Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Black Shadow

Assetto Corsa

Polecane posty

Ta gra poważnie namiesza na rynku symulacji wyścigowych :D Patrząc np po tych screenach http://www.flickr.com/photos/assettocorsa/sets/72157634487938058/ + demie technologicznym, szykuje się naprawdę porządna gra :D Grafika + fizyka to bardzo wysoki poziom w tej grze, zwłaszcza że Kunos Simulazioni to nie jest jakieś wielkie studio pokroju EA :P I nawet jeśli będą DLCki (a mają być), to na pewno będą one bardziej warte swojej ceny niż studia w/w. I nie będą zrobione na "odwal". Byle do premiery, która ma być prawdopodobnie w listopadzie tego roku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co biega? To tylko Złoty Graal gier samochodowych. Robione przez 7 osób Assetto Corsa to chyba ta gra, której wreszcie się uda pogodzić tych zakręconych zapaleńców od rFactor czy iRacing i "niedzielniaków" od GT i Forzy. Z jednej strony zaawansowana fizyka, cyfrowo skanowane tory, wielkie wsparcie dla społeczności, a z drugiej tryb kariery z eventami typu drag race czy drift oraz showroom (czyli Forzowa autovista). Wsparcie darmową i płatną zawartością do 2018. Mody, których cała masa już powstaje. Do tego AC będzie na Steamie, więc nie zginie w limbo jak 99% gier na PC i zagrają w nią nie tylko osoby śledzące projekt od 2011.

Gra w tym roku. Cena koło 40 euro na Steam, a zamawiający przed premierą dostaną pierwsze DLC (Spa i parę autek) kilka tygodni po premierze samej podstawi, gdy będzie już gotowe. Czy będzie w Polsce w pudełku? No idea. Napisałem parę maili do polskich wydawców, ale nasi dystrybutorzy to szit tier i nie ma co się spodziewać po nich odpowiedzi. Techland (?) wydał NKPro, czyli wcześniejszą symulację Kunos u nas pod postacią "Symulatora samochodu wyścigowego". Może Assetto Corsa się pojawi u nas w sklepach pod postacią "Symulatora samochodu wyścigowego 2"? trollface.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lubro - tyś zwariował chyba. Żaden polski wydawca nie weźmie tej gry z kilku prostych powodów. Najważniejszy z nich - ludzie jej nie kupią, bo będzie w niej więcej z symulatora niż ze zręcznościówek. Zostałaby drugim rFactorem bez żadnej promocji. Samo studio które tworzy grę też nie ma żadnej renomy, gra jest wielką niewiadomą. Cena także byłaby odstraszająca jak na polskie realia. Steam to jedyne wyjście.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że samochodówki to taka nisza w naszym kraju. Jeżeli już to seria Need For Speed ma jakieś wzięcie, podczas gdy coś bardziej ambitnego jest omijane szerokim łukiem.

Mam tylko takie pytanie: w jaki sposób 7 deweloperów da radę zakupić licencje wiodących, światowych producentów samochodów? Wtedy tryb kariery byłby bardzo przyjemny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że samochodówki to taka nisza w naszym kraju. Jeżeli już to seria Need For Speed ma jakieś wzięcie, podczas gdy coś bardziej ambitnego jest omijane szerokim łukiem.

Gry pokroju AC nie są grami dla mas, to symulatory dla fanów gier wyścigowych. Nie każdy lubi tego typu, spora ilość graczy woli gry pokroju NFSa, gdzie mogą wchodzić w zakręty przy prędkości 150km/h, wiedząc, że nic się stanie, że nie wylecą z drogi.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie produkcje (rFactor 2, iRacing, NKPro) mają swoją niszę, którą osobiście oceniam na circa 100 tysięcy osób. Niektórzy grają tylko w pojedyncze tytuły, a inni we wszystko. Tak robię np. ja, choć jak w listopadzie mi się skończy abonament na iRacing to już chyba podziękuję.

