Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Ryba2111

Porady odnośnie kupowania na Allegro.

Polecane posty

Dotąd nigdy nie korzystałem z tego "popularnego serwisu aukcyjnego" a teraz mam taką potrzebę. Postanowiłem zakupić rysik do palmtopa, ponieważ ceny w sklepie są bardzo wysokie. I tu pojawia się moje pytanie. Czy pomiędzy ceną sklepową a ceną na allegro może być bardzo duża różnica? Znalazłem rysik w internetowym sklepie za 33 zł i taki sam na Allegro za 9.99. O dziwo ten sklep na Allegro ma ponda 84 000 komentarzy pozytywnych i około 500 negatywnych więc o żadnym oszustwie nie może być mowy. Chyba? Nigdy nie korzystałem z serwisów aukcyjnych więc na tym się nie znam . Bardzo bym prosił o opinię w tej sprawie Prosiłbym również o przybliżenie tego jak korzystać z Allegro. Wiem że wydaje się to być śmieszne,ale naprawdę w tej sprawie jestem kompletnie zielony. Mam nadzieję, że to odpowiedni dział dla takiego tematu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica cenowa może być naprawdę duża. Sam kupowałem drukarkę - w sklepie 500 zł, ja kupiłem na allegro za 390zł. Przy takiej liczbie pozytywnych komentarzy te negatywne się chowają. Szczególnie jak sklep ma tytuł supe sprzedawcy - wtedy masz niemal 100% pewność, że transakcja się uda.

Generalnie w przypadku nieudanej transakcji (coś nie doszło, itp) zawsze można sprawę zgłosić do Allegro, lub w przypadku oszustwa na policję.

Porady? Zawsze patrz na ilość pozytywów i negatywów. Patrz też, czy sprzedawca to super sprzedawca - jak już mówiłem - tu mamy niemal 100% pewność, że transakcja będzie udana). Oczywiście nie zniechęcam do kupowania u zwykłych sprzedawców - szczególnie w przypadku tak tanich rzeczy jak rysik za 10 zł.

Przyjrzyj się też uważnie przedmiotowi - czy na pewno jest oryginalny. Jak masz wątpliwości zapytaj o to sprzedawcę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro siedzę już ponad 4 lata i coś o tym wiem - mniej więcej sprzedałem 50 przedmiotów i coś koło tego kupiłem. Raz czy dwa były drobne problemy, ale jakoś sięogadałem.

Czemu na Allegro jest taniej?

-nie ma pośredników

-towar nie jest wystawiany na półki, tylko np. leży w magazynie

-nie trzeba płacić kasjerowi/kasjerce, ekipie sprzątającej, pracownikom, którzy układają towar na pólkach i jeszcze wieelu osobom

-z powodu dużej konkurencji i liczby ofert na Allegro

jeszcze by się coś znalazło...

Ale czasem kupię coś taniej w sklepie internetowym, więc warto odwiedzać i to i to.

EDIT

A porady... zapomniałbym:

-stosuj porównywanie cen - korzystaj w wyszukiwania i wpisuj cenę od - do

-patrz na komentarze - 1 czy 2% negatywów to niedużo, ale powyżej 5% to już sygnał alarmowy

-wiedz, że przysługuje Ci Program Ochrony Kupujących i że masz prawa - odsyłam do tekstu jednego z czytelników (o ile się nie mylę) w nowym CD-A

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dorzucę jeszcze to, żebyś czytywał tzw. "O mnie" - większość sprzedawców o długim stażu tworzy tę stronę i opisuje w niej regulamin swoich aukcji (np. na jakich zasadach możesz towar zwrócić bądź reklamować), zamieszcza niezbędne dane i tak dalej. W ten sposób również niedoświadczeni Allegrowicze mogą rozpoznać w sprzedającym sklep, a na początku bezpieczniej kupować w odrębnych firmach (mają własne, dodatkowe zasady, przyjazne klientowi) niż u osób prywatnych. Niemniej nie masz się czego bać na Allegro, kupiłam tam blisko 250 najróżniejszych rzeczy i nie zostałam oszukana ani razu; tym bardziej, że w Twoim przypadku nie mówimy o wysokich kwotach. Serwis ma coraz lepsze zabezpieczenia przed pajacami, myślącymi, że przez internet uda im się wysupłać z ludzi kasę. Poza tym, gdyby tylko coś było nie tak, zgłaszasz sprawę do obsługi Allegro i masz w zasadzie całkowitą gwarancję, że dostaniesz albo towar, jaki zamawiałeś, albo zwrot pieniędzy. Tak więc rejestruj się, poczekaj grzecznie na list z kluczem aktywacyjnym i wio. : )

Ach, jeszcze jedno. Zwracaj uwagę nie tylko na ilość negatywów potencjalnego kontrahenta, ale też na ich treść, bo często większość złych komentarzy wystawiają ludzie, do których nie dociera, jak działa poczta w tym kraju. Faktycznych oszustów wśród użytkowników jest naprawdę niewielu, o ile jacyś w ogóle - Allegro całkiem skutecznie tępi co bardziej cwanych delikwentów. Jeśli natomiast wciągniesz się w zakupy na tym serwisie, to... no cóż, nie byłabym sobą, gdybym nie poleciła Ci któregoś z internetowych snajperów - cudowne narzędzia dla ludzi, którzy nie trawią stresu, związanego z samodzielnym wygrywaniem aukcji (vide ja).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu na Allegro jest taniej?

