Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Hip

Do gier lepsze dwa, czy cztery rdzenie?

Polecane posty

Pewnie,ze lepiej kupic czterojajowca.Ja w kwietniu 2008 roku kupilem Quada Q6600 2,4 Ghz .Po zmianie plyty glownej z Asus P5 N-32 E SLI na Asus Maximus 2 Formula moj Quadzik idzie bez problemu na 3,3 Ghz na pamieciach Corsair Dominator 1066 Mhz@1192mhz.Czego wiecej trzeba?!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anonimowy pracownik firmy AMD stwierdził ostatnio, iż procesory cztero-rdzeniowe wcale nie są potrzebne zwykłemu użytkownikowi peceta, bowiem podstawowe aplikacje oraz gry komputerowe jak dotąd mają problemy z wykorzystaniem nawet dwóch rdzeni.

Na dzień dzisiejszy, cztero-rdzeniowy procesor potrzebny jest tylko i wyłącznie dla tych, którzy to korzystają z obróbki grafiki, plików wideo czy dla prawdziwych maniaków overcloackingu. Do gier, aplikacji biurowych, odtwarzania filmów w formacie FullHD czy też do korzystania z internetu, procesory Dual-Core są najlepszą alternatywą.

W dobie kiedy każdy z każdym kłóci się oto, kto ma więcej rdzeni pod maską, bardzo optymistycznym jest fakt, że póki co tak naprawdę nie ma się o co sprzeczać a posiadacze procesorów Dual-Core mogą spać spokojnie.

i dalej:

W serwerach, notebookach, pecetach i stacjach roboczych królują obecnie niepodzielnie procesory wielordzeniowe. Jednak uczestnicy konferencji 2009 Multicore Expo (która odbyła się w zeszłym tygodniu w Santa Clara; Kalifornia; USA) zwracają uwagę na fakt, że użytkownicy nie mogą w pełni wykorzystać zalet takich procesorów, ponieważ warstwa sprzętowa oraz programistyczna komputerów nie jest po prostu przygotowana do współpracy z takimi procesorami.

Prawda jest taka, że znakomita większość dostępnych obecnie programów została zaprojektowana z myślą o tym, że będą obsługiwane przez procesory jednordzeniowe. Dlatego producenci oprogramowania powinni je modyfikować, po to aby mogły one w pełni wykorzystać możliwości procesów wielordzeniowych.

Starsze aplikacje będą oczywiście pracować szybciej po zainstalowaniu ich na komputerze zawierającym np. czterordzeniowy procesor Xeon. Jednak wydajność takiej aplikacji nie wzrośnie czterokrotnie (w porównaniu z wydajnością osiąganą w przypadku uruchomienia aplikacji na serwerze zawierającym jednordzeniowy procesor).

Dzieje się tak dlatego, ponieważ aplikacja w obu przypadkach zachowuje się tak, jakby miała do dyspozycji procesor jednordzeniowy. Potwierdza to raport opracowany ostatnio przez firmę analityczną Gartner, który potwierdza fakt, że twórcy oprogramowania nie nadążają za innowacjami wprowadzanymi do procesorów. Dotyczy to oczywiście przede wszystkim wielordzeniowości.

Wiec zapytajmy sie, siebie samych:

-po co nam procesor quad lub octagon skoro żadna dostepna aplikacja nie korzysta z tych mozliwosci.

Obecnym najlepszym rozwiazaniem sa procesory 2-rdzeniowe!

Reszta to bajki, z mozliwosciami dostepnymi za 2-3-5 lat. A wtedy i tak wymienimy komputer, albowiem beda juz obowiazywaly inne, nowe standady!

IMHO-nigdy nie kupuje sie produktu z najwyzszej dostepnej polki. a chwile beda nowe, lepsze, tansze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z GTA4 i innymi grami spisującymi się lepiej pod czterojajowcami to kłamstwo?

To poleć mi teraz dobry dwurdzeniowy procesor Intela z DDR3? ... Pod nowe podstawki masz tylko 4-rdzeniowce. Inna sprawa z AMD, tam masz Phenomy II X4 pod AM3 :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec zapytajmy sie, siebie samych:

-po co nam procesor quad lub octagon skoro żadna dostepna aplikacja nie korzysta z tych mozliwosci.

Poprawiłeś mi humor tym stwierdzeniem. Widać, że ja akurat na codzień korzystam z aplikacji, których nie ma. Fatamorgana. Więc uważasz, że powinienem zmienić zawartość swojego pliku make.conf na gentoo i skasować -j3 w MAKEOPTS? (mam 2-rdzeniowca, żeby nie było nieporozumień, czemu akurat -j3)

Obecnym najlepszym rozwiazaniem sa procesory 2-rdzeniowe!

Zależy jak dla kogo, jeśli ktoś nie korzysta z poprawnie napisanych aplikacji i nie gra w nowe gry (głównie chodzi o konwersje), to tak 2 rdzenie w zupełności wystarczają, w każdym innym przypadku 3, lub 4 rdzenie będą miały przewagę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłeś mi humor tym stwierdzeniem. Widać, że ja akurat na codzień korzystam z aplikacji, których nie ma. Fatamorgana. Więc uważasz, że powinienem zmienić zawartość swojego pliku make.conf na gentoo i skasować -j3 w MAKEOPTS? (mam 2-rdzeniowca, żeby nie było nieporozumień, czemu akurat -j3)

Zależy jak dla kogo, jeśli ktoś nie korzysta z poprawnie napisanych aplikacji i nie gra w nowe gry (głównie chodzi o konwersje), to tak 2 rdzenie w zupełności wystarczają, w każdym innym przypadku 3, lub 4 rdzenie będą miały przewagę.

Po pierwsze - nie osmiele sie polemizowac z ekspertem :) :)

Po drugie - wyrazam swoja opinie, z ktora sie calkowicie zgadzam.

I powtorze sie, zeby byc dobrze zrozumianym:

-uzywanie procesorow 4 i wiecej rdzeniowych, oraz 64-bitowego systemu, w domu do gier i aplikacji biurowych mija sie OBECNIE z celem.

A na naciski producentow i reklamy podajace wprowadzajace w blad dane i parametry - jestem uodporniony :)

A co do poprawnosci pisania aplikacji:

-ciekaw jestem czy ktorys z was widzial ile linii martwego kodu jest w nowych grach :) i nie tylko.

I skad te ekstremalnie wysokie wymagania sie biora :) :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to polemizuj, ja nie mam nic przeciwko wymianie argumentów o ile są one sensowne. Twój problem jest taki, że napisałeś wyraźnie, że żadna dostępna aplikacja nie korzysta z czterech i więcej rdzeni, a takich aplikacji jest naprawdę sporo (podałem Ci jedną jako przykład: stary, dobry make). Poprawnie napisana aplikacja będzie korzystała z większej ilości rdzeni, gdyż będzie używała wielowątkowości.

Co do gier to istotnie zgodzę się z Tobą, że w wielu przypadkach optymalizacja kodu nie występuje, ale nie oznacza to, że jeśli programiści oczyszczą ten kod, ale w zamian zrezygnują z wielowątkowości, to wszystko będzie szybciej działało.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...