Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Apacer

Zablokowane porty - moja wina czy dostawcy?

Polecane posty

Witam,

korzystam z internetu od lokalnego dostawcy internetu (spółdzielnia mieszkaniowa). Niestety prawie we wszystkich grach Ubisoftu mam problem z multiplayerem. Posprawdzałem porty i wszystkie, które wskazuje ubisoft mam zablokowane... Próbowałem na milion różnych sposobów, nawet bezpośrednie podłączenie kabla pod pc z pominięciem routera i wyłączenia antywirusa i firewalla windowsowego nie daje żadnego efektu. Mam wielką chęć na The Crew i wiadomo na co ta gra jest ukierunkowana. Grałem w betę z moim kolegą, który nie mieszka w moim mieście i mniej więcej po godzinie ciągłego próbowania, narzekania i wyrywania włosów z głowy udawało nam się dołączyć do jednej ekipy, problem w tym, że granie w tej samej ekipie to jedno, a bycie w tej samej sesji to drugie. Nawet jak czasem na mapie widziałem 20 graczy, którzy byli w mojej sesji to po 10 sekundach i tak zostawałem sam. Domyślam się, że to wina moich zablokowanych portów. Dodam, że mam 4 kolegów, którzy mają internet od tego samego dostawcy i też mają porty poblokowane, ale sam dostawca zarzeka się, że on blokuje tylko 25TCP... Co można na to poradzić? Jak sprawdzić czy to wina moja czy dostawcy?

Jeszcze dodam, że z The Crew było tak, że jak ja kolegę zapraszałem to nigdy mu się nie udawało dołączyć, ale kiedy on mnie zaprosił za ntym razem udawało mi się przyjąć zaproszenie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% pewny nie jestem ale tak podejrzewam, dlaczego? Cokolwiek bym nie chciał ściągnąć z jakiegokolwiek hostingu internetowego za każdym razem jest, że z mojego IP było już w tej godzinie coś pobrane i że muszę czekać albo kupić premium. Na zakonie assassin's creed miałem nawet sytuacje gdzie nie mogłem się zarejestrować, ponieważ moje IP było na czarnej liście pomimo faktu, że nigdy wcześniej konta tam nie zakładałem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jakie masz IP widoczne w systemie, gdy podłączysz kompa do sieci z pominięciem routera i następnie porównaj je z tym, które widać np. na stronie pingtest.net. Jeśli takie samo, to masz IP publiczne, a jeśli inne, to prywatne.

Innym sposobem jest sprawdzenie IP widocznego w systemie i sprawdzenie, czy należy do puli 10.*.*.* lub 192.168.*.* albo do zakresu od 172.16.0.0 do 172.31.255.255. Jeśli tak, to masz IP prywatne, a jeśli nie, to publiczne.

Skoro jednak za którymś razem udaje Ci się łączyć, to najpewniej problemem nie są porty, a jakość połączenia (wysokie pingi lub duże straty pakietów).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się co by wysokie pingi były problemem, prędkość mojego łącza to 20mb/s, w World of Tanks ping miałem 30-40ms a straty pakietów przy kilku godzinach grania były minimalne, teraz nie ma mnie w domu ale wieczorem oczywiście sprawdzę wszystko według Twoich rad.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety tak nie działa. To, że w jednej grze nie masz problemów z połączeniem, nie oznacza, że nie będziesz miał ich w innej. Różne gry mają serwery w różnych miejscach i pakiety idą różnymi trasami. Czasem jeden węzeł potrafi naprawdę sporo napsuć. Zresztą WoT, który wymieniłeś jest bardzo dobrym przykładem. WoT ma serwery EU w Holandii (EU2) i w Niemczech (EU1). Sporo osób, zwłaszcza ze wschodniej Europy, ma problemy z połączeniem z serwerem EU1 (tym w Niemczech), które wynikają z tego, że pakiety przechodzą przez węzły, które są wiecznie zapchane.

