Vithar Napisano Styczeń 17, 2017 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2017 Mam mały problem z komputerem. Otóż w grach, które dotąd dobrze chodziły mam straszne spadki klatek, a i często gry potrafią chrupać, i klatki na dosłownie moment potrafią zejśc do 1-5 fps. Mój PC to AMD Phenom X2 3.20 GHz z 4 GB RAM a całość uzupełnia Radeon 5770 HD, całość napędza 600W zasilacz OCZ. Nie jest to nowa maszyna, ale nigdy nie miałem na nim podobnych problemów, zwłaszcza z grami takimi jak League Of Legends czy Paladins, które chodziły spokojnie w 60 FPS (lub wartości zbliżonej). Obawiam się, że to niestety awaria, tylko nie mam pojęcia czego. Może jednak się mylę, i to coś innego, jednak nie mam pomysłu jak to zdiagnozować. Będę wdzięczny za dobre rady Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Styczeń 17, 2017 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2017 Pochwal się SMARTem (do odczytania za pomocą np. HDDScan). Jak wygląda zużycie RAMu w czasie, kiedy te przycięcia się pojawiają? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vithar Napisano Styczeń 17, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2017 tak wygląda SMART z dysku podstawowego. Starsze dyski WD niestety nie chcą nic wyświetlić A RAM w trakcie nie sprawdzałem, czym najlepiej to przetestować? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Styczeń 17, 2017 Zgłoś Share Napisano Styczeń 17, 2017 Zasadniczo powiedziałbym windowsowy Menedżer zadań, no ale jak już pytasz - możesz pobrać HWiNFO i wrzucić wygenerowany przez niego log (Sensors only przy uruchomieniu, przed odpaleniem gry przycisk Logging Start i wybierasz docelowy plik csv, po teście Logging Stop i możesz wrzucić zapisany plik csv) zarejestrowany w czasie rozgrywki z zacięciami - przy okazji dowiemy się jeszcze, czy temperatury trzymają się w normie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vithar Napisano Styczeń 18, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2017 HWMonitor zostawił mi takie dwa ładne logi. O ile jak na złość LoL zachrupał może dwa razy (co jest ironią straszną, bo akurat gdy nie trzeba, to działał płynnie); o tyle Wiedźmin 2 przycinał niemiłosiernie, choć po dłuższej rozgrywce jakby szedł nieco lepiej (choć w bardziej dynamicznych momentach nadal źle). Przyznam szczerze, że niewiele z logów wyczytać umiem, ale temperatura GPU miejscami mi się nie podoba. https://www.dropbox.com/s/jxsuzeilftcc66h/LoL.CSV?dl=0 https://www.dropbox.com/s/xzv5y6qu8b432d8/Wiedźmin 2.CSV?dl=0 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Styczeń 18, 2017 Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2017 W2, LoL W sumie to temperatura GPU w W2 rzeczywiście nie wygląda zbyt ciekawie (szczególnie pod koniec), no ale raczej nie ona jest problemem (zresztą thermal throttling objawiałby się raczej dłuższymi spowolnieniami, a nie krótkimi przycięciami) - da się zaobserwować jej spadki (a więc zmniejszenie obciążenia GPU) w momentach, kiedy dysk zaczynał pracować nieco intensywniej, więc może to jemu trzeba by się bliżej przyjrzeć. Tak swoją drogą - całkiem nieźle widać, że CPU wydajnością nie grzeszy... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vithar Napisano Styczeń 18, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2017 W w 2 to nie były chwilowe przycięcia, tylko takie regularne rwanie, jakby gra stale traciła klatki (pod koniec zabawy dopiero nieco się uspokoiło, i szło płynniej, niestety w liczbie widocznie niższej niż 30 fps). A z CPU jaki dokładnie jest problem, bo niestety przyznam bez bicia nie widzę nic specjalnie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Styczeń 18, 2017 Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2017 9 minut temu, Vithar napisał: A z CPU jaki dokładnie jest problem, bo niestety przyznam bez bicia nie widzę nic specjalnie W W2, pomijając krótki etap pod koniec, właściwie stale jest obciążony w 100%, przez co limituje wydajność karty graficznej. W sumie jak tak patrzę na stopień wykorzystania karty (klik) i wcześniejsze wykresy, to zaczynam się zastanawiać, czy procesor nie jest obciążony czymś jeszcze - mógłbyś sprawdzić, jak wygląda jego obciążenie w Menedżerze zadań, przy nieodpalonej żadnej grze? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vithar Napisano Styczeń 18, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 18, 2017 Sprawdziłem teraz, i faktycznie, przy włączonym Chromie (oraz G-Datą IObit ASC, i sterownikami w tle) procek stoi na ten moment na 50%. Winny SVCHOST.exe (jeden z chyba 14). Puszcze skan antywirem, i zobacze czy coś wykrył, bo ten proces raczej nie powinien używać CPU, a przynajmniej nie tyle Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vithar Napisano Styczeń 19, 2017 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 19, 2017 Znalazłem sprawcę. Okazało się że WINDOWS UPDATE był winowajcą (w życiu bym na to nie wpadł). Wyczyściłem folder Software Distribution, zresetowałem logi systemowe, oraz wymusiłem ponowne uruchomienie usługi. Zapis z HWM powinien być dostatecznym dowodem, że to pomogło. Dziękuję serdecznie za pomoc, i naprowadzenie na rozwiązanie. Czasem najprostsze rozwiązania bywają skuteczne. Mam nadzieję, że sam wątek również się przyda, jakby ktos miał podobne problemy z niewiadomych przyczyn. New Witcher 2.CSV Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
webtom Napisano Styczeń 19, 2017 Zgłoś Share Napisano Styczeń 19, 2017 Problem rozwiązany, więc temat zamykam. W razie potrzeby otwarcia tematu, autor jest proszony o kontakt przez PW z którymś z aktualnie obecnych na forum moderatorów. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...