Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RIP

Escape from Tarkov

Polecane posty

Dzieki RIP. Gra poki co jest w wersji pre-alpha, ale juz teraz materialy z niej robia na mnie spore wrazenie. Duze mapy, szczegolowe lokacje, zbieranie lootu, dbanie o poziom glodu i pragnienia, modyfikowanie broni na poziomie BF i naprawde porzadna grafika z niezle wygladajacym systemem oswietlenia. Calosciowo wyglada to bardzo obiecujaco. Jedyne co mnie martwi to to, czy tworcy poradza sobie z tak duzym projektem i czy dadza rade go odpowiednio zoptymalizowac. Do premiery zostalo jeszcze sporo czasu, ale bede sledzil informacje o postepach prac z zainteresowaniem.

Dla ulatwienia:

Oficjalny trailer CGI gry:

Gameplay trailer:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem na temat tejże produkcji i naprawdę mnie zainteresowała, szczególnie dla tego, że wyróżnia z z większości dzisiejszych survivali. Ale podzielam zdanie Tesu i boje się, że studio nie da rady podołać obietnicom, do tego dochodzi jeszcze optymalizacja gry z naprawdę dobrą grafikę i przy tym wielkim otwartym światem. Mi gra najbardziej przypomina nadchodzący The Division.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trailer mnie kupił. Lata mineły odkąd widziałem coś równie klimatycznego, właściwie od czasu od którego zagrałem w Zew prypeci na modzie Misery. Fenomenalne animacje, i to nie jak na survival, który pod tymi względami kuleje, tylko ogólnie. Grafika świetna, i z tego co widziałem wymagania też za wysokie nie są, ale wszystko zależy od optymalizacji. I te genialne wnętrza budynkówm no Stalker jak sie patrzy, takiej interakcji ze światem chyba własciwie nigdy nie widziałem, cos swietnego. Krótko, dawno sie czyms tak nie jarałem, i może to byc najlepszy survival ever, trzymam kciuki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co tu dużo gadać, gra wygląda fenomenalnie pod względem gameplay'u, grafiki i klimatu. Do tego kooperacja, survival, modyfikacje broni i nacisk na realizm. Ta gra już teraz znajduje się na 2 miejscu listy wyczekiwanych tytułów!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladna data premiery nie zostala jeszcze podana. Na chwile obecna mowi sie jedynie o 2016 roku, chociaz wydaje mi sie, ze rownie dobrze tworcy moga sie nie wyrobic i przesunac premiere na pierwsza polowe 2017. Na stronce gry przed trzema dniami pojawily sie za to wymagania sprzetowe, jednak tworcy zastrzegaja, ze sa to informacje przyblizone, ktorych nie nalezy traktowac jako ostatecznych.

Opierajac sie na podanych przez nich informacjach, wstepne wymagania prezentuja sie nastepujaco:

MINIMAL:

OS: Windows 7/8/10 (64 Bit)

Processor: dual-core processor 2.4 GHz (Intel Core 2 Duo, i3), 2.6 GHz (AMD Athlon, Phenom II)

RAM: 6 GB

Graphics Card: DX9 compatible graphics card with 1 GB memory

Sound: DirectX compatible audio card

Network: permanent connection to the Internet

Disk space: from 8 GB

RECOMMENDED:

OS: Windows 7/8/10 (64 Bit)

Processor: quad-core processor 3.2 GHz (Intel i5, i7), ?? 3.6 GHz (AMD FX, Athlon)

