Visser Napisano Grudzień 4, 2019 Zgłoś Share Napisano Grudzień 4, 2019 Dwa miesiące temu kupiłem monitor LG 24MP59G z matrycą ips. Niedawno zauważyłem coś dziwnego. W momencie gdy obraz na monitorze powinien być całkowicie czarny to nie jest on taki. Widać wówczas wyraźnie takie świecące jaśniejsze plamy w rogach monitora. W lewym górnym w prawym górnym i w prawym dolnym rogu mają one kolor biały a w lewym dolnym żółty. Gdy gram, oglądam filmy albo przeglądam internet nie jest to aż tak bardzo widoczne. Najbardziej widoczne jest to przy zgaszonym świetle i gdy większa część monitora powinna być całkiem czarna (np. przy uruchamianiu komputera albo gdy po ukończeniu gry wyświetlają się napisy końcowe). Załączam link do zdjęcia na którym pokazane jest jak to wygląda. Przy czym muszę zaznaczyć że gdy patrzę na monitor gołym okiem to nie jest aż tak źle jak na tym zdjęciu. To znaczy te plamy mają wówczas dużo mniejszą powierzchnię. Czy występowanie takich plam jest normalne? I czy można to jakoś naprawić? imgur.com/a/yFxjrwO Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] 47 Napisano Grudzień 4, 2019 Zgłoś Share Napisano Grudzień 4, 2019 43 minuty temu, Visser napisał: Czy występowanie takich plam jest normalne? tak wpisz se w google 'ips glow' Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yojc Napisano Grudzień 5, 2019 Zgłoś Share Napisano Grudzień 5, 2019 Nierówne podświetlenie (backlight bleeding) to bardzo typowa usterka w monitorach. Jesli to w ogóle można nazwać usterką, bo... 1) Nie wiem, czy przyjmą z tego powodu na gwarancję 2) Jest duza szansa, że jeśli wymienią monitor to nowy też to będzie mieć Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Visser Napisano Grudzień 6, 2019 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 6, 2019 (edytowany) Będę starał się dowiedzieć czy ten monitor podlega wymianie na gwarancji. Tylko do kogo mam się z tym zwrócić? Do sklepu x-kom w którym kupiłem ten monitor, czy bezpośrednio do serwisu LG? Edytowano Grudzień 6, 2019 przez Visser Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cali Napisano Grudzień 11, 2019 Zgłoś Share Napisano Grudzień 11, 2019 (edytowany) Dnia 6.12.2019 o 19:33, Visser napisał: Będę starał się dowiedzieć czy ten monitor podlega wymianie na gwarancji. Tylko do kogo mam się z tym zwrócić? Do sklepu x-kom w którym kupiłem ten monitor, czy bezpośrednio do serwisu LG? Do obu, może uzyskasz odpowiedź jednoznacznie stwierdzającą. Często odbywa się że monitor musi znaleźć się w serwisie, aby stwierdzić czy podlega to naprawie bądź wymianie na nowy. W zależności od znaczenia problemu a uniemożliwiającego jego pracę. Sklep odpowiada za gwarancję w ciągu 2 lat. Jeżeli gwarancja została określona na gwaranta to LG. Możliwa jest gwarancja naprzemienna 1 rok sklep, 1 rok producent. Co do odbiorcy to nie ma znaczenia, gdyż sklep musi przyjmować towary do serwisu w okresie gwarancyjnym. Dlaczego ? Każdy sprzęt serwisowany we własnym zakresie jest weryfikowany, czy nadaje się do naprawy. Jeżeli tak jest odsyłany do producenta lub wymieniany na nowy. Gwarancja w formie rękojmy umożliwia dopiero prowadzenie naprawy przez własny serwis. Towar nie wspierany przez producenta, nie pozostaje w sprzedaży. Zapasy sprzętu z magazynów są w formie rękojmy. Jeżeli towar w okresie gwarancyjnym nie posiada wsparcia producenta, jest wymieniany na nowy z zapasów magazynowych, lub podlega wymianie na inny, ale podobnych cechach, lub następuje zwrot środków na konto klienta. Istnieje też możliwość serwisowania u producenta, jeżeli jest to określone w karcie gwarancyjnej. W tym przypadku lepszym wyborem, będzie wygodniejsza forma dla klienta. Odnośnie określonego czasu serwisowania, kosztów doręczenia sprzętu, formy wysyłki i odbioru. Edytowano Grudzień 11, 2019 przez cali Cytuj Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...