Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Yeannefer

Rozwiązany: Sterownik ekranu przestał działać/artefakty(?) Radeon HD6870

Polecane posty

Witam serdecznie. Zwracam się z ogromną prośbą o pomoc. Tydzień temu kupiłam w sklepie ESC zestaw komputerowy:

http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=3...roducts_id=2403

Dokładna specyfikacja komputera:

Procesor Intel Core i5-2500 3.3GHz 6MB LGA1155

Płyta MSI H61M-P23 B3 intel H61

Pamięć DDR III 4GB (2 x 2GB) 1333MHz CL9 Goodram

Vertex3d Radeon HD6870 1GB DDR5 2xDVI/HDMI/2xDP

HDD Seagate 1 TB 32MB cache SATA600 7200.12

Tacens Aura 92

Zasilacz OCZ StealthXStream2 500W

Po zainstalowaniu systemu Windows 7 x64 i wszystkich sterowników (najnowszych ze strony producenta) na pulpicie zaczęły wyskakiwać kwadraty czarno-kolorowe, screen:

http://img256.imageshack.us/img256/903/904712.jpg

Włączyłam grę w celu dalszych testów, grafika w grze była "niepełna":

http://img27.imageshack.us/img27/4475/shot00000rx.jpg

Co kilka minut wyskakiwał również komunikat, po krótkiej "ścinie" dźwięku i obrazu, "Sterownik ekranu przestał działać, ale odzyskał sprawność" (http://img268.imageshack.us/img268/92/2668506.jpg)

Odwiozłam komputer do serwisu. Dziś, po 5 dniach w serwisie, odebrałam komputer. Poinformowano mnie, że nie znaleźli usterki karty graficznej, jednak prewencyjnie ją wymienili, łącznie z płytą główną oraz, że przeprowadzili testy 3DMarka i wszystko działa jak należy. Przywiozłam komputer, włączyłam i... kwadraty na pulpicie podczas instalacji programu. Skontaktowałam się telefoniczne z serwisantem, polecił mi sformatować i zainstalować system na nowo. Zrobiłam to, wgrałam wszystkie sterowniki i zrobiłam pełen update systemu. Informacja o przerwaniu pracy sterowników ekranu nie wyskakuje już tak często, jednak czasem tak. Kwadraty pojawiają się na pulpicie podczas używania przeglądarki/instalacji. Zrobiłam 4 testy programem 3DMark Vantage:

1 test - czarno-kolorowe kwadraty na początkowym ekranie, rozlana grafika podczas wyświetlania testu, test dotrwał do końca

2 test - bez żadnych problemów

3 test - czarno-kolorowe kwadraty na początkowym ekranie, grafika w porządku

4 test - bez żadnych problemów

Dodatkowo wykonałam test 3DMark11 i również przeszedł sprawnie, bez błędów.

Po wyłączeniu 3DMarka wciąż pojawiają mi się te kwadraciki na pulpicie i przed chwilą wysiadły sterowniki. Filmik początkowy w grze Wiedźmin oraz grafika na początku gry w porządku. Kwadraty znikają przy odświeżaniu ekranu, szybko wracają. Już nie wiem co mam robić.

Wersja BIOSu aktualna. Temperatura grafiki wg Catalyst Control Center: 46 stopni. Wiatrak od karty graficznej kręci się.

Serwisant powiedział, że testowali komputer i wszystko było w porządku, w czym może tkwić problem? Co jeszcze mogę zrobić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj SMART dysku i zrób test pamięci RAM. Wykonaj testy grafiki na alternatywnym systemie (najlepiej coś na Linux live CD). Albo testowali i problem faktycznie nie siedzi ani w grafice ani w płycie tylko w dysku lub pamięci albo kłamią. Nic innego mi nie przychodzi do głowy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz poszukam czegoś do testowania pamięci. Jak mogę sprawdzić SMART dysku?

Na rzekomo wymienionej, nowej karcie jest ten sam numer seryjny co na pudełku, którego nie wymieniali, leżał cały czas u mnie. Jest szansa, że zamienili nalepki, które mi samej ciężko jest podważyć paznokciem, czy zostałam okłamana i karta po prostu nie wymienili?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krok 1: Zmień sterowniki karty graficznej na nieco starsze. Przeinstaluj DX.

Krok 2: Przetestuj kompa tym: http://novabench.com/files/get.php?app=win3 - w wielu przypadkach pozwala szybko sprawdzić który podzespół szwankuje: CPU, GPU, RAM czy ew. HDD.

edit: Wrzuć screen z wynikami, chyba, że nie przejdzie wszystkich testów, to daj znać na którym PC poległ. Zwróć uwagę na jakość grafiki przy teście GPU.

