Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Cookie Monster

Rozwiązany: Laptop jako router

Polecane posty

Witam.

Czy jest możliwość "ustawienia" laptopa mającego internet z kabla jako router, by inne urządzenie (tablet) mógł mieć dostęp do sieci?

Mam windowsa 7 64b.

W tej kwestii jestem zielony, więc prosiłbym w razie czego o jakiś poradnik co zrobić żeby sprawdzić czy jest taka możliwość lub jak skonfigurować.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dopiero teraz znalazłem jakikolwiek czas by się tym zająć.

Mam takie karty sieciowe:

-Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter

-Karta wirtualnego miniportu Wifi MS

-Realtek PCIe GBE Family Controller

Przejrzałem neta i kilka osób próbowało robić acces pointa. Jeszcze zaczekam na twoją opinię. Jeżeli jest, to prosiłbym o instrukcje.

Windows oczywiście 7 64b na laptopie Samsung 350V5C.

PS. A jak długo nie widziałeś już Oskara? :P Nie wydaje Ci się to podejrzane, że ja tu mieszkam a on nie? :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Możesz użyć funkcji udostępniania (na ikonce karty podłączonej do internetu/połączenia, jeśli używasz modemu) kliknij udostępnij a resztę ustawisz według własnego uznania. Może być czasami problem na komputerach korzystających z takiego udostępnionego neta - trzeba wtedy ręcznie ustawić adres IP protokołu TCP/IP 4 (inny niż 192.168.0.1 bo ten jest już automatycznie ustawiony na sztywno w komputerze udostępniającym, najlepiej dla kolejnych ustawiać 192.168.0.2, (...).3, (...).4 i tak dalej a jako bramę ustawiasz oczywiście adres komputera udostępniającego, czyli wspomniane 192.168.0.1). Drugim ograniczeniem jest możliwośc tworzenia sieci WiFi tylko w trybie AdHoc.

2. Użyć dystrybucji Linuxa, której przeznaczeniem jest właśnie zrobienie z kompa rutera a nawet NAS. Jest ich kilka.