-nie ma pośredników

-towar nie jest wystawiany na półki, tylko np. leży w magazynie

-nie trzeba płacić kasjerowi/kasjerce, ekipie sprzątającej, pracownikom, którzy układają towar na pólkach i jeszcze wieelu osobom

-z powodu dużej konkurencji i liczby ofert na Allegro

jeszcze by się coś znalazło...

- towar jest nielegalną podróbą

- towar jest z szarego importu

Jeśli producent danego towaru nie obejmuje gwarancją tak zakupionych przedmiotów, to towar jedzie "ręcznie" do kraju-matki zakupu, gdy sprzedający będzie miał akurat ochotę, środki i czas. Klient SAM MUSI wiedzieć o co pytać sprzedającego, bo inaczej serwis uzna, że nie było tego w opisie i nie masz prawa oczekiwać teraz od sprzedającego pomocy czy zadośćuczynienia. Sytem ocen tu nie zadziała, bo negatywa nie postawicie pół roku później, po dwóch miesiącach czekania na naprawę. Tym zabawniejsze, że postawiliście pozytywa tuż po zakupie.

- sprzedający nie przeznacza ŻADNYCH środków na pokrycie kosztów ewentualnych problemów (uszkodzenie w czasie transportu, gwarancje, ogólnie: zwroty).

Tutaj jeśli coś pójdzie nie tak, środki te musi znaleźć dostawca sprzedającego (hurtownia, producent) albo po prostu sprzedający przeniesie winę na użytkownika. Życzę powodzenia w dochodzeniu swoich praw w takiej sytuacji. Serwis Allegro stara się na wszelki możliwy sposób dystansować od czegokolwiek, tłumacząc to ostrożnościa w rozstrzyganiu sprawy. Na przykład, jeśli wcześniej na konto zalogowała się siostra/brat/żona/mąż złamaliście zapis w Regulaminie i nie jesteście już użytkownikiem serwisu.

Dlatego ograniczenie kosztów przez sprzedającego działa korzystnie tylko w wypadku szczęśliwego funkcjonowania towaru od początku do końca. W pozostałych przypadkach zamienia to życie kupującego w piekło (co już nie interesuje firmy Allegro) i z powodu nieopłacalności dochodzenia praw drogą sądową najczęściej prowadzi do ponownego zakupu.

-wiedz, że przysługuje Ci Program Ochrony Kupujących i że masz prawa - odsyłam do tekstu jednego z czytelników (o ile się nie mylę) w nowym CD-A

Google nie jest pełne entuzjastów tego jak ten program działa.

Generalnie regulamin jest mocno asymetryczny. Na przykład możesz bardzo łatwo wpłacić pieniądze drogą elektroniczną na konto firmy Allegro, ale nie możesz ich już drogą elektroniczną odzyskać. Tu już tylko fax lub list.

Co do negatywów, to są mocno zaniżone, bo praktyka jest taka, że ludzie w obawie o negatywny odwet po prostu pomijają wystawienie złego komentarza.

Polecam ostrożność na Allegro. Może być fajnie, ale ten serwis nie jest przyjazny klientowi.

Pozdrawiam,

K.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No początek radzę przeczytać to, akcja już trochę trwa, bez żadnych rezultatów. No, ale jeśli Tobie to nie przeszkadza (mi przeszkadza), to pamiętaj, że zawsze możesz skorzystać z niezgodności towaru z umową (w przypadku towarów nowych masz 2 lata, w przypadku używanych 1 rok, sprzedający nie może w warunkach aukcji napisać Ci, że nie możesz, a Ty nie możesz się tego prawa zrzec) oraz w przypadku "Kup Teraz" masz 10 dni na rozmyślenie się (chyba, że sprzedający Cię o tym nie poinformuje, wtedy masz 3 miesiące) i zrezygnowanie z towaru bez podania przyczyny, aczkolwiek towar wtedy nie może mieć śladów jakiegokolwiek używania i musi być tak zapakowany jak do Ciebie dotarł.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze możesz skorzystać z niezgodności towaru z umową

A tu może być problem z ustaleniem, czy niezgodność towaru z umową istniała w chwili zakupu, a jest to bardzo istotne, gdyż sprzedawca nie odpowiada za nią, gdy powstała z naszej winy. Po upływie 6 miesięcy kończy się domniemane istnienie wady w momencie sprzedaży.

Witamy w krainie "według serwisu urządzenie było użytkowane niezgodnie z przeznaczeniem" / "uszkodzenie spowodowane jest uszkodzniem mechanicznym".

A teraz uwzględnij to na okoliczność starcia z człowiekiem oddalonym o pareset kilometrów, którego znasz tylko z maila i adresu pocztowego. To nie jest "pikuś" nawet w sklepie, który wiadomo gdzie szukać, który stać na świadczenia dla klientów i gdzie łatwo jest złożyć formalne dokumenty z potwierdzeniem przyjęcia konkretnego dnia.

Zakup na odległość może "zaboleć". Po prostu dla pewnych sum odpuścisz. I dlatego w sieci jest taniej. :-)

Pozdrawiam,

K.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie pisałem, że jest to proste, ale w przypadku sporej części towarów z Allegro te 6 miesięcy wystarczy, by towar odmówił posłuszeństwa. Co do daty, to zawsze można wysłać list polecony, w kopercie zamkniętej przy świadkach, żeby nie było, że wysłaliśmy pustą kopertę, choć nadal może występować problem taki, że sprzedawcy pod danym adresem już dawno nie ma.

Z Allegro nie korzystam z przyczyn ideologicznych, więc na moje szczęście nie muszę uważać na różne przekręty, ale gdybym korzystał, ograniczałbym się do ofert wystawianych przez w miarę znane firmy i w razie problemów próbowałbym dochodzić swoich praw.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...