dawidfree Napisano Lipiec 21, 2009 Zgłoś Share Napisano Lipiec 21, 2009 oddalem kompa do naprawy 5 tygodni temu. byl problem z plyta glowna i jeszcze nie zostala naprawiona plyta glowna ktora zostala wyslana do producenta a na oddanie kompa serwis ma 21 dni tak pisze na gwarancji. oddanie naprawionej plyty glownej przewiduja na za jakies 3 miesiace. co mam zrobic? Zapoznaj się z zasadami zakładania nowych tematów - GFR Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAMEdi Napisano Lipiec 21, 2009 Zgłoś Share Napisano Lipiec 21, 2009 po pierwsze musisz się dowiedzieć czy przy gwarancji korzystałeś z gwarancji producenta czy z ustawy konsumenckiej jeśli z gwarancji producenta to przeczytaj uważnie kartę gwarancyjną i jeśli nie ma klauzuli że naprawa może potrwać dłużej to zgłoś to do Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oczywiście to jest krok ostateczny, spróbuj się najpierw dogadać ze serwisem. w przypadku gdy korzystasz z ustawy konsumenckiej serwis nie ma wyznaczonego czasu na naprawę sprzętu, więc jest gorzej, ale też to możesz zgłosić do Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans_Olo Napisano Lipiec 21, 2009 Zgłoś Share Napisano Lipiec 21, 2009 Zgłaszać do UOKiK to sobie można, ale oni nie pomogą użytkownikowi, tylko skontrolują firmę i najwyżej nałożą karę. Przede wszystkim zgłosić należy to do lokalnego oddziału Federacjiu Konsumentów, gdzie prawnik pomoże napisać odpowiednie pismo z reklamacją do serwisu, a jeśli serwis nie udzieli należytej pomocy, to pomogą w sądzie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phate Napisano Lipiec 22, 2009 Zgłoś Share Napisano Lipiec 22, 2009 Dawidfree zależy jakiego rodzaju był problem z płytą...jeśli miałeś błąd występujący raz na jakiś czas to producent czy serwis może sobie zastrzec, że może wydłużyć czas realizacji naprawy sprzętu... Musisz albo się z tym pogodzić albo osobiście odwiedzić serwis do którego oddawałeś sprzęt a tam musisz zostać poinformowany o tym co się dzieje z tym sprzętem jeśli o to zapytasz. Jeśli jest u producenta to raczej nic nie zrobisz ale jeśli w serwisie to możesz ich spokojnie postraszyć skargą albo nawet ją złożyć, bo nie oszukujmy się w Polsce sądowe rozwiązanie takiej sprawy jest raczej niemożliwe... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...