Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

A.L.

Rozwiązany: Problem z odpowiednią forumułą w Excelu 2003

Polecane posty

Hmmm, jak by to najlepiej opisać...

Mam dwa arkusze. W pierwszym znajduje się lista rozwijana z nazwiskami i przypasowana do nich lista z liczbą godzin pracy. Każde nazwisko pojawia się tylko raz. W drugim również mamy tą samą listę nazwisk i listę z liczba godzin pomniejszających godziny pracy (inne zajęcia). Problem w tym, że tutaj nazwiska mogą pojawiać się więcej niż jeden raz.

przykładowo:

Arkusz 1:

/ Iksiński / 08:00:00 / ;

Arkusz 2:

/ Iksiński / 01:00:00 / powód nieobecności

/ Iksiński / 00:30:00 / inny powód nieobecności

Chciałbym stworzyć jeszcze trzeci arkusz z nazwiskami z Arkusza 1, ale z rzeczywistą liczbą przepracowanych godzin. Czyli przykładowo:

/ Iksiński / godziny dla Iksińskiego z Arkusza 1 minus suma godzin dla Iksińskiego z Arkusza 2 /

Jakiej funkcji użyć, żeby podkreślony fragment obliczał się automatycznie?

EDIT: Nie ma to jak zrobić błąd w nazwie tematu... rage.png

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz do tego użyć excela, czy może być coś innego (myślę o bazie danych SQL, można też w accessie zrobić jak trzeba)?

Tylko Office (2003). Jeśli da się to zrobić w Accessie i przekleić jakoś ładnie do Excela, to jak najbardziej może być. Ostrzegam tylko, że o Accessie wiem tyle, że istnieje, więc trzeba mi to wyłożyć łopatologicznie. smile_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie tego a accessie jest bardzo proste, ale niestety nie mam teraz do niego dostępu, żeby cię poprowadzić kroczek po kroczku. Mogę to zrobić dając instrukcje dla LibreOfice base - odpowiednik accessa, lub podać Ci krok po kroku instrukcje jutro (a jak mieszkasz w warszawie to nawet będziesz mógł przyjść i popatrzeć biggrin_prosty.gif), wybieraj.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punktów jest dużo, ale dlatego, że bardzo dokładne,jak się gdzieś zatniesz to pisz:

1. Klikasz na "Nowy"

2. Z menu po prawej stronie wybierasz "Pusta baza danych"

3. wybierasz sobie nazwę w dowolnej lokalizacji

4. Plik -> Pobierz dane zewnętrzne -> importuj

5. W menu wybierasz typ pliku jako Microsoft Excel, a następnie z listy wybierasz interesujący cię arkusz

6. Wybierz Arkusz1

7. Dalej

8. Jeśli pierwszy wiersz zawiera nagłówki, upewnij się, że ta opcja jest zaznaczona. Jeśli nie, to nie.

9. Dalej

10. W nowej tabeli

11. Dalej

12. Jeśli w pierwszym wierszu nie było nagłówków, teraz je dodaj.

13. Możesz nie importować pola opis z arkusza drugiego zaznaczając odpowiednie pole.

14. Dalej

15. Dla arkusza1 wybierz własny klucz podstawowy: nazwisko

16. Dalej

17. Wybierz nazwę

18. Koniec

19. Wyonaj kroki 4-18 dla arkusza 2, ale w punkcie 15 pozwól programowi stworzyć własny klucz podstawowy.

20. Narzędzia -> Relacje

21. Dodaj obie tabele

22. Połącz nazwisko w tabeli1 z nazwiskiem w tabeli2

23. Utwórz

24. Zamknij okno (naciśnij na 'x', zapisując zmiany)

25. W okienku twojej bazy danych wybierz z menupo lewej "kewrendy"

26. Utwórz kwerendę w widoku projektu

27. Dodaj drugą tabelę

28. kliknij dwa razy na "nazwisko" i "liczba_opuszczonych_godzin"

29. Kliknij na sigmę na górnym pasku (pod listą plik,edycja,pomoc)

30. W polu podsumowanie dla pola "nazwisko" wybierz "Grupuj Według".

31. W polu podsumowanie dla "liczba_opuszczonych_godzin" wybierz "Suma".

32. Zamknij okno kwerendy ('x', zapisz zmiany w kwerenda1)

33. Utwórz nową kwerendę w widoku projektu, dodając tabela1 i kwerenda1

34. Kliknij dwa razyna nazwisko z tabela1

35. Kliknij PPM na pole "pole" w następnej komórce i wybierz "konstruuj"

36. Z menu wybierz: tabele->tabela1->liczba_ramowych_godzin (kliknij dwa razy)

37. naciśnij na znak '-'z listy powyżej

38. wybierz kwerendy->kwerenda1->sumaofliczbaopuszczonychgodzin (kliknij dwa razy)

39. OK

40. Zamknij okno tej kwerendy klikajac na 'x' (zapisz zmiany do kwerenda2)

41. Kliknij dwa razy na kwerenda2 aby uzyskac wynik.

42. Aby przekopiować do excelawystarczy zaznaczyć kolumnę, skopiować i wkleić do excela

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj już nie zdążę popróbować, a jutro pracuję "na wyjeździe" smile_prosty.gif, także proszę żeby temat pozostał otwarty do poniedziałku. Gdyby były jakieś wątpliwości, dopisze jeszcze posta, a jeśli nie, poproszę o zamknięcie. smile_prosty.gif

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...