Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Rybzor

Overclocking Phenoma II X4 955

Polecane posty

Witam, pytanie mam dość banalne. Posiadam:

Procesor

AMD Phenom II X4 955; 4 x 3,2GHz

Płyta główna

Gigabyte GA-MA770T-UD3P

Chce podkręcić procka zmieniając mnożnik na 18x aby uzyskać ~3600MHz, co nie powinno ode mnie wymagać specjalnie zmiany napięcia i chłodzenia. Póki co nie mam chłodzenia, dlatego nie chce kręcić więcej. Wersje biosa mam standardową, nie aktualizowaną.

Pytanie moje brzmi: jaką dokładnie opcje mam zmienić w biosie, aby zwiększyć ten mnożnik? Ludzie piszą o zmienianiu tego mnożnika, ale ja jestem zielony w tym biosie i nie wiem co mam edytować : P

Reszty podzespołów nie podaję, bo to nie ma znaczenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem, że pozostałe podzespoły nie mają znaczenia.

Zasilacz

OCZ StealthXStream 600W

Zadaje proste pytanie: jak zmienić w biosie mnożnik, gdzie jest dokładnie ta opcja. Liczę na to, że ktoś miał podobny sprzęt i wie jak to zrobić :). Specyfikacja komputera odstawmy na bok.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu na FA mamy taki zwyczaj, że nie dajemy rad, które mogą być szkodliwe. Nie znając zasilacza i mówiąc Ci jak masz kręcić ryzykowalibyśmy spalenie Twojego sprzętu.

Co do samego kręcenia, to zmiana mnożnika jest ok, ale największą wydajność osiągniesz łącząc to z podnoszeniem FSB.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do samego kręcenia, to zmiana mnożnika jest ok, ale największą wydajność osiągniesz łącząc to z podnoszeniem FSB.

To prawda (wiąże się to z podkręcaniem NB, czyli cache L3). A, i nie FSB, ale HTT gwoli ścisłości :wink: . Od czasów bodajże Athlona XP na AMD nie kręcimy przez FSB :happy: .

BTW z kręceniem PH II 955 na boxie będzie ciężko... Choć jakieś 3.4-3.6GHz osiągniesz, kosztem hałasu...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnożnik zmieniasz w CPU Clock Ratio