Skocz do zawartości
Gość Razomak

Dark Souls (seria)

Polecane posty

@Holy

Po opisach paru przedmiotów z beta testów Dark Souls II można wnioskować, że wydarzenia tej części mają miejsce długo po ''jedynce". Dość długo, aby niektóre wydarzenia lub postaci zostały wręcz zapomniane. To całkiem wygodne dla twórców skoro w grze pojawiają się ogniska można też sądzić, że age of fire wciąż trwa, a kanoniczne zakończenie jest tym w którym robimy za rozpałkę dla kolejnego ogniska i zostajemy następnym Gwynem

Sam nie wiem jak jest z ogniskami. Na pewno mają związek z nieumarłymi, którzy chcąc utrzymać się przy życiu muszą je wciąż podsycać. Może jest to jakaś totalnie przekombinowana metafora, może same ogniska mają symbolizować dusze albo jakiś rodzaj energii, który do utrzymania się potrzebuje człowieczeństwa (w końcu to je wrzucamy do ognisk).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej o lore w Dark Souls zostało powiedziane w filmikach

i
. Polecam oba kanały, choć oczywiście można też poczytać Wiki lub samemu zobaczyć opisy przedmiotów/rozmowy NPC/wygląd lokacji/rozmieszczenie pewnych elementów w grze(no ale jak już mamy to zebrane to warto skorzystać ;]). Edytowano przez Shaker
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twórcy zapowiadali, że to będzie zupełnie nowy silnik, ale po gameplayach widać, że jest bardzo podobny, więc może po prostu kit wciskali. Nawet podobne bugi graficzne są (ciągnięcie się zwłok, praktycznie brak kolizji broni w niektórych sytuacjach, czy znaki wiszące w powietrzu).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twórcy zapowiadali, że to będzie zupełnie nowy silnik, ale po gameplayach widać, że jest bardzo podobny, więc może po prostu kit wciskali.

Silnik jest nowy i było to widać po streamach z bety, ale jak ktoś ignoruje statut nieskończonej gry to mamy takich, co wnioskują dziwne rzeczy. Po drugie wszystko co widzieliśmy najprawdopodobniej było z konsol, a gra jest robiona głównie pod PC i potem na konsole. Zatem prawie na pewno na PC będzie o wiele lepiej wyglądać, no i nie będzie 30 FPS locka.

Nie ma ciągnięcia zwłok, bo zostało to w dwójce zignorowane. Kolizje broni występują, co też gracze uświadczyli. Znaki wiszące w powietrzu mogą być ze względu na różnice gładkości powierzchni(co, jednak mogą poprawić). O ile mogą występować odstępstwa od tych rzeczy to zapominasz, że gra nie jest jeszcze skończona, a premiera na konsole i PC dopiero za ponad 3 miesiące.

Beta też nie miała służyć do sprawdzenia jakości grafiki etc., lecz rozgrywki między graczami, by poprawić jakość Coopa i Pvp. Zatem wnioskowanie o jakości grafiki zanim zobaczymy gotowy produkt jest błędem. Na pewno poprawiono efekty świetlne i np. zachowanie tkanin(te płaszcze ^^), co już było widać na obecnym etapie. Nad resztą możemy się tylko zastanawiać.

FS nie chciało by grę oceniać z tego, co jest pokazane w becie, dlatego też większość podchodzi z rezerwą i nie mówi o niczym ze znaczną pewnością. Czas oceny przyjdzie po wydaniu, a na razie widzimy poprawę, lecz o pełnym wyglądzie gry nie mamy pojęcia.

Edytowano przez Shaker
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie napisałem, że grafika jest słaba, o żadne bugi nie mam żalu i zdaję sobie sprawę, że gra jest jeszcze w fazie produkcji. Natomiast zwracam uwagę, że silnik z dwójki jak na razie boryka się z bardzo podobnymi problemami, co jego poprzednik, dlatego wydaje mi się, że nie jest nowy. To, że FS trochę podrasuje jego starą wersję, nie znaczy, że silnik jest nowy :)

I jeszcze raz podkreślę, nie mam żadnych pretensji, bo grafika już w pierwszym DkS bardzo przypadła mi do gustu, pomimo kiepskiej konwersji ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po opisach paru przedmiotów z beta testów Dark Souls II można wnioskować, że wydarzenia tej części mają miejsce długo po ''jedynce". Dość długo, aby niektóre wydarzenia lub postaci zostały wręcz zapomniane

Ludzie mają to do siebie, że bardzo łatwo zapominają czy zniekształcają czasy nawet nie za bardzo odległe od czasów im współczesnych, więc nie zdziwiłbym się, gdyby celem było pozostawienie czasów Dark Souls II w stanie "niedookreślenia", które nie wykluczałoby żadnego zakończenia z poprzedniej części.

