Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Pzkw VIb

Jak stworzyć moda do gry?

Polecane posty

Jakie narzędzia??? Nie potrafię stworzyć moda nawet do sapera, a co dopiero do czegoś nowszego :) w jaki sposób można otworzyć i wykorzystać bazę danych gry, eh? Albo choć zmienić tekstury...

PS. A jeśli już mowa o zmienianiu tekstur - poeksperymentujcie z tymi w Ballance - są w którymś katalogu, i wystarczy podmienić obraz. Ja zmieniłem nieco cień, nadając mu kształt celownika (jeśli postawi się piksel na krawędzi to przedłuża się on w nieskończoność) i teksturę kamiennej i drewnianej kuli - wypróbujcie all! Efekty mogą być fajne, a dodatkowo prosto je zmienić. Nie tak jak w innych grach...)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie narzędzia???

A czy blender nie jest nażedziem do modelowania?, a czym się poruszasz w trakcie gry?, a jak są robione mapy? nikt nie rysuje ich na kartce tylko robi w edytorze map a kompilatory? A Winrar? i inne pakery?

Nie potrafię stworzyć moda nawet do sapera, a co dopiero do czegoś nowszego smile.gif

Nie każdy to potrafić musi

w jaki sposób można otworzyć i wykorzystać bazę danych gry, eh?
Czasami zdaża się tak iż pliki są pakowane w winrar np. .pak z quake3 czasem trzeba się bardziej pomęczyć a czasem pliki działają w edytorach i trzeba poszukać edytora

Albo choć zmienić tekstury...
hmm... Paint Gimp PhotoFilter Corel Draw starczy?
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od rodzaju Gry i jej kodu

Jeśli pytasz o textury to mozolna praca.

A jeżeli chcesz po prostu zmienić np właściwości broni powinno być to bardzo proste ale jak już powiedziałem wcześniej wszystko zależy od danej gry i jej kodu.

Morrowinda nie znam nigdy w niego nie grałem ani nie tworzyłem do niego modów ale zaraz znajdę ci linka który powinien ci chociaż odpowiedzieć na parę pytań :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak dużą masz cierpliwość bo proces jest czasochłonny i wnerwiający bez tableta.

a po co?, na początku wystarczy jakis program graficzny i można oryginał zmieniać jak fotki

To nie tongue.gif szybko się nudzę biggrin.gif. Tak samo jest np z brońmi do Morrowinda? Albo ze zrobieniem jakiegoś domku lub chatki do jakiegoś rpga?

jeśli chodzi o rpg to zależy jaki inaczej 2d inaczej 3d w jednym rysujesz w drugim zależy w jakim formacie są modele na początku proponuje ci chyba najprostszy program do modelowania jak Anim8or bodaj jeśli przećwiczysz w nim modelowanie przejdź do Misfit Models 3D dzięki niemu zrobisz modele i nałożysz tekstury oraz z animujesz. format pliku to .md2 wiec modele bedą chodzić w quake2. innym narzędziem godnym polecenia jest Quark jest to maper obsługujący wiele gier np. unreal tournament, torque engine, quake 1/2/3 do każdego zależnie jest podany zestaw jakich łatek potrzeba by wszystko skonwertować i przetestować

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie objaśnione . PS. muszę się chyba nauczyć pisać na forach ( pierwsze forum w którym zaczynam się udzielać ) więc wybaczajcie mi za błędy .I sorry za Off-topic.

A wracając lepiej używać myszki czy raczej tabletu do np. modelowania obiektów w 3D lub obrabiania textur?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając lepiej używać myszki czy raczej tabletu do np. modelowania obiektów w 3D

modelowanie obiektów jest to raczej chwytanie i przemieszczanie wierzchołków trójkątów połączonych razem bokami tworzących model np. kuli, tuby, sześcianu czy obręczy, więc raczej tablet jest tam nie potrzebny. Uprzedzając twe może przyszłe pytanie, tekstur nie rysuje się na modelu, tekstura to osobny plik.

lub obrabiania textur?

oczywiście, tekstury lepiej się robi na tablecie ale są i dwa wyjścia dla początkujących chcących zrobić to szybko i tym który nie posiadają tablet i jest to chyba troszkę czasochłonna za to bardzo efektowna praca.

