Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

basic

Rozmowa telefoniczna zrywa połączenie z internetem

Polecane posty

Witam mam problem z moim internetem.

Wszystko działa ok, lecz gdy koś w jakikolwiek sposób zacznie używać domowego telefonu (połączenie wychodzące i przychodzące), to zrywa mi połączenie. Pomoc techniczna tp nic nie wie. Używam routera TP link TD-W8961ND.

Wszystko jest podłączone w taki sposób : W gniazdko wpięty jest rozdzielacz sygnału (lecz mam 2 gniazdka) , do jednego wejścia w rozdzielaczu przwodem podłączony jest router, do drugiego idzie mikro filtr, i dalej kablem do telefonu. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Splitter - rozdzielacz ?

Jest podłączony do gniazdka, a do jego jednego wejścia przez filtr podłączony jest telefon, a w drugie wejście do rozdzielacza podłączony jest router.

Tak jak zalecał producent routera w instrukcji,

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze to wina mikrofiltru. Jak miałem jeszcze net z Neostrady i telefon stacjonarny to wręcz identyczną sytuację. Za każdym razem jak ktoś dzwonił to rozłączało net. Co się okazało to problemem była wadliwa linia, uszkodzona wcześniej w wyniku robót związanych z A1.

Technicy uporali się z tym chyba dzień po zgłoszeniu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie piszę, że zmieniłem mikrofiltr ... miałem 3 nowe i każdy wydaje się być zepsuty. To chyba nie to. Na dniach będę jeszcze miał nowy rozdzielacz sygnału. Jak to nie da rady, to zadzwonie do "technyków" z tepsy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co ja w ogóle już mam dosyć tego internetu. Od momentu podpisania umowy na 20mb/s to jest jakaś tragedia. Od początku. Miałem starego liveboxa. Internet chodził do momentu podpisania nowej umowy. Po podniesieniu prędkości na wszystkich komputerach podłączonych czy przez kabel czy przez wifi . Przyjechali "technycy" z tepsy ... "router do wymiany" ... pojechałem 70km do najbliższego salonu bo przecież punkt w moim mieście nie może być, tylko musi być salon po nowy router Livebox 2.0 i w dodatku po adapter wifi ZyXel bo tamten musiałem oddać. Wróciłem ... Cieszyłem się za wcześnie, że będzie ładnie działać... Pingi, czyli coś z czym borykam się do teraz. Wahania były od <1 ms do uwaga 35000 ms ... Jak się gra w gry multiplayer to to czuć i to okropnie. Dostawałem nerwicy. Wywaliłem ten syf do piwnicy kupiłem tp-linka ... Miał dawać rade . Problem ten sam pingi skaczą niemiłosiernie. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale jeszcze 2 dni i [ciach] to [ciach] przez okno.

Prosze was pomóżcie mi z tym, bo ja juz nie daje rady. Poniżej macie screeny odnośnie ustawień routera , ustawień karty itp.

Bonus: tekst "technyka" z tepsy - "Telekomunikacja nie gwarantuje pingu, ani prędkości. Oni tylko zajmują się dostarczeniem internetu... Kupujesz auto 120 koni z salonu i nie masz gwarancji, że pojedzie 10 km/h...

To są błędy routera :


2/19/2013 21:4:25> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8068a4b8
2/19/2013 21:4:27> Last errorlog repeat 10 Times
2/19/2013 21:4:27> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8068a4b8
2/19/2013 21:4:27> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8068a4b8
2/19/2013 21:4:27> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8068a4b8
2/19/2013 21:4:27> Last errorlog repeat 1 Times
2/19/2013 21:4:27> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8068a4b8
2/19/2013 21:4:27> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8068a4b8
2/19/2013 21:4:44> Last errorlog repeat 13 Times
2/19/2013 21:4:44> Call Failed
2/19/2013 21:5:0> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8068a4b8
2/19/2013 21:5:3> Last errorlog repeat 26 Times
2/19/2013 21:5:4> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8068a4b8
2/19/2013 21:5:5> Last errorlog repeat 2 Times

Tutaj są 3 obrazki z ustawień routera.


http://imgur.com/XXPd3EG,IzD8WaD,iO44qHx#0

Inssider - moja sieć jest zaznaczona. Jaki kanał powinienem wybrać? http://imgur.com/CwV1mYX

Ping na własny router > http://imgur.com/OdlYy74 > skoki pingu do 17-35k to norma, casami zrywa połączenie (gubi pakiety)

Ustawienia mojej karty w laptopie >


Agresywność mobilna > 5 najwyższa
brak tolerancji dla kanału 40MHZ > wyłączono
Kanał Ad Hoc 802.11b/g > 1
Moc transmisji > 5 najwyższa
Ochrona trybu mieszanego > włączony zwrotny CTS
Szerokość kanału 802.11n dla pasma 2,4 > 20MHz
Tryb 802/11n > wyłączony
Tryb Ad Hoc Qos > Wyłączono WMM
Tryb bezprzewodowy > 802.11g

Powiedzcie mi , czy dobrze mam ustawiony router, co to za błędy, który kanał wybrać i czy dobrze mam ustawioną kartę w laptopie.

Karta Intel Centrino Wireless-n 1030

Dodam tylko, że brat ma w stacjonarce kartę usb ZyXel i to jest dziwne, bo czasami, jak on podłącza kartę do pc, lub wyłącza, to w całym domu pada sieć wifi.

W dodatku u mnie wszystko pobiera się szybko do 2mb/s a u brata na blaszaku z pr 1-100 kb/s maks.

Prosze pomóżcie mi.

