Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Bethezer

Orcs Must Die! (seria)

Polecane posty

Właśnie przed chwila zagrałem w demo i powiem tyle, że od gry dosłownie ciężko jest się oderwać. Grafika bardzo miła dla oka (coś, jak Torchlight). Postacią kierujemy z perspektywy trzeciej osoby, a naszym zadaniem jest obrona zamkowych korytarzy przed nacierającymi falami orków. Jest ich kilka rodzajów (w pełnej wersji pewnie będzie więcej), w tym nawet orkowi kusznicy. Przed każdą misją otwieramy nasz, hmm... notatnik, w którym jest zestaw pułapek i wybieramy z nich te, które nas w danym momencie interesują, po czym zostają one dopasowane do odpowiednich slotów. Dostęp do nich jest zapewniony bardzo intuicyjnie przez klawisze numeryczne. Mamy kolce podłogowe, ścienne, rozlaną smołę, beczki z prochem i tym podobne atrakcje. Bardzo ciekawe efekty dają kombinacje pułapek, na przykład, gdy w wąskim korytarzu rozstawiamy pułapki ze smołą, które mocna zwalniają hordę, po czym po bokach instalujemy strzelające kolce ścienne. Efekt, jest masakryczny.

Misje składają się z różnej ilości fal. Po każdej mamy około 10 sekund na szybkie dozbrojenie się i rozstawienie zabójczego sprzętu. Po trzech kolejnych falach możemy na spokojnie wydać zarobione pieniążki i instalować kolejne śmiercionośne mechanizmy, ponieważ nie mamy wtedy limitu czasu.

Gra ma rozbudowany system statystyk, osiągnięć i rankingi online. Cały czas w głównym menu mamy licznik, który pokazuje, ile orków ubiliśmy do tej pory - u mnie na chwilę obecną jest ponad 500, a miejsc na cyfry jest chyba 10, także w przyszłości ta liczba może iść w dziesiątki tysięcy, jak nie więcej - po prostu szaleństwo :ohmy: .

Aha - każda pułapka jest oczywiście upgrade'owalna za specjalne czaszki, które dostajemy pod koniec wykonanych zadań.

Podsumowując:

Nigdy jeszcze nie grałem w grę typu "tower defence", ale po gameplay'ach przeczuwałem, że ta pozycja ma w sobie potencjał i się nie pomyliłem. Wciąga bardzo i aż ciężko się z niej wychodzi. Serio. Zreszta "Orcs Must Die!" miało swoją premierę parę dni temu, a już na karcie steam'owej ma ponad kilkaset rekomendacji - to o czymś świadczy :) .

Początkowo planowałem przeczekać do jakiejś promocji, ale nie wiem, czy będę miał aż tyle silnej woli...

Polecam wszystkim.

P.S. Gra jest całkowicie spolszczona, a dubbing jest bardzo trafnie dobrany.

[DOPISEK]

Zapomniałem napisać, że oprócz pułapek i sideł mamy broń do walki wręcz (magiczna włócznia), oraz dystansową (kusza). Obie posiadają również alternatywny tryb ataku :cool: .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie, gra sie zapowiada swietnie, lecz kiedy chcialem sciagnac wersje piracka( zeby w razie niespodobania, nie marnowac kasy) z ktora mam problem bo widac tylko kusze i jakies szmaty na podlodze, mozna tylko skakac i strzelac, a po chwili( 2-3 min, lub po zabiciu cudem jakiegos orka, jako ze oni wygladaja tak samo) wywala na pulpit. Probowalem patche, reinstall, redownload...nic niepomaga:S help?

P0zDr0.

Otrzymujesz ostrzeżenie za ściągnięcie pirackiej wersji gry. Z problemami w pirackich kopiach nie pomagamy - Kawalorn

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś niespecjalnie mnie ta gra interesowała, dopóki doczytałem w poście Wuwu1978, że jest demo. 25 minut później leżało już na HDD i czekało na odpalenie. Po zagraniu stwierdzam - mjut. Takie urocze połączenie DK czy Evil Genius (ach to ustawianie pułapek i łączenie ich w "komba") z jakimś prostym slasherem TPP. Gdyby nie to, że obawiam się, że na dalszych etapach mój niemal 3-letni lapciak nie wydoli, już bym był uboższy o te ?10,99 (poza tym obawiam się jeszcze, że jeżeli na dalszych etapach nie pojawiają się jakieś urozmaicenia, to gra od pewnego momentu może zacząć być monotonna, żmudna i nudna - jak np. Evil Genius czy Theme Hospital). A tak - będę czekał na jakieś promo (~?4,99 :)), by w razie czego za dużo nie wtopić :) (nowego sprzęta raczej nieprędko będę miał, no chyba, że dostanę 13-kę - marzenie ściętej głowy :D).

A polska wersja nawet nieźle wyszła, najlepsze, że głos głównemu bohaterowi podkłada aktor, który użyczał głosu Maxowi Montanie w polskiej wersji Tiny Toons (Przygody Animków). Zabawna jest jeszcze jedna rzecz - jakoś wyjątkowo wersja Steamowa jest tańsza od pudełkowej nawet u nas :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupieniu dwóch DLC (promocja na Steam "-75%") w głównym menu pojawiła się ikonka o treści "Zawartość do pobrania" i mam w związku z tym dwa pytania (nawet nie czuję, jak rymuję ;) ):

1. Po wejściu w "Zawartość do pobrania" pierwszym wpisem jest Pogromca Orków i obok niego kwadracik do "zaptaszkowania". Czy zmiana naszego bohatera w pogromcę daje jakieś bonusy w grze, bo z tego co zauważyłem, to tylko wygląd ma trochę zmieniony?

2. Poniżej mamy listę nowych pułapek i map, ale przy części z nich jest ikonka pobierania (strzałka skierowana w dół), a przy reszcie tego nie ma. Czy to oznacza, że przedmioty i poziomy z ikonką strzałki są składem DLC, czy może najpierw je trzeba odblokować, aby były aktywne?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

A co do samej gry? Miód :happy: .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te wszystkie dodatki, poza poziomami, które zapewne odblokują się w menu kampanii po przejściu wszystkiego z podstawowej wersji gry, są od razu dostępne w grze - tak pułapki jak i elementy ekwipunku. Swoją drogą, ja tam żadnych strzałek w tym menu nie mam, jedynie okienko na "ptaszka" przy Pogromcy Orków. No ale może to jest związane z faktem, że całość (gra plus oba DLC) zakupiłem teraz, jak było -75% i dlatego od razu ściągnęła mi się całość. Spróbuj zweryfikować pliki gry, a jak to nie pomoże, to chyba jedynym wyjściem będzie kliknąć na "Usuń zawartość lokalną" i ściągnąć całą grę jeszcze raz.

A tak marginesie, dziwny jest ten cały Steam, jak kliknę Właściwości -> DLC w Orcs MUst Die!, to wyświetla mi tam trzy pozycje (poza "Artifacts of Power" i "Lost Adventures" widnieje tam jeszcze "War Mage's Toolbox" :D).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się wszystko wyjaśniło - te ikonki ze strzałką, o których pisałem powyżej, to była po prostu informacja, że dany element DLC jest w tej chwili ściągany. Obecnie już one poznikały, czyli wszystko jest ładnie zainstalowane. Tak, jak u Ciebie wszystkie nowe bronie zostały przypisane do księgi zaklęć.

Używasz przybliżenia podczas walki kuszą? W tym trybie "head shoty" lecą, jak z rękawa :laugh: . Z nowych zabawek, to wampiryczna rękawica jest ciekawą sprawą. Na włócznię szkoda mi tracić wolnego slotu.

P.S. To ukryte DLC również posiadam w swoim spisie. Co ono daje, to nie mam zielonego pojęcia :wink: .

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja sobie tę grę delikatnie dawkuję, bo rozgrywka jest dość krótka (przynajmniej na tych poziomach, z którymi już się zapoznałem :), chodzi oczywiście o czas przejścia jednego poziomu) ale intensywna ;).

