Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Kruncher

FORMAT dysku potrzebna pomoc

Polecane posty

Siemka, od razu mówie że jestem zielony w temacie. Otóż ostatnio coś złego dzieje mi się z komputerkiem, zamula, wiesza się itp. wcześniej tak nie było. Chciałbym całkowicie usunąć wszystko i przywrócić go do tego stanu w którym był w pierwszy dzień po odpaleniu, czyli nic na kompie nie miałem i tak dalej. I tutaj mam pytanie właśnie, bo nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić. Nie mam windowsa na płycie, a komp był ze sklepu ( :( ), da się to jakoś zrobić? Mam dwa dyski, C i D i z obu bym chciał wszystko pousuwać, czyli jak wcześniej pisałem przywrócić go do tego stanu, w którym był na samym początku, tak jak bym miał nowego kompa. Może mi ktoś wytłumaczyć, jak to zrobić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale który dysk chcesz sformatować, jak ten na którym masz system to bez instalki systemu wiele nie zdziałasz. Do formatowania zwykłego dysku wystaczy prawym przyciskiem myszy i formatu (jak pendrive albo coś w tym stylu).

Są różne programy potem dodzielenia jak partition magic itp.

Także jak ci muli, polecam przeskanowanie systemu w poszukiwaniu wirusów, robaków itp. Polecam do tego Malwarebytes' Anti-Malware.

Oraz może defragmentacja reguralna...Mozliwe że dysk masz ładnie pofragmentwowany

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysku z systemem nie sformatujesz klikając w menu kontekstowym na formatuj... A format partycji, na której nie jest postawiony system, nie wpłynie na wydajność komputera...

Podaj parametry kompa, jakiego masz windowsa, może system jest na ukrytej partycji? Nie masz na obudowie naklejek z licencją od windowsa? Jeśli kupowałeś gotowy zestaw, to podaj jak się on nazywa (też może być jakaś naklejka na obudowie).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach