Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

Pillars of Eternity

Polecane posty

Lubię gry Obsidianu tak więc będę się przyglądał ich nowej produkcji. Liczę tylko na to że gdy piszą o "trudnych i dojrzałych tematach" w fabule to dostaniemy coś więcej niż cycki i krew a'la Bioware i ich Dragon Rage/ Ass Effect.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie projekt jest w fazie zbierania pieniędzy na Kickstarterze. Uzbierano już założone 1,100,000$ (w jeden dzień!), więc gra powstanie. Dodatkowe pieniądze przeznaczone będą na dodatkowy content, więc jeśli ktoś chce dorzucić cegiełkę, to nadal może to zrobić.

Następca Tormenta niestety to na pewno nie będzie (prawa do świata itp), ale jest spora szansa, że będzie to gra wybitna (wystarczy spojrzeć kto jest w obecnej ekipie Obsidian).

Już sama koncepcja gry odbiega od tego czym raczą nas ostatnimi czasy twórcy cRPG. Gra ma być oparta na systemie zbliżonym do silnika Infinity (znanym z Planescape Torment, Baldur's Gate czy Icewind Dale). Twórcy robią grę praktycznie od zera. Gra ma mieć własny świat, własny system itp., więc może być ciekawie. Jutro postaram się nieco dokładniej streścić zawartość strony Kickstartera.

@Cors Nie wiem, czy grałeś w Planescape Torment lub w Fallout/Fallout 2, tam nie unikano tematów naprawdę trudnych, a za Project Eternity odpowiadają Ci sami ludzie, więc musisz być gotowy na wszystko + jeszcze trochę.

Przy okazji cały projekt jest całkiem fajnym pstryczkiem w nos EA i Bethsedy oraz dowodem na to, że ludziom zależy na graniu i na tworzeniu fajnych gier w starym stylu, gdzie ważniejszy był klimat niż grafika, efekty itp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzisiaj właśnie myślałem nad propozycją założenia tematu o tej grze, gdy na Kickstarterze mieli już zebrane $950 000 po niecałych dwóch dniach.

Co do samego Project Eternity (tytuł roboczy), to cóż można powiedzieć... Wszystko narazie mamy w sferze domysłów, ale żywię nadzieję, że pojawi się wciągający i godny następca takich klasyków, jak serie Baldur's Gate oraz Icewind Dale. Na pewno będzie rzut izometryczny, taktyczna walka z aktywną pauzą i tak pożądana przez wielu - drużyna. Pozostaje nam czekać na pierwszy gameplay i ewentualnie wtedy zacierać rączki.

Oczywiście projekt już osiągnął wyznaczony cel, a do końca jeszcze miesiąc czasu. W tym miejscu słowo "nieźle", to jest stanowczo za mało powiedziane.

Zwróćcie uwagę na dwa najwyższe szczeble wpłat, czyli $5000 i $10 000. Pierwszy po wykupieniu przez trzech ludzi jest już wyprzedany, a na drugiego znalazło się dwóch nabywców. Podkreślam - dwie osoby zapłaciły za grę $10 000. To jest niesamowite, jak ta zapowiedź "old school-u" działa na wspomnienia dorosłych (bo nie sądzę, że mamy tu do czynienia z tak zwaną "gimbazą") graczy. Poza tym widać, jak bardzo gatunek RPG jest chodliwy i pożądany.

Będę śledził postępy prac nad tą produkcją i oby była godnym następcą nieśmiertelnego Baldur's Gate.

P.S. Developerzy chyba na weekend wyjechali, bo jak dotąd żaden "update" nie pojawił się z ich strony. Chyba jeszcze nie wiedzą, że od poniedziałku muszą zabierać się ostro do roboty...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Developerzy chyba na weekend wyjechali, bo jak dotąd żaden "update" nie pojawił się z ich strony. Chyba jeszcze nie wiedzą, że od poniedziałku muszą zabierać się ostro do roboty...

A to, to niby co?

wink_prosty.gif

I właśnie to mnie cieszy, ci ludzie nadal traktują tworzenie gier jako zabawę, co dobrze rokuje tej grze.

