Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Gość

Vista, ipconfig

Polecane posty

Mam wrażenie, że ktoś mimo założonego hasła na Wi-Fi (hasło litery+cyfry, nie WEP) podłącza się do mojej sieci. Da się to sprawdzić?

Sprawdziłem ipconfig /all, oto wyniki, ale chyba nie widzę w tym niczego "obcego" (screen w załączniku).

PS. Niepokoiła mnie tzw. karta tunelowa, czytałem o tym trochę i nie wiem w 100% czy tak powinno być. Na sieciach akurat nie znam się za dobrze i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta tunelowa na Viście to norma. Co do tego, czy ktoś się podłącza, to przeważnie można sprawdzić na routerze, np. w linksys-ach jest opcja, żeby sprawdzić jakie komputery są obecnie połączone, z poziomu systemu operacyjnego w miarę prosty sposób można jedynie sprawdzić jakie pakiety latają po sieci, ale do tego potrzebne są sniffery, np. Wireshark, aczkolwiek pamiętaj, że stosowanie takich programów jest niekiedy niezgodne z prawem (zależy do czego się ich używa). No chyba, że osoba, która podłącza się do Twojej sieci jest totalnym imbecylem i jest widoczna w otoczeniu sieciowym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem ipconfig /all, oto wyniki, ale chyba nie widzę w tym niczego "obcego" (screen w załączniku).

Do sprawdzania połączeń służy polecenie netstat z odpowiednimi przełącznikami, w zależności od tego co chce się uzyskać za informacje (szczegółowe).

PS. Niepokoiła mnie tzw. karta tunelowa, czytałem o tym trochę i nie wiem w 100% czy tak powinno być. Na sieciach akurat nie znam się za dobrze i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.