Mimo wszystko, na mój mózg coś jest na rzeczy z kartą graficzną... Karty graficznej ewidentnie Ci nie wymienili, możliwe że dosłownie nic nie zrobili, nawet nie zdiagnozowali. Serwis załatwiałaś "przez sklep" czy jest to osobna firma? Masz jakieś papiery z serwisu (np. raport?). Obudowę masz z plombami gwarancyjnymi?

Jeśli problemy nie ustąpią wybrałbym się do sklepu z wnioskiem o wymianę na nowy sprzęt w ramach niezgodności towaru z umową sprzedaży - nie jest to związane z gwarancją producenta, dodatkowo jak widać serwis olewa sprawę. Niezgodność i gwarancja się nie wykluczają i nie ograniczają. Tylko sklepy się na ogół przed tym bronią, bo wymiana sprzętu na nowy to dla nich koszt. Bardzo może pomóc ewentualny raport z serwisu. W razie pytań i wątpliwości pisz śmiało...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taktowanie k.graficznej musisz zmienić bo one jest odpowiedzialne za ten komunikat który właśnie widzisz " sterownik ekranu przestał odpowiadać itd "

Twoja k.graficzna ma nie poprawne wartości które są tego powodem. Najczęściej, się tak zdaża że sama k.graficzna może ci się przetaktować w inne wartości

PS: NovaBench, właśnie sprawdzałem ten program by się upewnić czy masz rację, ale jej nie masz.. Nawet to jest nie zauważalne do zdiagnozowania tego niby problemu który jest w jego sprzęcie.

Zawsze testowałem OCCT głównie tak na 1 godź "Power Suply" ustawiony odpowiednio, i wtedy jak komputer zaczynał się zacinać bądź nawet wyłączyć to wtedy miałem możliwość odrazu szukania diagnozy.

Ja mam taką metodę na katowanie sprzętu, każdy ma inną wiadome.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko, na mój mózg coś jest na rzeczy z kartą graficzną... Karty graficznej ewidentnie Ci nie wymienili, możliwe że dosłownie nic nie zrobili, nawet nie zdiagnozowali. Serwis załatwiałaś "przez sklep" czy jest to osobna firma? Masz jakieś papiery z serwisu (np. raport?). Obudowę masz z plombami gwarancyjnymi?

Serwis jest "w sklepie", oddawałam w tym samym miejscu, co kupiłam, serwis mają na miejscu. Odbierając komputer dostałam papier "Wydanie z serwisu" Rodzaj zlecenia: gwarancyjne; Opis usterki: artefakty na ekranie; Opis naprawy: Pomimo nie stwierdzenia usterki karty graficznej, prewencyjna jej wymiana.

Obudowa nie posiada plomb, powiedzieli, że można otwierać komputer bez utraty gwarancji.

Co oznacza zmiana taktowania karty graficznej i jak to zrobić?

Wyniki z NovaBench:

http://img94.imageshack.us/img94/916/novasm.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana taktowania (zmiana częstotliwości pracy), czyli podkręcanie (ewentualnie, odkręcanie) -w skrócie - jak podkręcisz kartę będzie ona lepiej (szybciej) działała, a co za tym idzie, np. gry będą lepiej Ci chodziły. BTW czy chcesz kartę podkręcać (po co)? Jeśli jednak chcesz ją, odrobinę spowolnić, to myślę, że to raczej nic nie da (choć można spróbować). Poradnik podkręcania i więcej informacji: tu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak, nie zauważyłem tego posta. Strusiek123 ma trochę racji (a w kwestii dotyczącej testowania za pomocą OCCT, to właściwie, całkowicie się z nim zgadzam).

Niekiedy, niewielkie obniżenie taktowania karty pomaga. Tyle, że ten komunikat może dotyczyć wielu rzeczy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko to po prostu tej karty nie wymienili, tylko napisali, że to zrobili (częsta praktyka). Sprawdź temperaturę karty w stresie (kartę można obciążyć np. programem OCCT). Tak, czy owak komp należy oddać do sklepu (albo w ramach gwarancji albo w ramach niezgodności towaru z umową), tylko tym razem przed oddaniem spisz numery seryjne części.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@strusiek123: jeśli nie potrafisz korzystać z programu lub wyciągać wniosków z jego pracy, nie zarzucaj mi, że nie mam racji. NovaBench dzięki temu, że testuje pojedynczo strategiczne podzespoły, w dużej ilości przypadków (nie napisałem że zawsze, tylko że w wielu przypadkach) i z dość dużą trafnością (z pewnymi wyjątkami) potrafi wskazać co nawala w PC.