Co do kuszy - dopiero co tę grę zakupiłem, obce mi są póki co zagrania dla zaawansowanych ;) (swoją drogą, to musi być murowany sposób na osiągnięcie "Naturalna dwudziestka!" i pozostałe związane z uzyskaniem określonej serii zabójstw :)).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie są. Ja jakoś nabiłem Naturalną Dwudziestkę bez żadnych "taktyk", czy zaawansowanego używania pułapek. No, chyba że za taktykę uznasz "Die greenskins! Die, die, DIE!" i masowy ostrzał z karab... z kuszy. Bo to chyba jest kusza... automatyczna w każdym razie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie dawkuję tą grę w proporcji 2 mapy / dzień. Lubię się delektować grą :wink: . Jeżeli chodzi o to osiągnięcie "20 kill'i pod rząd" (czy jak to się tam zwało), to jednak łatwiej jest to wykonać Wampiryczną Rękawicą, ponieważ ma o wiele lepszą szybkostrzelność. Jestem już na etapach, gdzie są latający przeciwnicy i trzeba na nich zwracać baczną uwagę, ponieważ nie wchodzą drzwiami frontowymi, jak reszta fali, tylko wlatują oknami i trzeba cały czas patrzeć na mini-mapę, co by się zorientować w sytuacji na froncie i szybko zareagować.

Jestem ciekaw, czy ulepszenia pułapek z trybu trudności "Uczeń" przejdą do "Maga Bitewnego"?

Kto by pomyślał, że ludzie, którzy kiedyś zrobili Age Of Empires III stworzą takiego wciągającego "tower defense"...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą. Wybór poziomów trudności nie wpływa na zmienia statystyk. Dlatego wolałem zacząć od War Mage. Szczególnie, że przy odrobinie wysiłku można nabić 5 czach... co też robię. Jak na razie wszystkie dotychczasowe mapy mam na max.

Tylko jedno mnie zastanawia... jak zdobyć achievementy? Tzn. chodzi mi o te trudniejsze - muszę czekać na późniejsze etapy, gdzie przeciwników będzie po prostu więcej, czy jak?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat coś padł, to może spróbuję go rozruszać :).

Łączył ktoś swoje konto na Steam z kontem Robot Entertainment (głupie pytanie, to w końcu jedno z osiągnięć, do tego banalne :))? Bo zauważyłem pewnego babola tam, gdzie są wyświetlane statystyki ze Steama, i ciekaw jestem, czy ktoś jeszcze tak ma. Problem polega na tym, że licznik "ENEMIES SLAIN" i statystyki dla trzech pierwszych poziomów nie zgadzają mi się z tymi wyświetlanymi w grze. Podejrzewam, że wynika to z tego, że Steam zaimportował mi save z dema do pełnej wersji a na stronie pewnie nie są uwzględniane statystyki z dema. Zabawnie to wygląda, bo strona wyświetla mi 0 czaszek na drugim i trzecim poziomie :D. Do tego wyłapałem jeszcze jednego buga, gra przedwcześnie odblokowuje nowe pułapki, np. w "Bliźniaczych korytarzach" odblokowała mi te topory wyskakujące ze ściany, wyświetlana na ekranie ładowania pułapka sprężynowa odblokowała się poziom wcześniej, z pozostałymi pułapkami było podobnie.

Próbowałem zgłosić błąd przez formularz kontaktowy (Studio -> Contact), ale chyba mają podpięty pod niego błędny adres, bo dostałem na pocztę "Undelivered Mail Returned to Sender ". Jest jakiś inny sposób na kontakt z supportem?

@up

Które są "te trudniejsze" według Ciebie?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o te statystyki, to pewnie masz rację. Dlatego po zakupie pełnej wersji, postanowiłem zostawić przeszłość za sobą (czytaj: demo) i po prostu stworzyłem sobie nowy profil z czystym licznikiem, który to sukcesywnie nabijam wraz z okazjonalnymi osiągnięciami.

A, co do pułapek, to wydaje mi się, że nasze zainstalowane DLC "trochę" przyspieszyły ich pojawianie się. Może developerzy chcieli przez to podziękować graczom za wsparcie i oddali w ich ręce wcześniej, niż innym, więcej makabrycznych "narzędzi" ;) ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa, chcieli podziękować za to, że dokonaliśmy zakupu dopiero, jak była promocja -75% na Steamie ;). Ale to nieważne - im więcej pułapek, tym lepiej. Gorzej z tym drugim bugiem, bo nie ma jak go zgłosić do supportu (niedziałający formularz), a jak przeglądałem tamtejsze forum (dość pobieżnie), to zauważyłem, że jest trochę problemów bez odpowiedzi.

Pomysł z restartem jest niezły, ale dla mnie już trochę z późno :).