RAM: from 8 GB

Graphics Card: DX11 compatible graphics card with 2 GB or more of memory

Sound: DirectX compatible audio card

Network: permanent connection to the Internet

Disk space: from 8 GB

Zwlaszcza informacje dotyczace karty graficznej sa mocno ogolnikowe. Spelniajaca zalecane wymagania karta graficzna, ktora obsluguje DX11 i ma na pokladzie 2 GB pamieci jest juz czteroletni GTX 650. Biorac pod uwage wyglad gry, otwarty swiat i to, ze jej tworcy nie maja wystarczajacych nakladow, zeby przez wiele miesiecy nie zajmowac sie niczym innym jak optymalizacja, raczej nie wydaje mi sie, zeby na GTX 650 dalo sie komfortowo pograc w 1080p.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwlaszcza informacje dotyczace karty graficznej sa mocno ogolnikowe. Spelniajaca zalecane wymagania karta graficzna, ktora obsluguje DX11 i ma na pokladzie 2 GB pamieci jest juz czteroletni GTX 650. Biorac pod uwage wyglad gry, otwarty swiat i to, ze jej tworcy nie maja wystarczajacych nakladow, zeby przez wiele miesiecy nie zajmowac sie niczym innym jak optymalizacja, raczej nie wydaje mi sie, zeby na GTX 650 dalo sie komfortowo pograc w 1080p.

Mnie też bardzo dziwi to 8GB przestrzeni na dysku trochę mało jak na grę z taką grafiką i wielkim światem tym bardziej, że dzisiejsze gry przyzwyczaiły nas do 30 GB nawet te wglądające jak z 2010(fallout).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zbyt wielkim fanem FPSów (szczególnie MMO), ale podoba mi się nacisk na realizm i survivalizm. Mam bardzo mocne skojarzenia ze STALKERem, do którego czuję dużą sympatię. Dlatego będę przyglądał się rozwojowi gry z życzliwym zainteresowaniem, choć nie bez ostrożności. Moje obawy budzi przede wszystkim to jak rozwiązana zostanie kwestia aspektu MMO i powrót do gry po śmierci. Byłoby ciekawie, gdyby graczom naprawdę opłacało się pozostać przy życiu, pośrednio podnosząc ciśnienie podczas walki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo lubie STALKERa, dlatego pozytywnie odnosze sie do EfT, cieszyc tez moze fakt, ze przy grze pracuja ludzie odpowiedzialny m.in. za Mass Effect czy tez BioShocka. Z FPSów online mam calkiem sporo przegrane w CSa ale to chyba bedzie calkiem inna para kaloszy. Najbardziej podoba mi sie jak na razie klimat produkcji oraz nacisk na realizm. Niestety, na razie pozostaje wiele niewiadomych, ale to co pokazano dotychczas zwrocilo moja uwage i bede sledzil losy tej gry.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli zaczyna byc mniej niewiadomych w zwiazku z Escape from Tarkov. Ze znalezionych w internetach informacji wynika, ze w grze znajdziemy:

  • dwie zwalczajace sie frakcje najemnikow z ktorych gracz wybierze te, do ktorej sie przylaczy
  • 150 rozwijalnych cech fizycznych, psychicznych i uzytkowych, przy czym niekorzystanie z rozwinietej juz cechy bedzie powodowalo jej stopniowa regresje (czyt. bedziemy wychodzic z wprawy w np. otwieraniu zamkow lub dlugosci wstrzymywanego oddechu)
  • bron bedzie sie przegrzewac oraz istniec bedzie ryzyko jej zaciecia sie
  • eksplorowane solo lub wspolnie ze znajomymi budynki beda w praktyce instancjami znanymi z innych gier MMO, przy czym bedzie sie mozna w nich natknac zarowno na przeciwnikow AI jak i na innych graczy
  • friendly fire ma byc domyslnie wlaczony i umozliwiac w dowolnym momencie strzelenie kompanowi w plecy i zabranie jego lootu
  • pojawia sie zdarzenia losowe jak np. mozdzierzowy ostrzal rejonu, w ktorym gracz sie znajduje
  • gra ma byc realistyczna i pozbawiona nadnaturalnych elementow - nie bedzie w niej zadnych zombie, upiorow, mutantow, wrozek zebuszek itd.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra wygląda całkiem cudnie, zauważyłem po gameplayach, że będzie można modyfikować broń. Graficznie prezentuję się bardzo dobrze, ale choć Escape from Tarkov to gra z gatunku MMO, który niespecjalnie mi podchodzi, to najpewniej rzucę na ten tytuł okiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

