Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

xandi

Lenovo z510 - wyłącza się podczas instalacji sterowników Nvidia

Polecane posty

Cześć biggrin_prosty.gif

Mam problem z moim laptopem Lenovo z510 (core i3 4000m, hd4600, geforce 740m 64bit)

Od jakiegoś czasu podczas grania np. w Heartstone lub Wowa laptop sam się wyłącza. Temperatury były trochę wysokie na procesorze, zmieniłem pastę ale problem dalej pozostał. Przeszukując fora znalazłem jeden temat, który opisuje dokładnie taki sam problem jak ja mam na forum lenovo i nvidii ale nikt nic nie odpisał..

Post z forum Nvidii(taki sam jest na forum lenovo):

Hey everyone!

I am writing here because everything else failed, and wanted some help before (and hopefully instead of) turning to service.

I have a Lenovo Z510 with Gefore GT 740M video card, and an Intel 4400 HD integrated video card.

When I use the 740M to play any game, my laptop just randomly shuts down, with a 'pop' sound (the sound comes from the laptop itself, not the speakers). With randomly I mean it sometimes takes an hour or two in-game, sometimes it's minutes. I have checked with AIDA64 and its definetly not an overheating issue, and I'm also using a cooling pad. It's probably not the CPU either, because that doesn't overheat while I'm using the laptop. Bear in mind that when I surf the net or watch movies, the problem doesn't occur at all, and when I use specifically the Intel 4400 HD, it doesn't happen either. I did try using my laptop without the power cord being attached to it, and no shutdowns whatsoever.

I searched the interwebz all around and found some forum topics with the same issue mentioned in them. Lenovo Z510s just shutting down without any warning. No solution to them whatsoever, just the usual "return it to service blah blah blah". Some people said that their motherboard or HDD got replaced.

However, I think my problem is with the GPU... while I play a game with the Intel chipset, and the power cord is attached, nothing happens, but when I change to the 740M the laptop shuts down in about usually 30-60 minutes maybe. Once again: this is not an overheating issue.

I tried earlier drivers, and the most recent one, neither of them helped with the issue. I did install the Lenovo Energy Management program. Having it, didn't solve the issue, neither did not having it. I am running Windows 8.1

Somebody help me please!

Doszedłem do tego, że coś dzieje się z grafiką gt740m. Usunąłem wszystkie sterowniki, wyczyściłem dokładnie wszystko programem DisplayDriver Uninstaller i chciałem zainstalować od nowa ale podczas próby instalacji laptop nagle się wyłącza.

Wcześniej, zanim cokolwiek usunąłem, sprawdzałem w gpu-z sensory i wyszły mi takie wykresy:

post-47221-0-17851300-1453954404_thumb.jpost-47221-0-59443200-1453954415_thumb.j

Po ponownym uruchomieniu komputera pokazał się taki komunikat:

post-47221-0-27009900-1453954419_thumb.j

Ktoś ma jakiś pomysł co się może dziać?

Dodam, że problem wystąpił nagle, wcześniej nic takiego się nie działo i laptop działał prawidłowo.

Na gwarancję aktualnie nie mogę go oddać bo mam do napisania pracę inżynierską(oraz cały zawalony dysk 1tb) i póki co mogę spokojnie pracować na integrze ale problem chciałbym rozwiązać biggrin_prosty.gif

• Kto przegląda   0 użytkowników

• Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Utwórz nowe...