Skocz do zawartości
Smuggler

CD-Action 10/2019 zawartość

Polecane posty

 

299 (!) numer CDA pojawi się w sprzedaży już w najbliższy wtorek, 27.08. 132 strony, 10. 99 zł, zdrapka z kodami na dwie pełne wersje gier [Silence PL EN iHoly Potatoes! A Spy Story?! EN – szczegółowy opis gier na końcu zapowiedzi] i jak zawsze masa aktualnych tekstów poświęconych grom, sprzętowi oraz dobra publicystyka.  A jako przystawka – dwie strony na temat wałkowany ostatnio mocno przez mainstreamowej media, czyli – czy gry komputerowe rzeczywiście powodują, że gracze zabijają ludzi? Pytanie retoryczne, ale warto zapoznać się z opiniami i fanów i przeciwników tej kontrowersyjnej tezy.

W zapowiedziach polecam dwie strony o Call of Duty: Modern Warfare. Warto też poczytać o bardzo dobrze rokującej i niekonwencjonalnej Concrete Genie, szczególnie jeśli  zaliczasz się do fanów sztuki ulicznej (a konkretniej lubisz malować graffiti).

Beta-testy otwierają dwie strony o Doom Eternal. Fanom Dooma polecam też polską produkcję Jupiter Hell (i nie tylko dlatego, że to ja [Smuggler] poświęciłem jej aż trzy strony. Wyobraźcie sobie Dooma przerobionego na roguelike, podlanego sosem gry taktycznej rozgrywanej w turach w rodzaju X-COM i wzbogaconego o elementy RPG.  Do tego bohaterowi głosu udziela Mark Meer, czyli komandor Shepard z Mass Effect. Jakim cudem? Poczytajcie, a dowiecie się… Iratus: Lord of the Dead to coś dla fanów Darkest Dugeon. Z kolei Teamfight Tactics to tytuł wpisujący się w coraz popularniejsze „auto-szachy”… w uniwersum LoL-a. A jeśli lubisz hodować rybki w akwariach, Biotope wywoła szeroki uśmiech na twej twarzy. Fanom klimatów retro zachwalam Nightmare Reaper, czyli “F-antastyczny P-sycho S-hooter”. Z kolei  Space Engine to sandboksowy odlot (w kosmos). Oczywiście tutaj wymieniam tylko cząstkę tytułów (samych beta-testów mamy aż 14!) – szczegółową zawartość pisma znajdziesz na końcu tej zapowiedzi.

 

A co w recenzjach? Aż 22 tytuły, w tym  Age of Wonders: Planetfall, czyli “pół kilo Cywilizacji, szczypta Hirołsów i polewa z X-COMu”. Krótko mówiąc, raj dla ludzi lubiących myśleć i podbijać kosmos. Będzie też sporo (i niekoniecznie pochlebnie) o  Wolfenstein: Youngblood. (Tamże strona o Wolfenstein: Cyberpilot, czyli Wolfie w VR). Fanów Mutant Year Zero oraz generalnie fanów gier taktycznych, nie muszę chyba zachęcać do recenzji pierwszego dodatku do tej gry (Mutant Year Zero: Seed of Evil. Warto też poczytać dwa teksty Berlina, o dodatkach do AC Odyssey, bo jeden wynosi pod niebiosa, a drugi wdeptuje w ziemię. Tamże jego opinie o konwersji Dooma na Switcha. Po znajomości polecę też polski remake ośmiobitowej klasyki, czyli Saboteur 2: Avenging Angel (bo wiecie, jam go opisał).

