Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

qwerton

Rozwiązany: Linux Zorin, kilka pytań

Polecane posty

Hej,

Jestem początkującym (od dzisiaj :)) użytkownikiem Linuxa w dystrybucji Zorin 9 Edu. Mam kilka pytań, niestety jestem trochę zielony w "pingwinkowym" systemie.

1. Czy warto w ogóle instalować program antywirusowy ?

2. Nie mogę zrobić kopii zapasowej systemu, wyskakuje komunikat, że wolumin "nie obsługuje montowania", kupiłem nowy dysk dzisiaj. Czy na brak możliwości zrobienia backupu, może wpływać to, że zaszyfrowałem dysk (w czasie instalacji systemu) ?

3. Mam problem z ustawieniami aktualizacji. Kiedy próbuję zmienić ustawienia i zaznaczyć opcję aktualizacji automatycznej związanej z bezpieczeństwem, uwierzytelniam się podając haslo użytkownika, opcia zaznacza się, by po około 1 sekundzie checkbox odznaczył się z powrotem.

4. Potrzebowałbym jakiegoś programu typu ccleaner do usuwania plików tymczasowych. Możecie polecić jakiś linuxowy? Najlepiej w polskiej wersji językowej (posiadam system 64 bit).

6. I ostatnie pytanie, krótki czas po instalacji systemu, zawiesił on i tylko twardy reset umożliwił kontynuwanie pracy. Czy w Linuksie jest coś w rodzaju dziennika zdarzeń, który pozwoli stwierdzić czy jest to winą systemu czy nowego HDD, który rzecz jasna, ma gwarancję.

Przepraszam, że aż tyle pytań od nowicjusza linuksowego. Z góry dziękuję za pomoc w nurtujących mnie sprawach :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy warto w ogóle instalować program antywirusowy ?

A to są jakieś?

A tak na poważnie, to antywirusy, które są dostępne pod GNU/Linuksa znajdują i usuwają zagrożenia Windowsowe. Wirusów i podobnych tworów na Linuksa właściwie nie ma.