A tak poza wszystkim, popracuj nad składnią i gramatyką wypowiedzi, oraz interpunkcją: "PS: NovaBench, właśnie sprawdzałem ten program by się upewnić czy masz rację, ale jej nie masz.. Nawet to jest nie zauważalne do zdiagnozowania tego niby problemu który jest w jego sprzęcie."

A i autorem wątku jest KOBIETA więc to nie "jego sprzęt" a jej sprzęt

@Yeannefer: Wyniki ogólnie masz zbliżone do podobnych konfiguracji. Podejrzewam, że problemy mogą wynikać ze złej pracy kości RAM na karcie graficznej.

Czy próbowałaś przeinstalować DirectX i zmienić sterowniki GPU na nieco wcześniejszą wersję? Czy nie masz w czasie pracy uruchomionego jakiegoś fabrycznego/producenckiego programu do kontroli pracy GPU?

http://www.programosy.pl/program,video-mem...tress-test.html - propozycja testu samych kości RAM KG, tylko ewentualnymi logami zainteresuj bardziej doświadczonych w temacie niż ja ;)

Porównaj numer seryjny karty z: faktury, gwarancji, pudełka i samej karty. Jeśli wszędzie jest taki sam, to serwis Ci jej nie wymienił i skłamał w dokumencie.

P.S.

Zaniósłbym tą kartę jeszcze raz do serwisu i zrobił zamieszanie na pół miasta ;)

Osobiście mam - po wielu doświadczeniach z nawalającą elektroniką i otwartością sklepów, oraz serwisów na dopominającego się swoich praw klienta - nawyk załatwiania wszelkich spraw na piśmie...

Proponuję Ci nasmarować pismo o niezgodność towaru z żądaniem doprowadzenia do zgodności przez wymianę na nowy konkretnego podzespołu (jeszcze zależy jak skonstruowana jest faktura VAT na zestaw). W motywacji wykaż, że nie zrobili nic z poprzednią reklamacją... Sklep ma obowiązek przyjąć takie pismo i ustosunkować tak, ażebyś mogła zapoznać się z odpowiedzią w terminie do 14 dni roboczych - jeśli tak się nie stanie, piszesz kolejne pismo z żądaniem wykonania poprzedniego żądania w ciągu 7 dni. W tym drugim piśmie postrasz ich skierowaniem sprawy do sądu... Myślę że powinni ulec żądaniom, choć jak pisałem wcześniej sklepy się strasznie tym bronią...

EDIT: P.P.S. Służę ewentualną pomocą w skonstruowaniu pisma...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze przyznam się, faktycznie pisałem jak ostatni gamoń, ale to dlatego że za dużo pracowałem i przeginałem z ilością godzin w serwisie.

@glock45: nie mówię że nie masz 100% racji bo mam co innego na myśli to pisząć wcześniej? mianowicie chodziło mi o to ze jak sprawdzałem w serwisie program który zalecaleś do sprawdzenia to chciałem się upewnić czy masz rację, ale nie przyznałem z tego powodu ponieważ ani laptop ani komputer stacjonarny nie wykazał co jest ze sprzętem nie tak. Każdy może mieć do mojej pisowni teraz problem, bo nie powinienem pisać jeżeli jestem tak bardzo mocno zmęczony. Bo wtedy mam problemy duże z pisownią i koncentracją.

A prawdą jest taką że nawet nie przeczytałem całego problemu, co powinienem przeprosić za ten dość kiepski wypis.

A radą twoją się zgodzę, bo sprzęt na gwarancji jak szankuje się odnosi do firmy, która sprzedawała.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę. Wyśpij się, wypocznij, etc., i skleć odpowiedź jeszcze raz. ponieważ nie bardzo łapię o co Ci chodzi...

Co miałeś na myśli pisząc wcześniej że nie mam racji, jeśli nie to, że nie mam racji?

To mnie teraz rozwaliłeś... Myślałeś, że prosty benchmark testuje PC i wyświetla komunikaty w stylu: "CPU SIĘ GRZEJE! Idź po gaśnicę", albo: "GPU ma za mało prądu - odłącz HDD"? Polegnę całkiem jeśli wspominany przez Ciebie serwis to serwis komputerowy...

EDIT: Patrząc na to, jak komputer zachowuje się podczas pracy, dużo można się dowiedzieć odnośnie możliwych przyczyn problemów i domowych/samodzielnych sposobów wyeliminowania ich.

Wytłumaczyłbym Ci łopatologicznie o co mi chodzi z używaniem NovaBench przy problemach z PC, ale pozwolę sobie zostawić wiedzę tajemną tylko dla siebie...