A co w mym ulubionym dziale, czyli Publicystyce? „Gdy się nie sprzeda” to tekst o tym, co robią deweloperzy, gdy efekt ich wielomiesięcznej wytężonej pracy rozchodzi się znacznie gorzej niż planowali. Jak się okazuje „siedzimy i płaczemy” wcale nie jest jedyną możliwą opcją… „Fakty i cheaty” to tekst o pierwszych (oraz kultowych) „czitach” w grach. Skąd się wzięły, dlaczego się przyjęły itd. „Niespieszno” czyli Spk o (zamierzchłej) przeszłości i teraźniejszości Nintendo w Polsce, począwszy od… radzieckich przenośnych gier, będących podróbkami konsolek Game Watch. „Z krwi i kości” to kulisy tworzenia najnowszego Wolfensteina, oczyma Alicji Bachledy-Curuś. Z kolei „Nikt nie spodziewał się polskiej inkwizycji” to sporo informacji o tym jak powstaje gra osadzona w „inkwizytorskim” uniwersum Jacka Piekary. „Drugi lot” - Papkin opisuje dwa (wz)loty (przedzielone rozmaitymi turbulencjami) polskiego studia People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm).  Będzie też kolejna odsłona cyklu Ikony Night City – dziś tekst o Saburo Arasace. Do tego aż cztery prowokacyjne felietony (m.in. „Więcej polityki!”), trzy strony Magazynu Kulturalnego oraz, jakże by inaczej, Szpile. (A propos – jeśli wam ich mało, to zapraszamy w każdą środę na naszą stronę WWW, gdzie pojawia się ich internetowa wersja – oczywiście są to INNE Szpile niż te, które znajdziecie w piśmie. A jeśli jesteście fanami mych „retro-opowieści”, to też znajdziecie kolejne odcinki – w cyklu dwutygodniowym, w co drugą sobotę – na naszej stronie WWW)

A w dziale sprzętowym – megakonfigurator, czyli kupujemy/składamy PC. I nieważne, czy masz do dyspozycji 2.000 czy 15.000 zł – tu znajdziesz porady jak wydać te pieniądze z maksymalnym dla siebie pożytkiem. Będą też oczywiście teksty sprzętów: od nowych procesorów Ryzen (Ryzen 5 3400G) i 1 TB dysku SSD, poprzez monitory, gamingowe fotele, smartfony, słuchawki, mikrofon, mysz i głośniki.

Oczywiście nie zabraknie też stałych działów: Action Redaction, Gamewalkera i Na Luzie. BTW: w każdy piątek na naszej stronie WWW znajdziecie też Na Luzie Classic, czyli NL w wersji klasycznej, czyli Smugglera, a wbrew nazwie „classic” są tam nowe materiały.

 

Zainteresowanym przypominam – najbliższy wtorek, 27.08, 10.99 zł. To do zobaczenia w kioskach, sklepach i salonach z prasą!

 

############################SPIS TREŚCI#####################

 

##########GRY

 

Wydarzenie numeru: Gry uczą zabijać

Newsy
 

###W PRODUKCJI

Call of Duty: Modern Warfare          

Concrete Genie         

Gods & Monsters       

Space Company Simulator    

Grand Tactician: The Civil War         

 

###JUŻ GRALIŚMY

Doom Eternal

Iratus: Lord of the Dead

Teamfight Tactics

The Surge 2

Wanderlust: Travel Stories

Tools Up!       

Volcanoids     

Killsquad        

Biotope          

Liberated       

Nightmare Reaper

Space Engine 

Jupiter Hell    

 

###RECENZJE

GameWalker

Age of Wonders: Planetfall

Gibbous: A Cthulhu Adventure

Morphies Law: Remorphed

ARMA III: Contact

Rebel Galaxy Outlaw

Saboteur 2: Avenging Angel

Etherborn

Wolfenstein: Youngblood

Wolfenstein: Cyberpilot

Nowhere Prophet      

The Blackout Club     

A Place for the Unwilling      

Doom / Doom II         

Sky: Children of the Light      

Warlocks 2: God Slayers       

Metal Wolf Chaos XD

Mutant Year Zero: Seed of Evil         

The Church in the Darkness  

Silver Chains

Assassin’s Creed Odyssey: Legacy of the First Blade

Assassin’s Creed Odyssey: The Fate of Atlantis

 

###PUBLICYSTYKA

Gdy się nie sprzeda

Felieton: Więcej polityki

Fakty i cheaty

Felieton: Błędny rycerz         

Niespieszno    

Z krwi i kości  

Drugi lot         

Nikt nie spodziewał się polskiej inkwizycji

Felieton: Dowodzik proszę!   