Fakt jest taki, że poważne samochodówki mogą się sprzedać. GT5 znalazło 10 milionów nabywców, a mniej poważna Forza 4 ponad 5 milionów. To ten target, do którego kierowana jest kariera, zróżnicowany garaż zawierający nie tylko auta wyścigowe, ale i drogowe, drift mode, fajne menusy, showroom. Assetto Corsa chce i ma szansę to ugryźć. Jest na Steam, a na PC z tego typu grami samochodymi jest bieda. Wybór jest bowiem między true simami, a true arcade. Nie ma nic pomiędzy.

@team

Poplątałem i miałem info z 2012. Assetto Corsa tworzy teraz 11 osób. Project Manager, trzech programistów, pięciu projektantów, gość od fizyki i pan od audio. Skąd kasa? Całość zarobiona na NKPro i Ferrari Virtual Academy idzie w Assetto Corsa. Nie jest tego mało. Z licencji NKPro korzystają profesjonalne zespoły wyścigowe, współpraca z Ferrari się opłaciła (Kunos dostało licencję ponoć za grosze, a FVA jest dodawane m.in. do antywirusów Kasperskyego, więc dalej przynosi jakiś dochód). Jakby się udało wprowadzić starsze gry studia na Steam to byłoby kasy jeszcze więcej. To oznacza więcej licencji, więcej skanowanych laserowo torów, więcej funkcji. Win, win, win. Jak komuś zależy na przyszłości samochodówek i AC nie kupi to jest frajer.

@PLDan

Samo studio które tworzy grę też nie ma żadnej renomy

Zdefiniuj renomę. Czy renomę na np. Bioware, które od 10 lat nie zrobiło dobrej gry, ale ich gry się sprzedają?

gra jest wielką niewiadomą

Jak kogoś gra nie obchodzi to jest dla niego niewiadomą. Kunos daje tyle informacji, screenów i ostatnio nawet filmów, że każdy kto chce to się jara. To, że gry nie ma w mainstreamie jest tylko i wyłącznie winą growych mediów, które zamiast informować wolą pisać o wydawcach, w których kieszeni siedzą (co jest już pewne po tym w jakich okolicznościach Alex Hinkley stracił parę tygodni robotę w Examinerze). No bo przecież dlaczego robi się szum wokoł Forzy 5, która ma 10 razy większy budżet i robi ją 50 razy więcej ludzi, jeśli pod koniec roku pojawi się w formie pół-gry? W tym samym czasie robi się kiepskie newsy o CARS (że trailer od twórców albo gra nie wygląda tak w rzeczywistości podczas, gdy JonZ nawet nie nagrywa w pełnych detalach przy najwyższej rozdzielczości) albo wcale o AC.

Hell yeah I'm mad.

@AC - Piątym Ferrari jest 312T. Called it.

NKPro ma nową cenę. Za 4 euro macie fajnego sima i dostęp do tech dema Assetto Corsa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, najwidoczniej okaże się, że zwyczajnie gra nie trafi w moje gusta. Zresztą w ogóle ostatnio mało co tykam z gatunku gier wyścigowych a jeżeli już to jestem wrednym, przebrzydłym przykładem casuala jakiemu nawet podoba się robienie driftów przy dwustu km/h :D

I w sumie trochę offtopowo to muszę powiedzieć, że tak, żyję pod kamieniem, bo o sprawie Alexa usłyszałem właściwie teraz i dopiero przed chwilą poszukałem sobie w Google co to za gość ^_^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra zapowiada się interesująco. Od dawna mam chęć zagrać w samochodówkę, która nie będzie za trudna .

Fakt, że studio jest mało znane- może sprawić że gra będzie dobra. Nie mają nic do stracenia, ale do zyskania. Po screenach zapowiada się ciekawie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od gier pokroju iRacing trzymałem się z daleka, bo zewsząd dochodziły głosy "Bez kierownicy nie dotykaj!". Mam nadzieję, że z Assetto Corsa będzie inaczej, zresztą wydaje mi się, że twórcy chcą też zaproponować mniejszy próg wejścia niż rFactor czy inne super-hardkorowe simy. Bo przecież da się to zrobić, tak mi się wydaje...

W każdym razie, zapowiada się świetnie, wygląda świetnie. Czekam, podobnie jak na CARS.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to by było na tyle jeśli chodzi o premierę w tym roku. Pre-ordery miały wystartować we wrześniu, ale "coś Kunos wypadło" i niestety wystartują dopiero w październiku/listopadzie, a sama gra w styczniu 2014. Wow. Byłem przekonany, że teraz w końcu się wyrobią. Najpierw miała być końcówka 2012, potem wiosna 2013, teraz w końcu "Q4 2013". Tym razem przynajmniej został podany jakiś miesiąc. Przynajmniej jest CARS i rFactor 2, a zaraz GSC 2013 i w końcu GT6. Na brak poważnych samochodówek nie można narzekać, ale dalej trochę szkoda, że produkcja prezentująca się najlepiej w tym roku się nie pojawi.

Welp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy co? Mam się spodziewać poważnego symulatora czy czegoś pokroju serii GT? Lubro pisze o zaawansowanym silniku fizycznym, ale reszta towarzystwa twierdzi, że gra będzie mniej wymagająca. Na stronie gry (o której dowiedziałem się z tego wątku) też znajduję informacje o tym, że gra ma być symulatorem. Pogubiłem się.

Sim czy funsim?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sim. Nie wiem kto pisze o tym, że AC ma być "mniej wymagające". To też zresztą mało sensowne kryterium. Dla mnie np. Forza jest trudniejsza i bardziej wymagająca niż nawet iRacing, bo często przeczy zasadom fizyki i robi głupie rzeczy. BMW M3 w FM4 zachowuje się zupełnie inaczej niż moja M3, którą jest mi zdecydowanie łatwiej opanować i nie wpada mi w poślizg jadąc po delikatnym łuku 170 na godzinę.

AC celuje w poziom rFactor pro (nie zwykłego RF btw), a przy tym będzie miało parę fajnych rzeczy, które spodobają się mniej "profesjonalnym" graczom. Showroom, photomode, kariera z eventami driftowymi i drag race, samochody legalne na drogę, osiągnięcia czy asysty. To jednak tylko parę "ficzerów" dorzuconych do w pełni symulacyjnego trzonu.

No i mody. Każdy sim ze wsparciem dla modów przechodził do legendy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sim. Nie wiem kto pisze o tym, że AC ma być "mniej wymagające". To też zresztą mało sensowne kryterium. Dla mnie np. Forza jest trudniejsza i bardziej wymagająca niż nawet iRacing, bo często przeczy zasadom fizyki i robi głupie rzeczy. BMW M3 w FM4 zachowuje się zupełnie inaczej niż moja M3, którą jest mi zdecydowanie łatwiej opanować i nie wpada mi w poślizg jadąc po delikatnym łuku 170 na godzinę.

Mhm, bo ja wiem... Każdy ma inne gusta, dla jednego Forza jest wymagająca, a dla drugiego rF czy GTR2, a jeszcze dla kogoś innego GRID2 ;p Również bym chciał, żeby AC było wymagające, ale jednocześnie żeby jazda sprawiała frajdę, a nie irytację.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego tylko 2 achievementy :trollface: ? Albo coś mi się pomerdało, albo ktoś wcześniej pisał, że Assetto Corsa nie przeszło głosowanie w Steam Green Light, a tu proszę.

Jeżeli o mnie chodzi, to czekam na "-75 %". Tylko pewnie nie będzie kariery takiej, jakbym chciał, bo nie każdego kręci "grindowanie" każdego toru, aby poprawić czas o kilka tysięcznych sekundy.