A wlasnie ze to MMO. Rozgrywka opiera sie na trybie wieloosobowym, czyli mamy do czynienia z MMO. A czy jest to MMORPG? Tu juz mozna polemizowac, bo z pewnoscia mamy do czynienia z gra sporo rozniaca sie od standardowych rozwiazan z World of Warcraft, Guild Wars 2, The Elder Scrolls Online. Jednak Escape from Tarkov chociaz kladzie nacisk na aspekt survivalu i strzelanki posiada tez elementy wystepujace w typowych MMORPG - ekwipunek, system lootu z przedmiotami o zroznicowanej jakosci, drzewka rozwijalnych talentow, instancje oraz gildie. To sprawia, ze EfT jest blizej do WoWa niz takiemu Battlefieldowi, Call of Duty, DayZ czy CS.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specjalnie zainteresowany kłóceniem się o definicję MMO, więc po prostu posłużę się dwoma cytatami:

Escape from Tarkov is the hardcore and realistic online first-person action RPG/Simulator with MMO features and story-driven walkthrough.
Escape from Tarkov to zrealizowana w konwencji MMO strzelanina FPS/TPS z elementami RPG oraz survivalu [...]

Z tego wynikałoby, że Escape from Tarkov nie będzie stricte grą MMO, tylko ma posiadać pewne cechy gier MMO. To nie to samo.

Tutaj jest trochę więcej konkretnych informacji: klik. Zapowiedzi (szczególnie te o profilu ekonomicznym) brzmią niezwykle obiecująco. Zobaczymy co na to rzeczywistość.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zauważyć podobieństwo Escape from Tarkow do gry Concrat Wars . Podczas trailerów escape można zauważyć loga z korporacjami B.E.A.R i U.S.E.C. Poza tym przedstawiciele tej pierwszej mają podobne fryzury i stroje do przedstawicieli tej samej korpo. z Concrat Wars. Widać też podobieństwo tekstur broni ( shotgun jest wręcz taki sam).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie trafiłem na tę grę i przyznam, że wygląda mega. Chociaż mam pewne wątpliwości, czy trailery nie są mocno podrasowane efektami CGI (na przykład w trailerze akcji, ten granat w korytarzu: ilość dodatkowych efektów moim zdaniem powala - drzwi rzucone przez pęd powietrza, unoszący się pył, bujająca się lampa).

Obecnie czekam na ogłoszenie oficjalnej premiery i jakieś wrażenia ludzi, którzy dostaną się do pierwszej Alphy/Bety.

No i jak zwykle - boli mnie trochę cena za wydanie elektroniczne (35euro=140/150zł) i ilość 'bajerów' w różnego rodzaju edycjach rozszerzonych (szczególnie, że te droższe wersje sprowadzają się do tego, że kto wyda więcej kasy, ma po prostu sporą przewagą nad 'zwykłymi' graczami).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twórcy rzucili nową porcją screenów.

Ich głównym celem jest pokazanie efektu dnia i nocy.

Kilka z nich:

eft_alpha_bythefactory1.jpg

eft_alpha_bythefactory10.jpg

eft_alpha_bythefactory18.jpg

eft_alpha_bythefactory17.jpg

eft_alpha_bythefactory11.jpg

eft_alpha_bythefactory23.jpg

eft_alpha_bythefactory24.jpg

Więcej na stronie gry, w sekcji News.

Moje zainteresowanie nadal utrzymane, chociaż również nadal nie daję się przekonać do pre-ordera.

Czekam na więcej filmów z gry.

Na poczekaniu można również zerknąć na najnowsze dev-diary z prac nad grą (wersja z angielskim 'lektorem'):

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sledze info o grze z uwaga, ale wciaz nie planuje skladac na nia pre-ordera. EFT zapowiada sie bardzo dobrze, wizualnie to scisla czolowka, ale fakt, ze nie stoi za nim zadno bardziej doswiadczone studio sprawia, ze jakosc optymalizacji, stabilnosc gry, netcode oraz ilosc i skala bugow, ktore beda wystepowac w premierowej wersji gry pozostaje dla mnie jedna wielka niewiadoma. To wystarczy, zebym EFT tylko sie z duzym zainteresowaniem przygladal i czekal na jakies przedpremierowe testy recenzentow. Oby gra nie okazala sie failem, bo poki co zapowiada sie naprawde dobrze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...