Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Zolwik03

Linux - problem z instalacją sterownika karty graficznej

Polecane posty

OK, kilka dni temu udało mi się zainstalować Linuxa w dystrybucji Mandriva 2010 Spring, więc jestem bardzo początkującym użytkownikiem tego systemu. Mój sprzęt:

Laptop: ASUS X52J

Windows 7, 64-bit

Procesor: Intel Pentium P6100, 2.0 GHz

VGA: ATI MR HD 5470, 512 MB

3GB RAM

Korzystając z wielu różnych poradników na internecie zainstalowałem nośniki, kodeki i zaktualizowałem system. Zauważyłem później, że przy oglądaniu filmów albo przewijaniu strony internetowej obraz klatkuje, więc wydedukowałem, że muszę zaktualizować sterownik do karty graficznej. Znalazłem 2 sposoby na internecie:

1) Wejść do konfiguracji komputera i tam zaktualizować

2) Ściągnąć ze strony producenta i jego zainstalować.

Próbowałem dwoma tymi sposobami, lecz po rozpoczęciu instalacji wyskakuje komunikat:

"Niektóre z wybranych pakietów nie mogą zostać zainstalowane: glibc-devel-2.13-6.1-mdv2011.0.i586 (z powodu niesatysfakcjonującego pakietu glibc-devel-2.13-6.1-mdv2011.0.i586) Czy kontynuować mimo to?"

Gdy kliknę tak, to na koniec instalacji wyskakuje komunikat, że instalacja nie powiodła się.

Druga sprawa to to, że w Windowsie, gdy podłączyłem głośniki lub słuchawki do wejścia, to głośniki laptopowe wyłączały się. W Linuxie nie wyłączają się i działają dwie pary urządzeń.

Będę wdzięczny za pomoc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj puścić te dwie komendy:

sudo aptitude upgrade
sudo aptitude update

Jeżeli dalej nie będzie działać to możesz też ściągnąć ten problematyczny pakiet z sieci i go dograć do systemu.

Nie jestem w stanie bardziej pomóc, ponieważ nie korzystałem nigdy z Linuxa przy użyciu karty ATI.