Tak, czy siak - każdą samochodówkę z widokiem z kokpitu - witam z otwartymi ramionami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miało być w następnym tygodniu, ale się chłopaki wyrobili przed weekendem.

Mam i instaluje - 3GB. Nie wiem czy zagram, bo zaraz wyjeżdżam na weekend. Najwyżej pacnę okrążenie swoim samochodem, bo widzę, że E92 trafiło do tej pierwszej bety. Dat BMW love.

EDIT: Faktycznie beta. Nie wszystko jest, a to co jest ma sporo ograniczeń (opcje graficzne). Nie ma chyba w ogóle AA. Do tego jak próbuję przeprowadzić jakiś downsample czy dodanie AA przez opcje kart graficznych, to gra krzaczy. Nie lubi się też z Crossfire. No ale jak się przejdzie przez problemy to jest cudownie. Wybrałem 458 na krętej Imoli i trochę pojeździłem bokiem. Tak dobrze, że kobieta mnie musiała siłą od komputera odciągać. Pogram więcej i zdam raport, gdy wrócę do gry po weekendzie.

Also drugie miejsce wśród bestsellerów Steam. Wiara w PC Lolmaster Race przywrócona. Racing games are not dead!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie grałem jeszcze korzystając z pada, ale nie znaczy to, że nie próbowałem ; )

Bawiłem się Dual Shockiem 4 przy PC parę dni temu i w AC przeszedłem już przez konfigurację. Ustawiłem sobie wszystkie przyciski, ustawiłem deadzone, itp. Gra zdawała się nawet rozpoznawać wszystko i przyjmować dane z pada. W grze jednak nie wszystko działało i mogłem tylko obracać kamerę i ruszać kierownicą. Reszta (zmiana położenia kamery, gaz, hamulec, bieg w górę/w dół, etc.) nie była możliwa. Przestałem się bawić z tym, a innego pada w tej chwili nie ma.

To dalej beta, ogólnie polecam poczekać gdzieś do wersji 0.9. Będzie zdecydowana większość zawartości i funkcji, pojawi się więcej pluginów i modów oraz kupno gry przed premierą 1.0 daje prawo do pobrania pierwszego DLC (Spa, Mercedes SLS AMG i SLS GT3) parę tygodni po premierze za darmo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsparcie jest planowane do 2018. DLC będą płatne (tory, samochody na droższych licencjach - McLareny, Mercedesy) i darmowe. Mikropłatności? Nie do końca wiem jak je tam wsadzić, bo w grze nie ma żadnej waluty, a wszystkie samochody masz dostępne "od zaraz". Nie wiem na jakiej zasadzie będzie działać kariera, ale wątpię, żeby taki mały niezależny twórca ryzykował zaprzepaszczenie budowanego kilka lat zaufania. Niezależnym się to nie opłaca.

No i gra ma wsparcie dla modów. Nawet jeśli pojawią się mikropłatności to pojawi się prosty "hack" na bilion kredytów czy co tam można obłożyć takim modelem biznesowym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślę jeszcze. W sumie obecnie na PC nie widzę alternatywy (RFactor jest dla mnie zbyt hardkorowy, a i nieco brzydszy ;P), do CARS nie ma dostępu, a poza tym...? GRID 2, NFS, niby spoko, ale to czysty arkejd.

Odkryłem na jednym forum ponoć "idealne" ustawienia do pada xboxowego, a takiego akurat mam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up Znaczna cześć społeczności RFactor jest - ponoć - wchłaniana przez AC, więc i tak nawet jakbyś przebolał ogromny realizm, to i tak bardziej opłaca Ci się zainwestować w AC. Ja kupię na pewno, tylko muszę najpierw zaopatrzyć się w kierownice.

@lubro Dziwne. DLC i zostawienie pola do popisu moderom? Tylko żeby się nie okazało, że nagle twórcy odetną kurek z miodkiem, bo chyba nie ja jeden widzę pewną sprzeczność, pomiędzy istnieniem tych dwóch form dodawania nowej zawartości.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...