BTW, czy dobrze mi się zdaje, że kluczem do pięciu czaszek na poziomie "Przerwa obiadowa" jest odpowiednie użycie barykad (barykady są niezniszczalne? jakoś nie zauważyłem, by orki je atakowały...)? Bo jeśli chodzi o dolną bramę, to ciężko znaleźć dobre miejsce na przygotowanie eleganckiej "ścieżki zdrowia" ;).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Przerwa obiadowa" jest dosyć prosta nawet bez barykad. Łucznicy + później templariusze na moście, na dole tak samo i potem umieszczam spowalniacze i kłujące pułapki i jedynie ustawiam coś o większej sile za łucznikami na te małe biegające orki (np. przypiekacz z DLC ). Najtrudniejsze w całej grze są właśnie te małe orki, bo często z dwóch mi się przebije i nawet ich nie zauważę, jak mam obstawione całe przejścia łucznikami. Co do pułapek - ja mam wszystkie normalnie, więc ja muszę trzymać się kolejności. Ale i tak obstawienie planszy łucznikami i paladynami oraz użycie rękawic wampira i naramienników ognia w większości poziomów dają mi pewne 4-5 czach. Już mam prawie 5 godzin nabitych i ok 7 tys. orków a gra jeszcze mi się nie znudziła. Jest to jedno z lepszych użyć ok. 15 złotych w ostatnim czasie :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudniejsze jak - zabicie określonej liczby orków w określony sposób. To samo tyczy się Ogra ("Ogre Bisque").

Steam ma chyba specjalną grupę pomocy technicznej, gdzie się zakładało oddzielne konto, jeśli mnie pamięć nie myli. Trzeba poszukać. Chociaż nie, dobrze przekierowuje... najwyżej spróbuj jeszcze raz, może jakieś problemy z serwerami mieli?

Barykady są zniszczalne i po prawdzie dość słabe. A Przerwę Obiadową zrobiłem "na 5" przed udostępnieniem templariuszy. Na moście stawiasz kolce, na dole łuczników (na tym... balkonie). Schody - na dole kolce, żeby ich jeszcze spowolnić (mam ulepszone), a u góry strzały ze ścian. Oprócz tego warto dalsze przejścia obstawić... No i oczywiście pilnować, czy jakiś ogr nie lezie. Jeśli masz Tkaczki, to IMO powinno ci dobrze pójść. Szczególnie, jeśli masz też "zaklęcie" ognia. DLC, niestety, nie mam, więc muszę sobie radzić tym co mam. I to wystarcza :trollface:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.

Cztery czaszki to spokojnie wyciągnąłem (za drugim podejściem), tylko dwie jakieś mendy gdzieś mi się przemknęły do szczeliny (dlatego nie było pięciu czach :)). Do tego na śmierć zapomniałem o łucznikach, praktycznie jak na razie korzystam głównie z kolców i naściennych miotaczy strzał, inne ustrojstwa wykorzystuję raczej sporadycznie (najczęściej "podłogowego opiekacza" z DLC). Cóż, "trening czyni mistrza", pięć czaszek to na pewno kwestia czasu i samozaparcia.

Swoją drogą fanty z pierwszego DLC (Artifacts of Power) dają trochę nie fair przewagę (nad tymi, którzy musieli przechodzić grę bez nich :)). Flaszkami z kwasem można dość szybko zdziesiątkować dużą grupę orków (w sumie są to zdalnie detonowane granaty kwasowe :D), rękawice to fajna rzecz na ogra (tryb podstawowy - wysysamy zdrowie, tryb alternatywny - regenerujemy manę i tak w kółko), zwłaszcza, że tryb podstawowy unieruchamia go na moment podczas wysysania zdrowia, "podłogowy opiekacz" też mi bardzo przypadł do gustu (nie ma to jak zapach pieczonego orka o poranku ;)).

Bethezer

Pif-paf! zrobiłem na pierwszym poziomie, wystarczyły pułapki ze smołą, bez problemu udało mi się rozerwać odpowiednią liczbę orków :). Przypuszczam, że w przypadku pozostałych to tylko kwestia posiadania odpowiednich pułapek (bo np. na ogra nie działa ani zaklęcie z Pasa Wiatru ani sprężynowa pułapka).

PS Jednak mój mail do supportu dotarł. Odpowiedź dostałem jak w starym dowcipie - "It's not bug, it's feature!". Teraz żałuję, że od razu po zakupie nie zacząłem od nowa na "czystym" profilu, bo teraz już mi się nie chce zaczynać od początku...

