Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

thomas9626

Chłodzenie!

Polecane posty

Witajcie!

Po grze w SC2 oraz Betę Diablo 3 występująu mnie problemy polegające na osiąganiu przez kartę graficzną (Asus ENGT260) oraz zasilacz (Rasurbo 550W) wysokich temperatur.

Nie czepiajcie się o model zasilacza - od wielu lat mnie nie zawodzi.

Chciałbym grać przy średnich ustawieniach graficznych, więc postanowiłem zamontować w komputerku dodatkowe chłodzenie w postaci dwóch wiatraczków.

Jeden chciałbym skierować na zasilacz, a jeden na kartę graficzną tak, aby obe urządzenia były chłodzone z obu stron ( z jednej przez fabryczne chłodzenie, a z drugiej przez moje).

Nie znam się zbytnio na rozbudowywaniu takiego systemu, więc chciałbym się poradzić forumowiczów.

-posiadam na płycie dwa wejścia 3-pinowe (na procesor i dla obudowy)

To właśnie pod to od obudowy chciałbym podpiąć dwa wiatraczki za pomocą rozdzielacza np.SilentiumPC Snake Rozgałęziacz 3pin na 2 x 3pin.

-dodatkowy chciałbym mieć możliwość regulowania prędkości obrotów(niestety nie mogę tego robić z poziomu Windowsa za pomocą programów),toteż chciałbym zainstalować np.Zalman Fan Mate 2.

Czy podpięcie dwóch wiatraczków pod jedno wejście nie zaszkodzi w żaden sposób płycie?? ;p

Czy mogę podpiąć regulator bezpośrednio pod kartę, a następnie użyć rozdzielacza, tak by jednocześnie kontrolować prędkość obu wiatraczków, czy muszę kupić dwa rozdzielacze i tym samym sterować każdym chłodziwem z osobna?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa jest strasznie stara - firmy Hit Computer(nie wiem czy nadal istnieje). Wentylacja w niej kiedyś polegała na zasysaniu przez przednią część powietrza i wydmuchiwaniu go tyłem obudowy. Sama jest w pełni pozbawiona jakichkolwiek miejsc na dodatkowe wentylatorki, jej boki oraz spód skladająsięz jednolitej blachy (bez jakiejkolwiek siatki).