1. zawsze można oryginalną teksturę po prostu upiększyć modyfikując ją w programie graficznym i to wszystko.

2.przy tym opcji możesz się poczuć jak prawdziwy filmowiec lub człowiek pracujący przy jakiś super produkcjach :D.

a)znajdujesz plik z teksturą otwierasz go

b)obraz na komputerze jest w pikselach stwórz nowy obraz w centymetrach

c)przekopiuj teksturę do obrazu z wymiarami w centymetrach

d)mając dokładne wymiary x i y przenieś je na swoją kartkę a4

e)swoją nową teksturę narysuj w polu o podanych wymiarach

f)zeskanuj do komputera

g)wytnij teksturę

h)wklej w miejsce starej w pikselach i zapisz

i)ciesz się nową teksturą

oczywiście tekturę możesz wydrukować i ją zmierzyć za oszczędzisz na czasie, możesz także zeskanowaną i wycientą teksturę jeszcze dowolnie obrabiać w programie graficznym :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby robić już takie dobre tekstury ile miesięcy (lat?) trzeba się tym zajmować?

Ke? co ty mówisz :D przecie to leci szybko od ciebie zależy ile będziesz to robił i z jakim wynikiem możesz siedzieć dwa lata i wyjdzie przeciętnie a możesz zrobić to w godzinę i wyjdzie fajnie, przykład? Tron 2.0

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony polecam program DXTBmp. Służy on do edycji tekstur zapisanych w formacie dds. Cała praca z programem wygląda następująco: odpalamy program i w katalogu z grą szukamy plików dds, następnie dany plik otwieramy i ukazuje się nam podgląd tekstury. Klikamy dwa razy na teksturę i ta otwiera się nam w naszym programie do obróbki grafiki (standardowo jest to Paint ale łatwo to zmienić w opcjach programu) tam robimy z teksturą co tylko dusza zapragnie, po obróbce zapisujemy ją jako plik bmp, otwieramy (ten plik bmp) programem DXTBmp i konwertujemy do dds. Wrzucamy go do katalogu z grą (plik koniecznie musi mieć taką samą nazwę co oryginalny przed edycją) i cieszymy się nowymi teksturami :) Ja dzięki temu zrobiłem w TrackManii neony w samochodzie i napis Poland za (!!!) autkiem :) Niedługo zajmę się robieniem moda zmieniając wszystko co możliwe (drogi, rampy, budynki etc) więc jak skończę to stosowny poradnik zamieszczę na forum :D

Mała uwaga dla wszystkich chcących grzebać w plikach gry - zawsze róbcie kopie oryginalnych plików, uchronicie się w ten sposób na wypadek jakiegoś błędu koniecznością ponownej jej instalacji :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ostatniego tip100maniaka, w którym pisze jak robić mody w różnych grach za pomocą blendera. Mam też ,,odcinek XD" naszego kochanego czasopisma z instrukcją blendera.

Przeczytałem trochę, ale nic praktycznie nie zrozumiałem, nadal prawie nic nie wiem :/

Czy zna ktoś jakąś stronkę, na której jest napisany poradnik do tego programu? Ale proszę o taki zrozumiały na ten mój mały, ciasny, zakurzony móżdżek XD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zna ktoś jakąś stronkę, na której jest napisany poradnik do tego programu? Ale proszę o taki zrozumiały na ten mój mały, ciasny, zakurzony móżdżek XD

Proszę bardzo.

http://wiki.blender.org/index.php/Manual.pl/Podrecznik

Dobrze. Czy ktoś wie, jak się moduje:

1.Dungeon Siege II (ot co, żeby ulepszyć sobie staty broni :thumbsup: )

2.FIFA Mannager 09 (tutaj raczej chodzi nie o staty, tylko o możliwość mania na swojej koszulce jakiś znak sponsora, bo wtedy mi jest fajniej :tongue: )

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...