EDIT No i wygląda na to, że dobrze podejrzewałem :). Gaszenie świateł! i A masz! zarobiłem na poziomie Zakręt, wystarczyły odpowiednio umieszczone barykady i pułapki ze smołą (są tam cztery żyrandole i dwie kadzie z kwasem, te ostatnie są wielokrotnego użytku :)). Te barykady na Przerwie obiadowej też mi pomogły tak, jak się spodziwałem :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... to raczej tobie, bo ja jakoś nie mam zaufania do barykad.

Pif-paf! - hmm... <czekin aczievement nał> to może. Choć po prawdzie taka pułapka jednokrotnego użytku do mnie nie przemawia... xD

Hmm... dobra, sam też mam w sumie dwa pytania - jak można połączyć te dwa konta? :trollface: I... jak upuścić żyrandol na orka?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o barykady - nie zdarzyło mi się jak na razie, by orki z własnej inwencji je atakowały (po prostu próbują je ominąć), robiły (robli?) to raczej przypadkiem (niecelne strzały z kuszy).

Wybuchających beczek też nie lubię, ale czego się nie robi dla achievnmenta ;). Stawiaj beczki na pułapkach ze smołą i detonuj je strzałem z kuszy w odpowiedni momencie, na pierwszym poziomie ilość niemilców w zupełności wystarcza do odblokowania osiągnięcia.

Żeby żyrandol spadł, wystarczy w niego strzelić z kuszy (to samo dotyczy kadzi z kwasem), ja pod żyrandolami umieściłem pułapki ze smołą, by jednym od razu kilku zielonych skosić.

A co do połączenia kont - zarejestruj się na http://www.robotentertainment.com, jak już będziesz miał konto, to zaloguj się i kliknij Profile -> Connections. Tam musisz podać dane konta Steam (nazwę bodajże, tą, którą logujesz się do Steama, niestety, nie dam rady tego sprawdzić teraz, bo połączenie da się wykonać tylko raz i nie da się go anulować) i to wszystko, mi od razu po tym wyskoczyło "Osiągnięcie odblokowane". Pamiętaj tylko, że masz tylko jedno podejście i jak Ci się coś pomyli, to albo zakładasz nowe konto na stronie Robot Entertainment albo piszesz do ich supportu, więc sprawdź wszystko przed zatwierdzeniem przynajmniej ze dwa razy :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o barykady - nie zdarzyło mi się jak na razie, by orki z własnej inwencji je atakowały (po prostu próbują je ominąć) [...]

Mylisz się drogi kolego. A może powinienem napisać: "masz nie do końca rację" ;) . Orki próbują ominąć barykadę tylko i wyłącznie wtedy, gdy istnieje droga alternatywna do Szczeliny. W przypadku "jedynie słusznej" drogi, po prostu zabierają się za demolkę naszej blokady :tongue: . Sam w przerwach musiałem je szybko remontować. Jakby nie patrzeć - zawsze w jakiś sposób zwalniają falę, przez co zyskujemy cenny czas.

P.S. Dlaczego w tym wątku wypowiadają się tylko 3 - 4 osoby? Ludzie? Wy nie wiecie, co tracicie, a dzisiaj akurat ta gra jest z rabatem "-75%" na Steam...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barykad nie używam i raczej nie mam zamiaru ich użyć - są dosyć drogie i za tą kwotę mogę rozstawić dobrą ścianę z łuczników, templariuszy i wahadła sufitowego. Co do używania pułapek - jeden jedyny raz użyłem katapult podłogowych i od razu nabiłem osiągnięcie na użycie 1 pułapki w 2 lub 3 akcie. Gdyby nie fakt, że katapult nie ustawi się wszędzie, to by były jedną z silniejszych pułapek. A tak to tylko w poziomach z kwasem są użyteczne. Beczki wybuchowe - dobieram je, jak już nie mam co wziąść na level i najczęściej są ustawiane na koniec projektowania pułapek, jak jakieś punkty mi zostaną, lecz jak ma się ich dużo i dostawia na bieżąco, to czuć ich moc.

@up - prawie 5h przegranych na laptopie, do którego mam słabszy dostęp i mam tam m.in. zainstalowanego drugiego Portala chyba mówi, że jak się usiądzie, to ma (a przynajmnije ja mam) syndrom "jeszcze jednej fali orków"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...