Tak przy okazji z rzeczy, które są już mniej więcej znane mamy mapę:

ProjectEternity_11216_640screen.jpg

i jeden z concept artów

project-eternstlr2.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pod newsem o PE pisał, że biedne logo gry... Przecież samo logo jest oldschoolowe na maksa i przywodzi na myśl RPGi z przełomu lat 90-tych i 2000. Samo to odniesienie powoduję, że Project Eternity to kolejna z gier na które czekam z zaprtym tchem obok Wastelanda 2 i remake'a X-COM.

Na mapce widać, że jeli chociaż do połowy z miejsc bedzie można wejść, to w grze będzie co robić. Jestem też ciekawy mechaniki jaką zastosują w rozwoju postaci - w końcu to kluczowy element.

Swoją drogą - fajnie sie patrzy jak twórcy (nie mówię o wydawcach) i sami gracze coraz częściej zerkają w przeszłość branży oraz, że robią to z coraz większym szacunkiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że naprawdę będzie to połączenie kultowych hitów. Fabuła a'la Torment (czyli bez głupot w stylu "zbierz drużynę i ratuj świat"), system walki z Icewind Dale II i przywiązanie wagi do znaczenia i projektowania fajnych towarzyszy z Baldura.

Szaleństwo, że tyle gier tego typu powstaje - nic, tylko się jarać :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zobaczeniu mapki w newsie na głównej jestem trochę rozczarowany, bo ten świat wygląda na dość typowe fantasy. A chciałbym czegoś w stylu Tormenta, czyli takie Heart of Darkness + Sanitarium (w pewnym sensie), wtedy pewnie bym się zainteresował, ale i tak przyjrzę się postępom w pracach nad tym projektem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, trudno ukryć fakt, że gra osiągnęła niezwykły sukces na Kickstarterze, zdobywając milion dolarów w niecałe 2 dni (a liczba ta ciągle rośnie). Osobiście nie dołożyłem jeszcze swojej "cegiełki" i prawdopodobnie tego nie zrobię. Co mnie zatrzymało? Osobiście celuje w wersję pudełkową (marzy mi się Bog Box, jak za dawnych czasów) lub Kolekcjonerską, a takie zaczynają się od 65 dolarów (pudełkowa)+ 15 dolarów na przesyłkę. 250 złotych, to trochę za duży wydatek jak na grę, o której nie wiem absolutnie nic, szczególnie, że IV kwartał tego roku mocno obciąży mój portfel. Zastanawiam się więc, czy w ogóle powstawanie wydanie pudełkowe tej gry (lub kolekcjonerskie) "ogólnie" dostępne w sklepach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwoli ścisłości - w domyśla miał być "duchowy następca", bo na sequel/prequel P:T nie ma w ogóle co liczyć... chociaż czy twórcy ostatnio nie wstali z grobu? Był nawet news u nas...

No, w każdym razie - padły na tym forum już wypowiedzi, że gra będzie robiona głównie "pod sentyment" i z tego Obsi się wywiąże... gorzej, że jeśli chodzi o stworzenie własnego świata.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, w każdym razie - padły na tym forum już wypowiedzi, że gra będzie robiona głównie "pod sentyment" i z tego Obsi się wywiąże... gorzej, że jeśli chodzi o stworzenie własnego świata.

Mam takie wrażenie, że może to być coś w rodzaju Neverwinter Nights II: Mask of the Betrayer, zarówno jeśli chodzi o styl świata, jak i fabułę. A za tą ostatnią twórcy zresztą byli bardzo chwaleni.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po dostępnym concept arcie, to bardziej bym się spodziewał jednak nieco innego świata. Wyraźnie widać broń palną, więc sądzę, że może to być połączenie fantasy i steampunku (czyli pewnie świat będzie bardziej w stylu znanego z Arcanum tylko, że bardziej).

@Bethezer Twórcy P:T odpowiadają właśnie za projekt Eternity i nigdy w grobie nie byli. Problemem z grami w multiwersum Planescape jest taki, że Planescape jest formalnie martwe i WotC nie udziela nikomu licencji na tworzenie gier w tym wieloświecie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzy mi się system uzbrojenia rodem z Morrowinda oraz skomplikowany system walki/czarów, rodem z... no nie wiem z czego. Za mało RPG znam żeby coś podać za przykład, więc pomóżcie:)

Jedyne co mnie martwi to rzut izometryczny i drużyna. Oddzielnie są to świetne patenty, ale boję się, że razem mogą być niewygodne.

