A.L. Napisano Czerwiec 20, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 20, 2012 Hmmm, jak by to najlepiej opisać...Mam dwa arkusze. W pierwszym znajduje się lista rozwijana z nazwiskami i przypasowana do nich lista z liczbą godzin pracy. Każde nazwisko pojawia się tylko raz. W drugim również mamy tą samą listę nazwisk i listę z liczba godzin pomniejszających godziny pracy (inne zajęcia). Problem w tym, że tutaj nazwiska mogą pojawiać się więcej niż jeden raz.przykładowo:Arkusz 1: / Iksiński / 08:00:00 / ; Arkusz 2: / Iksiński / 01:00:00 / powód nieobecności/ Iksiński / 00:30:00 / inny powód nieobecnościChciałbym stworzyć jeszcze trzeci arkusz z nazwiskami z Arkusza 1, ale z rzeczywistą liczbą przepracowanych godzin. Czyli przykładowo:/ Iksiński / godziny dla Iksińskiego z Arkusza 1 minus suma godzin dla Iksińskiego z Arkusza 2 / Jakiej funkcji użyć, żeby podkreślony fragment obliczał się automatycznie?EDIT: Nie ma to jak zrobić błąd w nazwie tematu... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] Hakken Napisano Czerwiec 20, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 20, 2012 Musisz do tego użyć excela, czy może być coś innego (myślę o bazie danych SQL, można też w accessie zrobić jak trzeba)? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A.L. Napisano Czerwiec 20, 2012 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 20, 2012 Musisz do tego użyć excela, czy może być coś innego (myślę o bazie danych SQL, można też w accessie zrobić jak trzeba)?Tylko Office (2003). Jeśli da się to zrobić w Accessie i przekleić jakoś ładnie do Excela, to jak najbardziej może być. Ostrzegam tylko, że o Accessie wiem tyle, że istnieje, więc trzeba mi to wyłożyć łopatologicznie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] Hakken Napisano Czerwiec 20, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 20, 2012 Zrobienie tego a accessie jest bardzo proste, ale niestety nie mam teraz do niego dostępu, żeby cię poprowadzić kroczek po kroczku. Mogę to zrobić dając instrukcje dla LibreOfice base - odpowiednik accessa, lub podać Ci krok po kroku instrukcje jutro (a jak mieszkasz w warszawie to nawet będziesz mógł przyjść i popatrzeć ), wybieraj. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A.L. Napisano Czerwiec 20, 2012 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 20, 2012 To formatka którą tworzę sobie w wolnych chwilach w pracy, także spokojnie może poczekać do jutra. Z góry dziękuję. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] Hakken Napisano Czerwiec 21, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 21, 2012 Punktów jest dużo, ale dlatego, że bardzo dokładne,jak się gdzieś zatniesz to pisz:1. Klikasz na "Nowy"2. Z menu po prawej stronie wybierasz "Pusta baza danych"3. wybierasz sobie nazwę w dowolnej lokalizacji4. Plik -> Pobierz dane zewnętrzne -> importuj5. W menu wybierasz typ pliku jako Microsoft Excel, a następnie z listy wybierasz interesujący cię arkusz6. Wybierz Arkusz1 7. Dalej8. Jeśli pierwszy wiersz zawiera nagłówki, upewnij się, że ta opcja jest zaznaczona. Jeśli nie, to nie.9. Dalej10. W nowej tabeli11. Dalej12. Jeśli w pierwszym wierszu nie było nagłówków, teraz je dodaj.13. Możesz nie importować pola opis z arkusza drugiego zaznaczając odpowiednie pole.14. Dalej15. Dla arkusza1 wybierz własny klucz podstawowy: nazwisko16. Dalej17. Wybierz nazwę18. Koniec19. Wyonaj kroki 4-18 dla arkusza 2, ale w punkcie 15 pozwól programowi stworzyć własny klucz podstawowy.20. Narzędzia -> Relacje21. Dodaj obie tabele22. Połącz nazwisko w tabeli1 z nazwiskiem w tabeli223. Utwórz24. Zamknij okno (naciśnij na 'x', zapisując zmiany)25. W okienku twojej bazy danych wybierz z menupo lewej "kewrendy"26. Utwórz kwerendę w widoku projektu27. Dodaj drugą tabelę28. kliknij dwa razy na "nazwisko" i "liczba_opuszczonych_godzin"29. Kliknij na sigmę na górnym pasku (pod listą plik,edycja,pomoc)30. W polu podsumowanie dla pola "nazwisko" wybierz "Grupuj Według".31. W polu podsumowanie dla "liczba_opuszczonych_godzin" wybierz "Suma".32. Zamknij okno kwerendy ('x', zapisz zmiany w kwerenda1)33. Utwórz nową kwerendę w widoku projektu, dodając tabela1 i kwerenda134. Kliknij dwa razyna nazwisko z tabela135. Kliknij PPM na pole "pole" w następnej komórce i wybierz "konstruuj"36. Z menu wybierz: tabele->tabela1->liczba_ramowych_godzin (kliknij dwa razy)37. naciśnij na znak '-'z listy powyżej38. wybierz kwerendy->kwerenda1->sumaofliczbaopuszczonychgodzin (kliknij dwa razy)39. OK40. Zamknij okno tej kwerendy klikajac na 'x' (zapisz zmiany do kwerenda2)41. Kliknij dwa razy na kwerenda2 aby uzyskac wynik.42. Aby przekopiować do excelawystarczy zaznaczyć kolumnę, skopiować i wkleić do excela Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A.L. Napisano Czerwiec 21, 2012 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 21, 2012 Dzisiaj już nie zdążę popróbować, a jutro pracuję "na wyjeździe" , także proszę żeby temat pozostał otwarty do poniedziałku. Gdyby były jakieś wątpliwości, dopisze jeszcze posta, a jeśli nie, poproszę o zamknięcie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A.L. Napisano Czerwiec 26, 2012 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 26, 2012 Działa. Dziękuję! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yojc Napisano Czerwiec 28, 2012 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 28, 2012 Problem rozwiązany, więc temat zamykam.W razie potrzeby otwarcia tematu, proszę o kontakt przez PW. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...