Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

Endless Legend

Polecane posty

No więc gra jest znakomita, choć AI wrogów (jak i naszych jednostek w czasie walki) pozostawia jeszcze troszkę do życzenia (liczę na jakąś łatkę), jednak z pewnością jest to duży powiew świeżości w tak zastałym gatunku jakim są tego typu strategie turowe. Podział świata na prowincje oraz "mapa polityczna" to doskonały pomysł. Gra mogłaby jednak w trochę bardziej nachalny sposób przypominać o tym, że aktualnie nasi naukowcy nie badają żadnych technologii (czasem zdarza się o tym zapomnieć) i czy tylko ja mam wrażenie, że mapa świata przez nagromadzenie detali jest troszkę mało czytelna?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z poprzednikiem, że AI jednostek jest tragiczne. Nieraz bitwa zakończyła się "remisem" tylko dlatego, że jednostki zachowywały się jak idioci i nie atakowały, choć miały taką możliwość. Sama gra jest jednak świetna, szczególnie ze względu na zróżnicowane rasy - każdą gra się zupełnie inaczej i to czuć.

Jeżeli chodzi o ten system przypominania - jak dla mnie gra i tak przypomina o tym w nachalny sposób, bo jeśli kolejka badań/budowy jest pusta, to przy pierwszej próbie skończenia tury gra ostrzega, że owe kolejki są puste.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie ostrzega jeżeli kolejka badań jest pusta, jedynie ostrzega, że nie budujemy nic w mieście i to według mnie troszkę dziwne.

Xardas, po każdej turze trzeba jednostkom po raz kolejny wydać rozkazy, a automatyczne rozstrzyganie walk to w ogóle pomyłka wszech czasów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki cieszę się, że temat powstał, bo noszę się z zamiarem kupna tej gry.

Jak oceniacie ilość i jakość dostępnych technologii? Podczas czytania o grze wydawało mi się, że jest ich raczej mało jak na rozbudowaną grę 4x, jakie są wasze wrażenia z samego grania?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alpharadious, gdy spotykają się dwie armie to na mapie świata zostaje wyznaczony pewien obszar, na którym przyjdzie nam stoczyć potyczkę. Walka jest także podzielona na tury i tutaj kluczową cechą w tym "kto pierwszy" jest inicjatywa jednostek, co turę wydajemy nowe rozkazy naszym dzielnym wojakom, po czym obserwujemy co się dzieje na polu bitwy. Wyglądam przypomina to trochę starcia znane choćby z HoMM, ale mechanika jest troszeczkę inna. Po potyczce wygrane jednostki wracają na pole, z którego startowały walkę.

Nie chcę tutaj promować innego serwisu, ale filmik zawierający m.in. potyczkę możesz zobaczyć np. na stronie, gdzie publikowane jest Cartoon Games Otisa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki cieszę się, że temat powstał, bo noszę się z zamiarem kupna tej gry.

Jak oceniacie ilość i jakość dostępnych technologii? Podczas czytania o grze wydawało mi się, że jest ich raczej mało jak na rozbudowaną grę 4x, jakie są wasze wrażenia z samego grania?

Jeżeli chodzi o technologie, to rozwój jest podzielony na 6 er (ale 6 era jest głównie do zwycięstwa naukowego), z czego żeby przejść do kolejnej ery, trzeba odkryć 9 technologii z obecnej ery. Ale samych technologii na erę jest więcej niż 9, spokojnie po 12-15 na erę. Trudno to zliczyć, bo frakcje mają swoje technologie, niektóre też można odkryć poprzez zadania, więc na pewno technologii nie jest mniej niż w takiej Cywilizacji.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie muszę rozwiać tylko wątpliwości do tego czy gra ruszy na moim sprzęcie i będę zamawiał.

Co do tego systemu walki, wielu ludzi na niego narzeka, a mnie nie wydaje się zły. Przynajmniej z opisu. Ostatecznie trzeba tylko dobrze rozplanować rozkazy i ustawić priorytety.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego systemu walki, wielu ludzi na niego narzeka, a mnie nie wydaje się zły. Przynajmniej z opisu. Ostatecznie trzeba tylko dobrze rozplanować rozkazy i ustawić priorytety.

Główny problem z systemem walki jest taki, że w momencie gdy kilka jednostek ma rozkaz atakować tę samą jednostkę wroga, a zginie ona np. już po drugim ataku, to pozostałym naszym siłom (które miały atakować daną jednostkę) włącza się totalna samowolka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały problem leży w tym, że jednostki są sterowane przez AI. W trakcie walki poszczególnym jednostkom możemy ustawić, czy w przypadku braku możliwości wykonania rozkazu (np. sytuacja, którą przytoczył Iskier - wydaliśmy rozkaz atakowania jakiejś jednostki, ale ta zginęła) AI zaatakuje inną jednostkę, przyjmie pozycję obronną czy nic nie zrobi. Na papierze wygląda to fajnie, ale w praktyce AI i tak wariuje i ma w nosie nasze rozkazy. Oczywiście - nie zawsze, ale takie rzeczy się zdarzają.

Pamiętam sytuację, kiedy moja jednostka miała naprawdę mało życia, więc rozkazałem jej się wycofać na tyły - miała ona taką możliwość, ale i tak postanowiła zaatakować najbliższego przeciwnika i poświęcić się dla sprawy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, ja myślałem, że wtedy po prostu tracą akcję, a nie robią losowe rzeczy. smile_prosty.gif

To byłoby gorsze, ponieważ obrażenia są zadawane z pewnego przedziału, a nie stałe. Wiec mogłoby się okazać, że kazałeś dwóm oddziałom zaatakować wroga, bo uznałeś, ze jeden nie wystarczy, a jednak wystarczył. Tracenie przez takie rzeczy akcji byłoby słabe.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem grę wczoraj i muszę przyznać, że stylistycznie i pod względem niektórych pomysłów jest naprawdę dobrze. Zawsze jakaś odmiana po Civ5. Mam jedynie problem z jednym questem, który wydaje mi się po prostu zbugowany. Jedna z mniejszych nacji zleciła mi znalezienie i zabicie armii w konkretnym regionie, problemem jest to, że ta armia najwyraźniej sobie pływa. A wychodzi na to, że nawet po wynalezieniu Shipyard nie ma żadnego sposobu, żeby walczyć z kimś na wodzie. To bug czy ja robię coś nie tak? Bo muszę przyznać, że mega irytujący jest quest wiszący na ekranie gry, którego nie da się wykonać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byłoby gorsze, ponieważ obrażenia są zadawane z pewnego przedziału, a nie stałe. Wiec mogłoby się okazać, że kazałeś dwóm oddziałom zaatakować wroga, bo uznałeś, ze jeden nie wystarczy, a jednak wystarczył. Tracenie przez takie rzeczy akcji byłoby słabe.

Nie wydaje mi się. Pewien element ryzyka i losowości powinien zostać jednak zachowany. Osobiście takie rozwiązanie by mi pasowało. wink_prosty.gif Mam małe szanse na zabicie jednostki 1 atakiem, to biorę 2 jednostki. Uznaję, że zaryzykuję atak jedna, aby druga zajęła się czymś innym? Ok, uda się- profit, nie uda- cóż, mogłem obmyślić plan odporniejszy na możliwe zdarzenia losowe. Taki system wydaje mi się bardziej odpowiadający rzeczywistości niż typowe szachy. wink_prosty.gif

Ale jeszcze jedno pytanie, graliście może w multi? Jeśi tak to jakie są wasze wrażenia?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Endless Legend to dla mnie gra idealna. Co oczywiście nie oznacza, że sama gra jest idealna - paradoksalnie.

AI rzeczywiście podejmuje czasem dziwaczne decyzję, a walkę prowadzę wyłącznie na automacie (z ostatnimi patchami autorozstrzygnięcia są jakby bardziej sensowne). Jednak głębia strategiczna, ogrom wyborów, mnogość dostępnych ścieżek, zróżnicowanie ras, świetny klimat i obłędna oprawa audiowizualna rozkochały mnie w tej grze. Nie jest pozbawiona błędów, lecz dawno nic nie przykuło mnie na tak długo do monitora. Dla mnie - ideał.

Amplitude to już oficjalnie moje ulubione studio. Zapowiedzieli już dwa darmowe dodatki do Endless Legend, niedawno wypuścili świetne Dungeon of the Endless, a w Endless Space ciągle pojawiają się nowe i darmowe - a jakże - zawartości. Nie można nie kochać chłopaków.

W ramach ciekawostki podsyłam moją wideoreckę Endless Legend, może kogoś kto waha się nad zakupem zachęci ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: o co chodzi z tworzeniem własnej nacji o którym była mowa w filmie?

Z pośród dziesiątek cech wybierasz kilka i tworzysz unikalne połączenie. Dobierasz sobie jeszcze jedną z ośmiu właściwości i la voila - masz własną nację :) Bardzo przyjemna rzecz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta cecha przesądziła o tym że zakupię tą grę. :D Ciekawe czy będą się jeszcze pojawiać nacje stworzone przez fanów w oficjalnych dodatkach. W modach pewnie prędzej czy później pojawi się tego bardzo dużo. Mam nadzieje że w dodatkach or patchach naprawią system walki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, jeśli o mnie chodzi Endless Legend w kategorii najlepszej strategii turowej rozgniótł tegoroczną Civkę. Rzadko się ostatnio zdarza żebym był w 110% zadowolony z gry, w której pokładałem tak duże nadzieje, Jeśli miał bym się do czegokolwiek przyczepić, to padło by na małą różnorodność jednostek w obrębie każdej frakcji. Owszem, po asymilowaniu "pobocznych" nacji można wcielać ich żołnierzy do swojej armii, ale znacznie bardziej wolał bym rozwijanie ich asortymentu, poprzez badania i stawianie odpowiednich struktur. Drugą bolączką jest ta nieszczęsna walka... . Ale cała reszta moim zdaniem zasługuje na miano arcydzieła smile_prosty.gif. Aż się boję pomyśleć co Amplitude wysmaży w przyszłości !!!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...