Jeśli to rzeczywiście brak przeforwardowanych portów jest problemem, to można spróbować połączyć się przez VPN.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w końcu udało mi się znaleźć chwilę czasu, żeby to zrobić. Wybaczcie bo miałem strasznie zajęty ubiegły tydzień.

według pierwszego sposobu, który podałeś moje IP jest prywatne, w IP config adres IPv4 to 10.204.*.*, a według strony pingtest.net jest to 82.177.*.* Drugi sposób też wskazuje na to iż jest to IP prywatne. Jakieś pomysły co dalej mogę zrobić? Mogę napisać do admina sieci z prośbą o odblokowanie portów, on może podobno podpiąć się do switcha i sprawdzić czy coś jest nie tak jak powinno,

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ja się na sieci nie znam, więc jakbyście mogli bardziej po polsku biggrin_prosty.gif Co to znaczy przeforwardować? Co to jest ISP? Co dałoby mi publiczne IP? Dziękuję z góry za odpowiedź smile_prosty.gif

Dobra, przeforwardować to jest jakaś forma odblokowania, w każdym razie znalazłem taką oto stronę, z której radzi korzystać nasz kochany Ubisoft i według niej, żeby odblokować porty na routerze muszę zrobić to: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/TP-Link/TL-WDR4300/Assassins_Creed_IV_-_Black_Flag.htm

Problem w tym, że to chyba jakieś przeterminowane jest bo na tym samym routerze jak tu jest wspomniane u mnie wygląda to tak https://docs.google.com/file/d/0B1giXewzuhj_TmE5MWtfVjI3QTg/edit?usp=drivesdk

i jeśli wpiszę TYLKO numerek portu tak jak oni to robią to wyskakuje mi

https://www.dropbox.com/s/twj3ymgo3olf6yp/Zrzut%20ekranu%202014-09-27%2020.39.51.png?dl=0

Według instrukcji z boku to

  • IP Address - The IP address of the PC running the service application.

Rozumiem, że chodzi o adres wewnętrzny mojego komputera czyli 192.168.0.101

Jeśli tak to właśnie ten adres wpisałem, router zresetowałem, port sprawdziłem, dalej jest zablokowany....

Nie wiem co prawda jeszcze co oznacza ta informacja:

Note: Make sure the nat is enable if you want the Virtual Servers configuration take effect

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forwardowanie, port forwarding, przekierowanie portów - chodzi w skrócie o wskazanie, zazwyczaj routerowi, aby pakiety kierowane na konkretny port zostały skierowane na konkretny komputer w sieci lokalnej. Przykładowo: chcesz postawić znajomym serwer w grze online, która działa na procie, dajmy na to, 6500. Podajesz więc im "swoje" IP, ale to IP jest dzielone przez np. cały budynek. Więc na routerze musi być ustawione, aby pakiety idące na port 6500 poszły bezpośrednio na Twój komp.

ISP - Internet Service Provider, czyli dostawca usług internetowych. Firma, u której masz wykupiony dostęp do Internetu.

Publiczne IP dałoby to, że Twój adres IP byłby adresem unikalnym, a nie dzielonym z innymi, co pozwoliłoby połączyć się bez problemu z praktycznie każdego miejsca na świecie. Jeśli miałbyś np. domowy router dzielący łącze na kilka kompów, to także trzeba te porty przekierować, ale już na własnym routerze.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze mógłby mi ktoś wytłumaczyć co daje VPN, jak to działa i gdzie to się kupuje? Tak w skrócie, po polsku, bez wchodzenia w szczegóły.

Jeśli miałbyś np. domowy router dzielący łącze na kilka kompów, to także trzeba te porty przekierować, ale już na własnym routerze.

Czyli rozumiem, że wykupuję sobie publiczne IP i wtedy muszę porty przekierowywać, czy w mojej obecnej sytuacji mam je przekierować?

Skoro masz prywatne IP, to porty na pewno nie są przeforwardowane. Skoro tak, to pozostaje poprosić admina sieci, żeby przeforwardował dla Ciebie konkretne porty.

I wtedy rozumiem, że nikt w bloku z tych portów nie może korzystać tylko ja? Czy jak to jest?

https://docs.google.com/file/d/0B1giXewzuhj_VUZjMmRQbW40cnc/edit

Tak wyglądają moje porty :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest bardziej zawiłe i niespecjalnie widzę sens tłumaczenia zawiłości związanych z NATem. W każdym bądź razie Ty będziesz mógł z tych portów bez problemu korzystać.