Sam nie wiem jak jest z ogniskami.

Myślę, że ogniska przestały mieć znaczenie, ponieważ pozbyto się Humanity, którym mogliśmy podsycać ogień i - chyba - sprowadzono ogniska jedynie do roli checkpointów. Może się mylę. Za to zastanawiam się jakie to ma znaczenie dla pory dnia i jakie znaczenie dla gry ma fakt, że widzieliśmy postać walczącą w słońcu. Istnieje koncept, że gra ma wprowadzić wątek podróży w czasie, ale ja uważam, że wykorzystają fakt "niestabilności" światów (które było elementem lore mającym wytłumaczyć możliwość przyzywania innych postaci, obserwacji ich sylwetek, dodawanie flaszek poprzez aktywację ognisk, etc.). Skoro (wszech)świat staje się coraz bardziej niestabilny, być może "przejścia" między różnymi okresami/czasami okażą się znacznie bardziej wyraziste.

Swoją drogą, premiera za parę miesięcy. Podejrzewam, że PC doczeka się swojej w stosunkowo krótkim czasie po konsolach, więc może zadam pytanie: kim wy chcecie przejść swój pierwszy raz Dark Souls II? Ja myślę raczej o zbrojnym, kimś w rodzaju pikiniera, włócznika z tarczą lub halabardnika (dwuręcznego, ale tylko pod warunkiem, że będzie to odpowiednio rozwiązane). Łucznik czy ktoś posługujący się dwiema brońmi to inna możliwość. Prawie na pewno nie wezmę maga ani kleryka.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oh tak, jeszcze właściwie tylko 3 miesiące. Zastanawiam się czy pierwszym zagrać magiem z jego badass magicznymi mieczami czy może klerykiem w ciężkiej zbroi - jakoś dziwnie mnie zainteresował na trailerach. Zwykły rycerzyk z tarczą i mieczami/toporami wydaje się trochę zbyt nudny. Na pewno później sprawdzę też jak działa dual wielding.

Dobrze mieć konsolę, pogram odrobinę wcześniej :3

Also - preordery DSII to u nas jakiś śmiech. na Amazonie dostajecie steelbooki, a na większości polskich sklepów smutną szarą koszulkę z kiepskim nadrukiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, pre-order w Polsce to jakaś kpina. Z drugiej strony mi zależy wyłącznie na grze, więc nawet te stalowe pudełko nie robi na mnie wrażenia. Pudła zagracające mieszkanie przestały mnie podniecać już dawno temu. Jak myślicie, w dniu premiery będzie gdzieś można dostać jakąś edycję cyfrową? Nie wliczając stron z podejrzanie tanimi kluczami.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Also - preordery DSII to u nas jakiś śmiech. na Amazonie dostajecie steelbooki, a na większości polskich sklepów smutną szarą koszulkę z kiepskim nadrukiem.

Standardowo w pre-orderze jest steelbox i soundtrack na CD. Nie tylko na amazonie, wszystkie sklepy mają to w ofercie, bo to standardowa wersja od FS. Tylko Polska się musiała wybić, i dodawać do pre-orderów jakieś badziewne koszulki. Żeby chociaż nadruk był jakiś fajny...

Jak myślicie, w dniu premiery będzie gdzieś można dostać jakąś edycję cyfrową?

Już teraz możesz kupić pre-order cyfrowy na muve.pl, a podejrzewam że po premierze więcej sklepów doda go do swojej oferty.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikujmy. Zamiast od razu składać preorder proponowałbym poczekać jeszcze trochę. Przecież muszą ogłosić dzień premiery na PC. Do tego czasu powinno pojawić się kilka innych opcji preorderu poza jakimiś śmiesznymi, przecenionymi gadżetami z gry. Nie jestem przekonany do edycji cyfrowej (moje łącze nie należy do najmocniejszych i trochę bym sobie poczekał), ale jakby trzeba było to i przez Steam się ściągnie. Mam już w tym praktykę.