CYTAT: "mianowicie chodziło mi o to ze jak sprawdzałem w serwisie program który zalecaleś do sprawdzenia to chciałem się upewnić czy masz rację, ale nie przyznałem z tego powodu ponieważ ani laptop ani komputer stacjonarny nie wykazał co jest ze sprzętem nie tak" - no jak na zmęczonego serwis-mana tudzież serwisanta zabłysnąłeś...

P.S. Jeśli jesteś obcokrajowcem uczącym się trudnej sztuki pisania w języku polskim - rozumiem i przepraszam... Jeśli jesteś polakiem mieszkającym w Polsce od urodzenia - wstydź się...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie problemem :)

Zjedź w dół,żeby było widać resztę SMART.

http://img805.imageshack.us/img805/6654/obrazekjl.jpg

Robiłam przeróżne testy, wszystko co zostało mi podesłane, żaden program nie wykazał błędu, ani grafiki, ani pamięci RAM. Niektóre testy (jak napisałam w pierwszym poście) 3DMarkiem również są poprawne, a w innych występują błędy graficzne, takie jak artefakty i rozlana grafika, zupełnie nie wiem, od czego to zależy. Temperatura w stresie również nie była specjalnie wysoka.

@glock45 - próbowałam instalować zarówno sterowniki z dołączonej do zestawu płyty (nieco starsze), jak i po drugiej instalacji systemu - te najnowsze ze strony producenta, błędy występują na obu. Na fakturze (która jest także dokumentem gwarancyjnym) brak numerów seryjnych, jednak numer z karty i pudełka są identyczne, więc wniosek nasuwa się jeden.

Przede wszystkim udam się ponownie w poniedziałek do serwisu i mam nadzieję, że tym razem uda mi się coś wskurać. Szkoda tylko, że nie jestem w stanie im powiedzieć, na czym polega dokładnie problem - czy jest to wina grafiki, czy płyty głównej, czy może pamięci RAM... Artefakty wyskakują już cały czas, migają, zmieniają położenie, nieważne, czy używam wyłącznie przeglądarki, czy włączam jakąś grę. Miałam nadzieję, że któryś z testów pomoże ustalić mi chociaż, którą część należałoby wymienić. Tym bardziej, że z ich strony sprawa została załatwiona "na odczepnego".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę. Wyśpij się, wypocznij, etc., i skleć odpowiedź jeszcze raz. ponieważ nie bardzo łapię o co Ci chodzi...

Co miałeś na myśli pisząc wcześniej że nie mam racji, jeśli nie to, że nie mam racji?

To mnie teraz rozwaliłeś... Myślałeś, że prosty benchmark testuje PC i wyświetla komunikaty w stylu: "CPU SIĘ GRZEJE! Idź po gaśnicę", albo: "GPU ma za mało prądu - odłącz HDD"? Polegnę całkiem jeśli wspominany przez Ciebie serwis to serwis komputerowy...

EDIT: Patrząc na to, jak komputer zachowuje się podczas pracy, dużo można się dowiedzieć odnośnie możliwych przyczyn problemów i domowych/samodzielnych sposobów wyeliminowania ich.

Wytłumaczyłbym Ci łopatologicznie o co mi chodzi z używaniem NovaBench przy problemach z PC, ale pozwolę sobie zostawić wiedzę tajemną tylko dla siebie...

CYTAT: "mianowicie chodziło mi o to ze jak sprawdzałem w serwisie program który zalecałeś do sprawdzenia to chciałem się upewnić czy masz rację, ale nie przyznałem z tego powodu ponieważ ani laptop ani komputer stacjonarny nie wykazał co jest ze sprzętem nie tak" - no jak na zmęczonego serwis-mana tudzież serwisanta zabłysnąłeś...

P.S. Jeśli jesteś obcokrajowcem uczącym się trudnej sztuki pisania w języku polskim - rozumiem i przepraszam... Jeśli jesteś polakiem mieszkającym w Polsce od urodzenia - wstydź się...

Myślisz że mnie tym zwodzisz. Nie wydaje mi się? napisałem ci wyżej co i jak. Ale twoja łopatologia sięga poziomu który wyszczególniasz. Tak to jest najlepszy sposób na pokazanie, jakim jesteś wielkim znawcą, wybacz ale takie bajery nie robią na mnie wrażenia. A jeżeli lubisz się kłócić to zapraszam na priv nie na poście, którym dziewczyna ma problem( lecz wiąże się z twoim problemem). Bo mnie całość twojej wręcz humanistycznej wypowiedzi nie interesowała.