I teraz jeśli o VPN chodzi - to jest rozwiązanie mocno awaryjne. Jeśli Twój ISP może przeforwardować Ci porty lub przydzielić zewnętrzne IP, to jest to lepszy pomysł, niż kombinowanie z VPNem.

A skoro jesteśmy przy VPN:

VPN, czyli wirtualna sieć prywatna. Technologia ta pozwala stworzyć sieć lokalną złożoną z komputerów, które są od siebie mocno oddalone. Ma to kilka ciekawych zastosowań (w przypadku użytkowników indywidualnych przede wszystkim anonimizacja, ale nie tylko), między innymi pozwala na puszczenie pakietów gry przez innego hosta przez odpowiednie porty lub np. na grę po LANie na komputerach, które nie są w prawdziwej sieci lokalnej.

Tu masz opisane jak to ustawić.

Jeśli o serwery chodzi, to można to rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy to postawienie własnego serwera VPN, ale niestety wymaga to posiadania serwera i jakiejś wiedzy, więc sądzę, że w Twoim przypadku to odpada. Innym jest wykupienie gotowej usługi. Ceny zaczynają się od ~20 zł za miesiąc. Tu masz przykładową listę dostawców.

Można też spróbować z Tunngle, ale szczerze mówiąc, to nie wiem na ile jest to stabilne rozwiązanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem, pogrzebałem i wygrzybałem na stronie mojego dostawcy:

W sieci możliwe jest korzystanie z publicznych adresów IP, a więc z adresów routowalnych w sieci Internet.

Adres taki daje możliwość przyjmowania połączeń sieciowych inicjowanych także spoza sieci , teoretycznie z dowolnego miejsca w sieci Internet, tak więc typowym zastosowaniem publicznego adresu IP jest prowadzenie serwera który ma być dostępny dla całego świata.

Operator sieci informuje, iż publiczny adres IPv4 (routowalny teoretycznie w całej sieci Internet) został wprowadzony do standardowego abonamentu, bez dodatkowych opłat.

Obecni użytkownicy takich adresów mogą ustawić swoje terminale na publiczne adresy poprzez włączenie automatycznego pobierania ustawień sieci (DHCP).

Od dnia 2005-12-01 od użytkowników publicznych adresów nie jest już pobierana opłata za taki adres.

Wewnętrzne ("nieroutowalne") adresy IPv4 w sieci pozostają bez zmian, tak więc w przypadku abonentów nie używających publicznego adresu nie ma potrzeby wprowadzania zmian w konfiguracji sieci, aczkolwiek tacy abonenci zainteresowani użytkowaniem publicznego adresu także powinni włączyć automatyczne pobieranie ustawień sieci (DHCP).

W pewnych sytuacjach mogą wystąpić problemy z automatycznym pobieraniem publicznego adresu, np. w przypadku abonentów zmieniających komputer/kartę sieciową, a także posiadających kilka komputerów (publiczny adres jest przydzielany tylko dla jednego komputera).

W razie stwierdzenia u siebie tego typu problemów proszę kontaktować się z biurem administratora , najlepiej dzwoniąc na numer telefonu technika dyżurnego, albo też bezpośrednio z administratorem technicznym .

Czyli z tego wynika, że da się dostać publiczne IP tylko zastanawia mnie ten fragment

publiczny adres jest przydzielany tylko dla jednego komputera

to znaczy, że nie będę mógł korzystać z routera? confused_prosty.gif

Dziś jak wracałem do domu to przy wejściu do bloku technik od mojego internetu grzebał coś w kablach i się go zapytałem czy oni blokują jakieś porty (po tym co mi powiedzieli w biurze straciłem nadzieję, że oni COKOLWIEK wiedzą) i gość mi powiedział, że zdarza się tak z niektórymi witrynami i żebym pisał do admina to on coś poradzi. Problem w tym, że te problemy z multi występują w KAŻDEJ grze Ubisoftu. Wczoraj i przedwczoraj próbowałem zagrać w Far Cry 3, bez skutku, Assassin's Creed III, bez skutku, Assassin's Creed IV, bez skutku, to samo co z The Crew... Na 90% jestem pewny, że to samo będzie z Assassin's Creed Unity gdzie wiadomo gra jest postawiona na coop'a więc brak możliwości multi to jak wykrojenie połowy gry. Do czego zmierzam, otóż każda gra Ubisoftu mi nie działa, a jak działa to potwornie długim czasie wyszukiwania etc. etc. i każda korzysta z innych portów oprócz tych, z których korzysta sam Uplay (TCP: 80, 443, 13000, 13005, 13200), tak więc:

The Crew UDP 3001 Incoming / Outgoing

AC 3 UDP: 3074

AC 4 UDP: 3074, 3658

FC 3 UDP: 9000, 10009 (punkbuster)

I co? Mam prosić admina o przekierowanie wszystkich portów, a jak nowa gra będzie wychodzić to za każdym razem pisać z prośbą o odblokowanie kolejnego? Trochę głupio tak. Co robić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jednak za którymś razem udaje Ci się łączyć, to najpewniej problemem nie są porty, a jakość połączenia (wysokie pingi lub duże straty pakietów).

I przy tym trzeba było zostać.

Skoro problemy są z grami Ubi, to pewnie jest problem z połączeniem z serwerami Ubi, co mnie jakoś specjalnie nie dziwi.

Naciśnij klawisz Windows + R, wpisz komendę cmd i zatwierdź. W linii komend wpisz kolejno:

tracert static1.cdn.Ubi.com > tracert_log.txt

tracert static2.cdn.Ubi.com >> tracert_log.txt

tracert static3.cdn.Ubi.com >> tracert_log.txt

Wykonanie tych komend może trwać, więc nie zrażaj się, jeśli przez jakiś czas na ekranie nic się nie będzie działo.

Po zakończeniu załącz do posta wygenerowany plik tracert_log.txt. Powinien on być w katalogu domowym twojego profilu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traceroute wygląda ok.

Więc wygląda na to, że wracamy do kwestii NAT-u - najłatwiej będzie zmienić klasę adresu IP na publiczny. Przydzielenie publicznego adresu do jednego komputera oznacza, że jeśli masz własny router - przydzielony on będzie zapewne do MAC routera i z sieci będzie mogło korzystać więcej urządzeń (przynajmniej jeśli dostawca nie ma jakieś agresywnej polityki skanowania sieci użytkowników).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to jak będę miał chwilę czasu to napiszego jakiegoś konstruktywnego maila do admina z prośbą o ustawienie publicznego IP. Naajbardziej zależy mi na The Crew bo od dawna czekam na dokładnie taką grę, więc jeśli IP publiczne nie pomoże to z prośbą o przeforwardowanie portów napiszę już w listopadzie, przy okazji wyjdzie też Unity to od razu do tych dwóch poproszę. Ciekawe jak będzie z GTA Online w styczniu... Ale liczę, że nie będzie problemów bo to nie Ubisoft, na szczęście. Co prawda w Watch Dogsy jeszcze nie grałem, bo okazały się klapą ale jak będzie jakaś promocja na digital deluxe za 40zł to kupię i idę o zakład, że z trybami sieciowymi będzie to samo co w AC, FC i The Crew :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze takie pytanko odnośnie publicznego IP. Dałoby mi to możliwość utworzenia chmury domowej gdzie dysk byłby podłączony do routera a ja nie wiem, jestem na wakacjach i mogę na przykład będąc nad morzem na niego wejść czy takie coś całkowicie odpada?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz miał stałe IP, to da się coś takiego zrobić dosyć łatwo. Jeśli będziesz miał przydzielane dynamicznie, to będziesz musiał nieco pokombinować. Najprościej można coś takiego osiągnąć z pomocą DynDNS. Od siebie polecam noip - http://www.noip.com

Jedna rzecz, o której warto pamiętać, gdy będziesz miał zewnętrzne IP - jeśli będziesz używał routera, to i tak będziesz musiał przekierować porty, ale te ustawienia będą już po twojej stronie.

Tak jak przedmówcy napisali - traceroute wygląda dobrze. Trochę martwi duży jitter, ale to nie wygląda na przyczynę, czyli zostają porty. Dziwne tylko, że czasem działa. Ubisoft niestety ma tendencję do komplikowania rzeczy prostych.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...