I jeszcze to wrażenie cukierkowości świata po spojrzeniu na mapę... Mam nadzieję, że w efekcie końcowym nie będzie to wyglądało tak, jak teraz tu napisałem.

SD: Bethezerze z jakiej gry/anime masz awatar? Mógłbym przysiąc, że widziałem to już gdzieś.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mnie martwi to rzut izometryczny i drużyna. Oddzielnie są to świetne patenty, ale boję się, że razem mogą być niewygodne.

I jeszcze to wrażenie cukierkowości świata po spojrzeniu na mapę... Mam nadzieję, że w efekcie końcowym nie będzie to wyglądało tak, jak teraz tu napisałem.

Właśnie izometria i drużyna pasują IMO do siebie jak ulał. Wprowadzenie drużyny do gry warunkuje taktyczne podejście do rozgrywki, a widok izometryczny daje dobry poglad na sytuacje na polu walki.

I co masz na myśli przez "formalnie martwe"?

Od czasu drugiej edycji D&D niewydano żadnego podręcznika do tego RPG (WotC wstydźcie się) . Formalnie Wieloświat jest martwy, ponieważ swoje ostatnie "oficjane" i kanoniczne źródło ma w mocno już przestarzałym systemie, od czasu którego wyszły 3 nowe edycje (wliczając 3.5 ofc.). Oczywiście zapaleni fani Planscape wydali masę autorskiego contentu przystosowujacego uniwersum do nowszych edycji, ale nie jest to część kanonu niestety.

Ponadto powrót do settingu Wieloświata jest IMO niemozliwy, przynajmniej jak na dzień dzisiejszy, z powodu braku zgody WotC do jego wykorzystania (co wymagałoby sporo pieniędzy). W przypadku uzyskania owych praw, z pewnością Czarodzieje z Wybrzeża zarządaliby wykorzystania również swojego systemu D&D, co oznaczałoby albo szybkie przekonwertowanie do 4 edycji (bardzo nierealne), albo wykorzystanie 2nd AD&D, czyli taka samą mechanikę jaka zawierał oryginalny P:T, saga Baldur's Gate oraz pierwszy Icewind Dale. A trzeba pamiętać, iż panowie z Obsidian zapowiedzieli autorską mechaniikę

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mnie martwi to rzut izometryczny i drużyna. Oddzielnie są to świetne patenty, ale boję się, że razem mogą być niewygodne.

Jakoś Torment, Baldur's Gate, Icewind Dale były w rzucie izometrycznym i z drużyną i wszystko było OK. A czy w RTS-ach takie coś przeszkadzało?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do tej pory siedzieli cicho i chyba nic nie robili. W ogóle.

Z nowszych tytułów:

Knights od the Old Republic II: The Sith Lords

Neverwinter Nights 2: Mask of Betrayer

Alpha Protocol

Fallout: New Vegas (tu praktycznie cała ekipa z PT maczała palce w projekcie)

Jak poszukasz po nazwiskach, to się okaże, że cały czas przewijają się przy jakichś lepszych grach cRPG.

I co masz na myśli przez "formalnie martwe"?

Po przejęciu praw do systemu D&D przez WotC i przejęciu WotC przez Hasbro zrezygnowano z uaktualnienia settingu Planescape do 3 edycji. Jednakże nadal wszystkie prawa do Planescape są w rękach WotC (czyli tak naprawdę Hasbro). WotC nie pozwala na wydawanie gier korzystających z mechaniki AD&D 2ed, więc i nie ma jak wydać gry w settingu Planescape. Istnieje co prawda fanowski projekt przełożenia Planescape na mechanikę D&D 3.5 - Planewalker, ale jest on półoficjalny (Hasbro go toleruje, ale i tak wszelkie prawa są u nich, więc nie ma jak tego ugryźć).

* Tak naprawdę Miasto Drzwi oraz Pani Bólu pojawiali się w podręcznikach do D&D 3.5 (na pewno w Planar Handbook, możliwe że gdzieś jeszcze, ale głowy nie dam). Jednakże to za mało, żeby móc z tego stworzyć świat.