Felieton: A figę z makiem!    

Magazyn kulturalny

Ikony Night City: Saburo Arasaka

Szpile

 

#########TECHNOLOGIE

 

###MEGAKONFIGURATOR

Kupujemy peceta

 

###TESTY

APU AMD Ryzen 5 3400G

Dysk WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB

Monitor Iiyama XB3288UHSU           

Monitor BenQ EL2870U        

Fotel gamingowy SPC Gear EG950 Ergonomic Chair

Fotel gamingowy Genesis Nitro 880

Smartfon Honor 20 Pro         

Słuchawki Logitech G Pro X

Mikrofon SPC Gear SM900

Mysz Razer Viper

Głośniki Genesis Helium 700BT

 

###INNE

Na Luzie

Action Redaction       

Loot

Zdrapka z kodem


#####################PEŁNE WERSJE GIER

 

#############PEŁNE WERSJE GIER###########

 

 

Silence PL EN

 

# przygodówka • baśń • zagadki

Producent: Daedalic Entertainment

Multi: brak

PC: Win 7/8/10, 2 GHz Dual Core, 4 GB RAM, GeForce GTX 280/Radeon HD5800, DirectX 9

 

Przygodówki o tak wysokich wartościach produkcyjnych powinny być nielegalne. Silence w każdym calu wygląda niesamowicie – gra łączy przepiękne, szczegółowe dwuwymiarowe tła z trójwymiarowymi modelami. Twórcy pogodzili te dwa światy tak umiejętnie – między innymi dzięki świetnemu, spójnemu stylowi artystycznemu – że niejednokrotnie ma się wrażenie obcowania z interaktywnym wysokobudżetowym filmem animowanym. Zwłaszcza że historia również jest tu na najwyższym poziomie. Jeśli zaś o rozgrywkę chodzi – to klasyczny point’n’click z zagadkami i istotnymi wyborami. Silence to gra nie tylko dla fanów The Whispered World, którego jest kontynuacją, ale gdybyście chcieli nadrobić fabułę – była to jedna z pełnych wersji w CD-Action 07/2018.

 

Uwaga! Klucz aktywujący pełną wersję gry Silence w serwisie Steam znajdziesz w mailu, który otrzymasz po wpisaniu na stronie kody.cdaction.pl kodu ze zdrapki. Kod można zrealizować do 21 października 2019, aktywowaną grę zachowujesz na zawsze.

 

##

 

Holy Potatoes! A Spy Story?! EN

 

# humor • strategia • symulacja

Producent: Daylight Studios

Multi: brak

PC: Win 7/8/10, 2,5 GHz Dual Core, 4 GB RAM, GeForce 9000/Radeon HD4000, DirectX 9

 

Symulator zarządzania farmą szpiegowskich ziemniaków, przy uprawie których istotniejsze od smaku czy jędrności bulw jest to, jak skutecznie będą potrafiły np. przeniknąć do bazy wroga. W końcu gry wideo powstają między innymi po to, żeby realizowano tego typu absurdalne pomysły, prawda? Spodziewajcie się nie tylko nawiązań do kina szpiegowskiego (czy choć zahaczającego o motywy szpiegowskie), ale i chociażby superbohaterskiego. Trudno nie chrumknąć na widok niektórych postaci ocierających się o poważne naruszenie praw autorskich. Sun Lord na pewno zupełnym przypadkiem wygląda jak Star-Lord ze „Strażników Galaktyki”, a Domino dziwnym zrządzeniem losu przypomina Domino z Deadpoola. Uczta dla koneserów popkultury (i/lub ziemniaków).

