Areeqq Napisano Luty 3, 2017 Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 Witam może na początku specyfikacja komputera : procesor : intel core i 5 7600k płyta główna : gigabyte z170 Gaming K3 grafika : msi geforce GTX 1060 Gaming X zasilacz : silentiumpc Vero L1 500W pamięć ram : good ram (DDR4) i chłodzenie na procek to : silentiumpc Fortis 3 HE1425 v2 Tak że mój problem jest następujący dokładnie 13.01.2017 kupiłem komputer w sklepie morele (bez grafiki , grafikę kupiłem wczoraj czyli 03.02.2017 jak widać minęło trochę czasu do kupienia grafiki ) komputer złożyłem w całości samodzielnie. Gdy złożyłem 1 część (czyli jak nie miałem jeszcze grafiki ) chciałem go odpalić i zobaczyć czy ruszy i normalnie ruszył wtedy jeszcze nie miałem wpiętego speakera tak że nie słyszałem żadnych piknięć ale komputer normalnie się włączył. Następnego dnia chciałem zobaczyć czy jak go podepnę do monitora czy wszystko będzie ok czy będzie obraz z zintegrowanej karty graficznej (podłączyłem komputer do monitora SPRAWNEGO kablem hdmi) i nie było żadnego obrazu wtedy zacząłem szukać w internecie rozwiązania i ludzie pisali żeby zrestartować bios poprzez wyjęcie bateryjki na parę minut tak też zrobiłem i od tego momentu zaczęły się jaja... Komputer włącza się i wyłącza po ok. 15 sekundach wtedy podłączyłem speaker do komputera komputer pika 4 - 5 długich razy i się wyłącza i tak w kółko wtedy pomyślałem że to może przez to że w kompie nie ma włożonej grafiki tak że poczekałem do zakupu. Wczoraj odebrałem grafikę (02.02.2017) i włożyłem do komputera dalej jest to samo , dziś kupiłem nową bateryjkę biosu (i dalej to samo ) ogólnie to wszystko się odpala diody od karty graficznej , płyty głównej wentylatory chodzą chłodzenie od procka też ale bios chyba nie rusza. Kompletnie nie wiem co robić więc bardzo proszę o pomoc. Co już zrobiłem ? wyjąłem bateryjkę biosu , sprawdziłem RAM w każdym slocie i odpalałem bez karty graficznej Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Luty 3, 2017 Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 36 minut temu, Areeqq napisał: chciałem go odpalić i zobaczyć czy ruszy i normalnie ruszył wtedy jeszcze nie miałem wpiętego speakera tak że nie słyszałem żadnych piknięć ale komputer normalnie się włączył Z czego wnioskujesz? Czy na pewno na płycie został wgrany odpowiednio nowy BIOS (F20 lub nowszy)? Jeżeli nie, to jakbyś się nie starał, bez kompatybilnego procesora (poprzedniej generacji) nic nie poradzisz. Po takim czasie od zakupu chyba pozostaje poszukać jakiegoś serwisu, który się tym zajmie... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Areeqq Napisano Luty 3, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 Problem w tym że był cały czas czarny ekran nawet bios się nie pokazał i o co chodzi z : bez kompatybilnego procesora (poprzedniej generacji) nic nie poradzisz . na stronie morele pisało że procesor 7 generacji będzie obsługiwany przez tę płytę główną. Czy na pewno nic nie mogę zrobić sam ? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Luty 3, 2017 Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 44 minuty temu, Areeqq napisał: na stronie morele pisało że procesor 7 generacji będzie obsługiwany przez tę płytę główną Jesteś pewien? Jakoś nie kojarzę takiego sformułowania, za to od jakiegoś czasu w opisach procesorów (np. i5-7600K) znajduje się taki tekst: Cytuj Procesory Intel siódmej genracji nie są kompatybilne z płytami głównymi na chipsecie H110, B150, Z170. W przypadku montażu na płycie głownej o w/w chipsecie konieczne jest dokupienie aktualizacji BIOS-u Jeżeli nie posiadasz jakiegoś procesora 6. generacji, to sam nowego BIOSu nie wgrasz. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Areeqq Napisano Luty 3, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 W jaki więc sposób mogę dokupić aktualizację BIOS -u ? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Luty 3, 2017 Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 Możesz albo spróbować się dogadać z morelami (pewnie w najgorszym razie wiązałoby się to zakupem tej usługi i pokryciem dwustronnych kosztów wysyłki), albo - jak już wspomniałem - pofatygować się do jakiegoś lokalnego serwisu, co pewnie nie okaże się droższe, za to wyraźnie szybsze. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Areeqq Napisano Luty 3, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 A sam nie am rady zaktualizować tego BIOS-u ? i Czy jesteś pewny że to jest winowajca ? ogólnie to jestem zielony w tym temacie tak że przepraszam za głupie pytania ;P Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Luty 3, 2017 Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 29 minut temu, webtom napisał: Jeżeli nie posiadasz jakiegoś procesora 6. generacji, to sam nowego BIOSu nie wgrasz. 18 minut temu, Areeqq napisał: Czy jesteś pewny że to jest winowajca ? Nie, ale nieaktualny BIOS jest całkiem prawdopodobny i objawy pasują do takiego scenariusza. Choć jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, to możesz odłączyć od płyty wszystko, co zbędne (czyli zostawić procesor z coolerem, RAM, oba kable zasilające (24+4/8), no i podłączyć do płyty monitor), a następnie odpalić go zwierając odpowiednie piny. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Areeqq Napisano Luty 3, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 Próbowałem (bez monitora) ale było to samo . Czyli w pierwszym lepszym serwisie mi to zrobią ? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Luty 3, 2017 Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 Nie zaszkodzi najpierw się skontaktować, ale raczej tak. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Areeqq Napisano Luty 3, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Luty 3, 2017 Ok najpierw napiszę do morele a jutro pójdę do serwisu i się spytam póki co bardzo dziękuje za pomoc w najbliższych dniach będę pisał czy już wszystko ok Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...