Megadore Napisano Sierpień 3, 2015 Zgłoś Share Napisano Sierpień 3, 2015 Witam!W kwietniu tego roku zakupiłem w morele.net kartę graficzną, procesor, płytę główną, ram.Po tygodniu zauważyłem usterkę w karcie - latające napieprzające tekstury w grach.Robiłem co mogłem, sprawdzałem na innym zasilaczu, reinstalowałem sterowniki, zmianiałem bios.Wysłałem zatem kartę na gwarancję.karta wróciła po 2 tygodniach, nie stwierdzono usterki.Drugi raz reinstalowałem, sprawdzałem, obniżałem zegary - nic.Wysłałem kartę drugi raz, też nie stwierdzono usterki.Co mam robić? Chciałbym zwrócić kartę, najlepiej byłoby gdybym dostał zwrot - ponad 800PLN. Kupiłbym inną.Co kupiłem: i5 4460R9 280 dual-x sapphirePłyta główna B85-E45Corsair vs 450dwie kości ram po 4GB good ram cl9Co robić? Co do nich wysłać? Jak sobie z tym poradzić? Czy to na 100% wina karty?Pozdrawiam Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bober136 Napisano Sierpień 3, 2015 Zgłoś Share Napisano Sierpień 3, 2015 Moze nagraj film z tym co się dzieje z obrazem na tej karcie i im wyslij Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Sierpień 3, 2015 Zgłoś Share Napisano Sierpień 3, 2015 Jeśli im to udokumentujesz sensownie, to nie będą mogli się kłócić.Sądząc po opisie, to najpewniej problemem jest chłodzenie VRM lub pamięci karty. O tyle wredna rzecz, że w jednym kompie będzie to widoczne, a na innym - lepiej chłodzonym już nie. Więc może istotnie być tak, że u nich problemu nie ma.Możesz spróbować zwiększyć obroty wentylatora na karcie i zobaczyć, czy wtedy problem również będzie występował. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Megadore Napisano Sierpień 3, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 3, 2015 Wysyłałem im z 10 screenów i dwa filmy Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Sierpień 3, 2015 Zgłoś Share Napisano Sierpień 3, 2015 Próbowałeś oddawać kartę na gwarancję przez sklep, czy bezpośrednio do producenta? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Megadore Napisano Sierpień 3, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 3, 2015 Przez sklep leciała, pierwszy raz w kraju była "serwisowana", drugi raz poszła gdzieś za granicę. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Sierpień 3, 2015 Zgłoś Share Napisano Sierpień 3, 2015 Ok, w takim razie pisz maila bezpośrednio do Sapphire i dokładnie opisz im co się działo. Sklep najpewniej albo po popchnął to dalej bez wyjaśnienia, albo w ogóle nie wysłał karty, tylko sprawdził u siebie i tyle.Sapphire normalnie realizuje gwarancję przez sprzedawcę, ale w uzasadnionych sytuacjach robią wyjątki. To jest dosyć powszechny problem z tymi kartami i do tej pory nie słyszałem, żeby Sapphire robiło jakiekolwiek problemy przy gwarancji. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Megadore Napisano Sierpień 3, 2015 Autor Zgłoś Share Napisano Sierpień 3, 2015 Nie cytujemy poprzedzającego posta w całości. - MDZwiększyłem wentylatory o wiele, wiele.Teraz nie ma błędów (na razie) Ale karta głośno pracuje.Za głośno.A co do tych problemów , to nie znalazłem nigdzie tematu z problemami z moją kartą. Dużo ludzi ma problem z r9 280x Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Sierpień 3, 2015 Zgłoś Share Napisano Sierpień 3, 2015 Obydwa modele R9 280 i R9 280X od Sapphire były dosyć problematyczne. Na to samo cierpiały jeszcze R9 280X od ASUSa - R9 280/280X to dosyć mocno wykręcone karty i po prostu pamięci i VRM często były na nich kiepsko chłodzone. Nowsze egzemplarze zazwyczaj mają już poprawki, które te problemy eliminują, ale jak widać nie wszystkie.Czasem da się rozwiązać problem przez poprawienie cyrkulacji powietrza w obudowie, ale pewniejszą metodą jest gwarancja. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...