Na forum nie stosujemy przekleństw nawet w formie "wygwiazdkowanej". - politan

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na routerze wszystko skonfigurowane poprawnie, karta też. Błędy w logach dość częste dla tego TP-Linka, nie ma się czym przejmować. Skoro internet działał na Liveboxie tak samo jak na TP-Linku to Orange musi rozwiązać problem. Być może masz dziabnięte coś na kablach telefonicznych i samemu nic z tym nie działasz. Router pokazuje poprawnie prędkość łącza błędów CRC również brak.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio orange sprzedaje internet do jakiejś tam wartości mb/s ludzie to biorą a nie dość, że to nie gwarantowana prędkość bo tylko "do" to i jeszcze pewnie wielu to kupiło orange ma problem z obsługą całego tego transferu i to skutkuje dużymi pingami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem jest to internet do 20mb/s , bo żadnego z gwarantowaną prędkością nie mieli :3 ... ale lagi pojawiają się na linii komputer router, to mnie zastanawia. Nie jest to np pingowana strona google.pl tylko mój własny router. Tak się dzieje na wszystkich pc'tach. Co może być przyczyną, że u mnie pobiera prawie po 2mb/s a u brata na blaszaku tylko po max 100 kb/s ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kablu też są takie pingi. Komputer stacjonarny jest w 2 pokoju gdzie jest router podłączony i to on jest po kablu, i na nim czasami, ale rzadko też są wysokie pingi.

@zauważyłem coś nowego.

Jak mam ustawienia routera i tam dam channel brandwidth na 20/40 MHz , to dzieje się tak, że u mnie na laptopie prędkość pobierania zwalnia (300kb/s), i pingi szaleją (do 17k) , u brata prędkość pobierania rośnie do takiej samej jak mam ja (300 kb/s) i pingi też szaleją.

Jak mam ustawienia routera i tam dam channel brandwidth na 20 MHz, to dzieje się tak, że u mnie na laptopie prędkość pobierania wyciąga do 2mb/s pingi są po 1-5ms , a u brata prędkość spada do 70 kb/s .

Czy to jest wina tego śmiesznego zyxel'ka ? Jak kupie np. adapter wifi TP-Linka to powinno być lepiej ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pingi są wysokie i na kablu i po WiFi to niby wina routera, ale z tego co wywnioskowałem na Livebox'sie było to samo... Najlepiej jak byś mógł pożyczyć od kogoś adapter, gdyż zakup niczego nie gwarantuje. Na twoim miejscu wezwałbym techników z Orange. Muszą przyjechać do zgłoszenia. Jeśli dalej internet będzie działał nieprawidłowo to zjaw się u nich z Livebox'em oraz wypowiedzeniem umowy. Jeśli to nic nie da, zgłoś się z pismem kierowanym do sądu w ramach niewywiązywania się z umowy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wiesz panowie "technycy" byli u mnie już 3 razy. Za każdym razem przywożą swojego liveboxa, swojego notebooka i pokazują mi, że właściwości sieci są ok, i w ustawieniach liveboxa gdzie są wpisane parametry prędkość internetu wynosi 20mb czyli teoretyczna prędkość wpisana w umowę i tyle. Tepsa gwarantuje tylko dostęp do internetu, i prędkość DO 20 mb/s pingi ich nie obchodzą, ani to, że wcześniej było ok, a oni coś spaprali, że działa jak chce.

i tak jak pisałem wcześniej :


Jak mam ustawienia routera i tam dam channel brandwidth na 20/40 MHz , to dzieje się tak, że u mnie na laptopie prędkość pobierania zwalnia (300kb/s), i pingi szaleją (do 17k) , u brata prędkość pobierania rośnie do takiej samej jak mam ja (300 kb/s) i pingi też szaleją.
Jak mam ustawienia routera i tam dam channel brandwidth na 20 MHz, to dzieje się tak, że u mnie na laptopie prędkość pobierania wyciąga do 2mb/s pingi są po 1-5ms , a u brata prędkość spada do 70 kb/s .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz co to jest channel bandwidth a czemu należy zostawić na 20 MHz (domyślnie) [pkt. 5]

http://www.smallnetb...ow-80211n-speed,

Cóż, tak naprawdę to masz dobrą prędkość pobierania, pingi jak piszesz są tylko wysokie do routera (jeśli dobrze zrozumiałem) a problem jest z komputerem drugiego domownika. Gdy głównie to jest problemem to warto wymienić tego ZyXela. A co z tytułowym rozłączaniem rozmowy telefonicznej?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tytułowy problem został jakoś naprawiony. Zmieniłem rozdzielacz i filtr dalej czasami zrywa połączenie ale to przy 1/5 rozmów telefonicznych.

Rozumiem, że router tp-link powininen dobrze współpracować z adapterem wifi firmy tp-link.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie forum orange w dziale neostrada. To co sie dzieje w orange to kpina obecnie. No nic. Chyba skuszę się na ten adapter wifi, i napisze jak działa. To wszystko jest śmieszne.

To jest adapter, jaki posiada brat w swoim blaszaku : ZyXel nwd2205

Obecnie coś jest dalej źle, bo jak mam w trayu ikonkę id sieci, dam prawym na swojej i stan to szybkość jest zaledwie 54mb/s ... wcześniej było 300 mb/s

Tak sobie jeszcze myśle, może wszystkiemu winien jest telefon jaki mam w domu tzw. 2bazowy. Mam w 2 pokoju koło routera bazę-matkę z 1 słuchawką i u mnie 2 bazę z 2 słuchawką . Może to on tak mi rozwala sieć w domu ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...