Nie ma więc problemów, by pograć sobie ze znajomymi w settingu Planescape na zasadach edycji 3.5, ale nie ma co liczyć na jakąkolwiek komercyjną grę w tym settingu. sad_prosty.gif

Tak przy okazji, plotki o nowym Planescape wzięły się najpewniej stąd.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje co prawda fanowski projekt przełożenia Planescape na mechanikę D&D 3.5 - Planewalker, ale jest on półoficjalny (Hasbro go toleruje, ale i tak wszelkie prawa są u nich, więc nie ma jak tego ugryźć).

To znaczy, że karcianka Magic: The Gathering - Duels Of The Planeswalkers 2012 jest właśnie oparta na tym półoficjalnym systemie? W życiu bym nie przypuszczał, że człon nazwy tej gry oznacza zarazem nakładkę na system Advanced Dungeons & Dragons wywodzący się w prostej linii z pierwowzoru stworzonego przez Wizards Of The Coast.

I te nieszczęsne Trak0, czyli trafienie klasy pancerza zero :trollface: . Czyżby rzuty na trafienie miały powrócić ;) ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie znam za bardzo Duels Of The Planeswalkers, ale z tego co widzę to nie ma nic wspólnego z Planescape czy z Planewalker. Ot w tytule wystąpiło podobne słówko. Inna sprawa, że prawa do Planescape ma WotC, które jest częścią Hasbro, więc Hasbro może bez przeszkód korzystać z dorobku Multiversum w MtG (jeśli zechce). MtG ma własną mechanikę, więc problem z zaadaptowaniem zasad odpada.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sevard:

Ahh... nie wiem czemu, ale pomylił mi się Black Isle z Obsidianem. May bad... ^.^"...

Rzut izometryczny? Ha, nostalgia! Ale drużyna - cóż... mają doświadczenia w robieniu tego mechanizmu, więc liczę na rozbudowane możliwości interakcji z naszymi "podopiecznymi".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie izometria i drużyna pasują IMO do siebie jak ulał. Wprowadzenie drużyny do gry warunkuje taktyczne podejście do rozgrywki, a widok izometryczny daje dobry poglad na sytuacje na polu walki.

O to, to (choć blob a' la Wizardry też jest dobry, ale tylko jedna - martwa - firma umie go zrobić). Szczytem marzeń byłaby do tego walka faktycznie turowa, bez tanich trików w rodzaju aktywnej pauzy, ale cóż - nie można mieć wszystkiego ;).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie mamy tylko zapowiedzi, ale skoro grę robi Obsidian to przynajmniej o otoczkę fabularną nie będę musiał się martwić, bo to oni skonstruowali świetną fabułę w świecie Star Wars, gdzie nie spodziewałem się jakiejkolwiek kreatywności po dziesiątkach oklepanych schematów. Ufam, że w autorskim projekcie zaskoczą pozytywnie, na miarę Tormenta, a gra będzie na tyle wielowątkowa, że co najmniej kilka przejść gry będzie się odbywać z zupełnie innych sposób.

Bardzo ciekawe, że grę finansują sami gracze, bo w ten sposób gra tworzona będzie praktycznie "on demand". Inna sprawa, że twórcy są raczej znani i poważani, więc ludzie są przekonani do inwestycji w projekt. Ciekawe czy suma przekroczy 2,2 miliona. Został jeszcze blisko miesiąc, więc bardzo możliwe, że się uda. Już jest 1,4 miliona. Ładny wynik jak na niszową grupę odbiorców.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik taki chyba udowadnia, że grupa wcale nie jest taka niszowa.

Chociaż w sumie kickstartery i podobne akcje ukazują, że niektórzy naprawdę potrafią sypnąć groszem - np. są ludzie gotowi wydać $1000 na ADOMa, roguelike'a, czyli pozycję naprawdę niszową (a nie tylko na zasadzie pokroju "teraz gimbusy na RPG się nie znają"), są ludzie gotowi wydać $10 000 na PE. Z tego można się tylko cieszyć.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej ciekawi forma dystrybucji oraz ewentualna polonizacja gry. Za cały projekt można już tylko trzymać kciuki. Ja swoją cegiełkę być może dołożę, ale dopiero po obejrzeniu pierwszych screenów/zwiastunów. Sam system mi odpowiada, rozwiązanie z Icewind Dale'a mi odpowiadało, więc tutaj również powinno być w porządku.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...