Uwaga! Klucz aktywujący pełną wersję gry Holy Potatoes! A Spy Story?! w serwisie Steam znajdziesz w mailu, który otrzymasz po wpisaniu na stronie kody.cdaction.pl kodu ze zdrapki. Kod można zrealizować do 21 października 2019, aktywowaną grę zachowujesz na zawsze.

 

 

           

!!!!!CDA 10_2019.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to są już tacy szczęściarze którzy czytali nr 10 CD Action

ja ciągle przeglądam Top Secrety z lat 90 tych i nie mogę się nadziwić

Franko the Crazy Revenge - gra która zeszmaciła rynek gier na amigę - dostała 10 w skali fajności

 

 

"Robotech Invasion" - gra na PS2  , ta gra dowodzi że na konsoli każdy bezsens przejdzie

sterowanie - bez sensu, fabuła - bez sensu , przeciwnicy - bez sensu , 

ale - chodzisz, strzelasz, słuchasz dosyć czerstwych tekstów

i tylko "gdyby m miał "memory card" do tego PS-a

 

a złośliwie, nie kupiłem

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze, 

gry zwane strategicznymi , w Top Secrecie, "to nie były gry strategiczne, tylko "konstrukcyjne" albo "budowlane"

albo "tzw przygodówki" - to były gry logiczne

 

i tu dochodzimy do tego , że "redakcja Top Secret" - robiła z gry logicznej "przygodę"

a z budowania domu "strategię"

 

czyli , jak ktoś chciał grać, w Monkey Island, albo "Indiana Jones" - to musiał się zgodzić "że to wspaniała przygoda"

 

a twierdzenie że Cywilizacja to "gra strategiczna" to bzdura. 

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeglądałem nowe CD Action, 

..przepraszam.. bo .. jem.. 

..już.. moment..

"chunk chunk" (odgłosy jedzenia kanapki)

bardzo dobre.

tzn mam na myśli, kanapkę. 

 

 

 

 

..nie a serio - bardzo ciekawy. same nowości , trudno się przyczepić

ale wstępniak powala idiotyzmem, cytuję z pamięci "w tym niezwykłym stanie, w jakim znajdują się dzieci, kiedy przychodzą wakację"

 

nie wiem co redaktor miał na myśli

ale "masz doktorat z psychologii ? znasz się na stanach emocjonalnych ? bez kitu. mówiąc "językiem internetów" słabe

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.08.2019 o 18:53, anderton napisał:

nie wiem co redaktor miał na myśli

ale "masz doktorat z psychologii ? znasz się na stanach emocjonalnych ? bez kitu. mówiąc "językiem internetów" słabe

Na moje to czepiasz się szczegółów. To zwykłe porównanie i zresztą wg mnie trafne. Nie próbuj nam wmówić że po ukończonym roku szkolnym (jakimkolwiek) nie czułeś luzu. Bo jeśli nie, to masz zadatki na Breivika ;P

BTW. Cały czas czekam na rozszerzoną wersje działu "na luzie". 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"cytując sam siebie : "sam tworzę gry , z tym że planszowe"

"jeśli chodzi o mnie, to model z grą i serwerem mi się nie podoba" 

tzn , trzeba utrzymywać serwery. "dla graczy"

całkiem spory ukłon w kierunku graczy. 

 

 

np. Facebook "po co właściwie, utrzymywać serwery, dla ludzi którzy publikują swoje portfolio - bycie administratorem, prawie pół miliona serwerów - to lekki absurd"

 

jeśli tego wymaga, "architektura, czyli pomysł FB, to ten pomysł jest lekko chybiony"

 

sprzedając grę planszową, w wersji komputerowej - ja zakładam "że użytkownik instaluje ją u siebie na komuputerze , i sam uruchamia , u siebie serwer.

 

 

"kod mojego serwera , to "ac3B8a8769ocb"  "gram od piątku do soboty, w "godzinach 18-2 w nocy"

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...