Ciesze się bardzo i zajmij się sprawami ważniejszymi, niż jakimiś błahostkami. Bo ja nie mam czasu na jakieś szczególiki z twojej strony. Nie interesuje mnie twój problem. I twoje poszczególnione czytanie posta. Mogę pisać po twojemu "szczegółowo" :)

Administratora proszę by usunął posty nie związane z treścią tematu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S.

Zaniósłbym tą kartę jeszcze raz do serwisu i zrobił zamieszanie na pół miasta ;)

Coś czuję, że bez tego się nie obejdzie ;)

Artefakty bardzo aktywnie mrugają podczas używania scroll-locka bądź ruszania myszką/pisania - coś Wam to mówi?

@strusiek123, zrobiłam test OCCT według Twoich zaleceń, czy mogę prosić Was o rzucenie okiem na wyniki? Mi one niestety nic nie mówią.

3.3V: http://img803.imageshack.us/img803/8982/2012010701h1633v.png

5V: http://img233.imageshack.us/img233/6586/2012010701h165v.png

12V: http://img545.imageshack.us/img545/8262/2012010701h1612v.png

Core #0: http://img440.imageshack.us/img440/7657/20...701h16core0.png

Core #1: http://img862.imageshack.us/img862/7886/20...701h16core1.png

Core #2: http://img607.imageshack.us/img607/9797/20...701h16core2.png

Core #3: http://img846.imageshack.us/img846/4753/20...701h16core3.png

CPU Usage: http://img37.imageshack.us/img37/4034/2012...h16cpuusage.png

CPU VCore: http://img207.imageshack.us/img207/8996/20...h16cpuvcore.png

GPU Core: http://img207.imageshack.us/img207/6522/20...1h16gpucore.png

Memory Used: http://img593.imageshack.us/img593/1345/20...6memoryused.png

VBAT: http://img210.imageshack.us/img210/4260/20...0701h16vbat.png

VIN2: http://img857.imageshack.us/img857/7351/20...0701h16vin2.png

VIN3: http://img32.imageshack.us/img32/3163/2012010701h16vin3.png

VIN6: http://img860.imageshack.us/img860/7951/20...0701h16vin6.png

VSB3V: http://img638.imageshack.us/img638/2027/20...701h16vsb3v.png

Video Memory stress Test: http://img198.imageshack.us/img198/1745/vmst.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wyniki są w normie, pamięć ram tak samo jest w normie.

Ale szukanie powodu, który można bez problemowo rozwiązać znajduje się tylko w serwisie?

Masz gwarancję tak, to w takiej sytuacji powinnaś zanieść komputer i powiedzieć im co jest nie tak.

I oni to sprawdzą i wymienią. Nic od siebie nie dodawaj żeby to naprawić, choć widać że ci zależało aby komputer działał poprawnie.

Po prostu zanieś go i zrobią co trzeba.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak masz rację. Metody serwisantów mi są znane. hm...jest jeszcze jeden trick na serwis by ponownie zanieść do nich:) zrób zdjęcia dokładne co ci się dzieje w komputerze, kiedy i w którym momencie masz ten problem też opisz, pokazując foto w takiej sytuacji. (koniecznie na zdjęciu musi być data i godzina)

Bo k.graficzne są sprawdzane 3dmarkiem 2011 by według nich upewnić się czy nic nie wyskoczy, choć 3Dmark długie ma testy, w zależności od wersji .

Ale gdybym był na twoim miejscu walczył bym o prawa swoje i gwarancję, którą masz w zakupionym komputerze.

Wcześniej się wypowiadałem co miałem na myśli o zmianie taktowania w k.graficznej?

nie chodziło mi o podkręcenie k.graficznej lecz obniżenie jej taktowania fabrycznego o 2% zaledwie w dół, bo może być wyższe taktowanie w takiej sytuacji niż normalnie producent podawał w tym modelu.

Ale nie jest w 100% pewne że to zadziała? szanse są zawsze jakieś na poprawę wartości zmiennych.

Ale mimo to komputer masz na gwarancji, to powinnaś zrobić metodę z zdjęciami właśnie i udowodnić im że bez powodu nie przynosisz zestawu z powrotem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taktowanie obniżyłam za pomocą CCC Overdrive Performance, niestety nic to nie dało. Robiłam wcześniej zrzuty ekranu i wydrukowałam im, ale tylko machnęli ręką. Zdjęcia coś zmienią?

3DMarkiem 11 testy nie wykazują żadnych błędów, więc w ten sposób rzeczywiście nic nie znajdą...

W poniedziałek będę walczyła zębami i pazurami ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...