pl/support/AG241/download

http://www-pl.linksys.com/servlet/Satellit...d=0539304582B05

http://www-pl.linksys.com/servlet/Satellit...y=true&lid=

konfiguracja:

http://lanpolis.pl/2008/01/27/konfiguracja...terach-linksys/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Router nie jest na usb - to linksys ag241 tak jak napisałem. W momencie zerwania wszystkie diody świecą się tak jak zwykle, czyli power - wiadomo, do kabli też, dsl nie miga (czyli działa) a dioda internet, hmm, też świeci.

Kiedy router nie działa i w wierszu polecenia wpisuję "ping google" to albo upływa limit czasu żądania, albo w ogóle nic się nie dzieje.

Generalnie wielkie dzięki za tego ostatniego linka z konfiguracją, bo o to najbardziej mi chodziło. Szukam tego od jakiegoś czasu i nie mogłem znaleźć nic konkretnego.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W celu sprawdzenia działania połączenia ADSL można użyć modemu USB. Większość użytkowników neostrady je posiada (bo "dawali za darmo"), stąd pytanie o modem.

Czytać umiem :P

Wszystkie operacje wykonywane przez router są zapisywane w logu, można sprawdzić co tam jest (czasem trzeba najpierw włączyć logowanie zdarzeń, nie pamiętam jak w tym modelu).

Konfiguracja raczej nie jest problemem w tym przypadku, chyba ze tepsa akurat teraz zmieniła na tym łączu np. kodowanie z ADSL/PPPoA na ADSL2+/PPPoE (obie wersje są aktualnie używane w usłudze Neostrada TP).

Może być to np. problem z jakością sygnału (router pozwala odczytać aktualne parametry ATT i SNR - podaj je), może być problem z modulacją (G.DMT powinno być obsługiwane przez każdy DSLAM, pozostałe - niekoniecznie), może być problem z aparatem telefonicznym bądź splitterem (będzie coś widać w logu) ... jest wiele możliwości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...