Jeśli chodzi o klasy to zauważyłem, że jest Warrior i Soldier przy czym Soldier zdaje się być tym, czym w Dark Souls I był Warrior, tylko wygląda jak Knight, a Warrior z Dark Souls II jest po prostu nową wersją Knighta.

Wrażenia po gameplay'u (po pół godzinie):

  • Przez klika minut gracz usiłował przywołać pomoc. Bez skutku. Udało mu się bardzo długo potem (chyba piętnaście minut). Może to nic nie znaczyć, ale obawiam się, że efekt może być podobny do tego z jedynki.
  • Gra wygląda lepiej, nie tylko pod kątem grafiki, ale także oświetlenia i animacji.
  • Pomimo zmian wydaje się, że kontrolki nie ulegną zmianie (dla mnie to o tyle dobrze, że mam zupełnie inny wygląd klawiszy od tych, które pojawiają się w "pomocy" przez co duża część początku to było połapanie się, który klawisz to ten wyświetlany na monitorze).
  • Ciekawie wyglądają przeciwnicy. Są bardziej... mięsiści?
  • Zauważyliście, jak oni trzymają tarcze?
  • Zweihander wydaje się być dużo większy niż w jedynce?
  • Nie zauważyłem, żeby przyzwany sojusznik i gracz sobie przeszkadzali (atakami). Nie widzę też dużej zmiany w namierzaniu, choć takie zapowiedzi słyszałem.
  • Wygląda na to, że gemy mają zrównoważyć kary za bycie Hollowem.
  • Zauważyłem, że parowanie "zwala" przeciwnika z nóg i pozwala na łatwe zabicie, czyli wygląda to nieco inaczej niż parowanie z jedynki.
  • Podchodnia pełni rolę Latarni?
  • Nie zauważyłem, żeby z przeciwników wypadało Human Effigy?

Odnośnie do Dark Souls I i drugiego podejścia - na razie idzie gładko, tylko Capra Demon sprawił większe problemy, a wszyscy pozostali przed nim niewielkie, co potwierdza moją opinię, że Dark Souls nie jest wcale tak trudną grą, jak ją wieść gminna maluje.

Edytowano przez Holy.Death
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczególnie pilnuję Dark Souls 2, bo nie chcę sobie za dużo spoilerować, ale chciałbym wiedzieć czy magia działa tak samo jak w jedynce? Znaczy czy jest na "amunicję"? Jakieś nowe możliwości pod tym względem? Na pewno będę grał magiem, bo magiczne ostrze z kostura BARDZO mi się podoba. I tak zawsze gram magiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem w użyciu (i w opisie) Amber Herb, który "odnawia małą liczbę zaklęć możliwych do rzucenia" (org. restores a small number of spell uses), więc sam ogranicznik w liczbie zaklęć raczej nie ulegnie zmianie. Obok klejnotów życia w grze będzie właśnie "magiczne zielsko" (org. edible grass). Nie jestem tylko pewien w jaki konkretnie sposób się je znajduje w stosunku do ich "życiowych" odpowiedników. Klejnoty wypadają z wrogów, więc wystarczy ich zabijać i mieć trochę szczęścia.

Edytowano przez Holy.Death
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez klika minut gracz usiłował przywołać pomoc. Bez skutku. Udało mu się bardzo długo potem (chyba piętnaście minut). Może to nic nie znaczyć, ale obawiam się, że efekt może być podobny do tego z jedynki.

Gameplay'e pochodzą z bety, która była przeprowadzona po to, aby przetestować m.in. system łączenia się pomiędzy graczami. Czyli nie dość że kod był średnio zoptymalizowany, to jeszcze graczy nie było tylu, ilu pewnie będzie w pełnej wersji. W każdym razie na ten moment bym się tym nie przejmował, w pełnej wersji pewnie będzie to poprawione, jak już będą serwery dedykowane (i wsparcie Steama na PC). Taki urok bety, że nie wszystko działa jak należy. Obecna beta Diablo 3 RoS potrafi tworzyć nową grę przez pół godziny, żeby wywalić z niej po 5 minutach :)

Gra wygląda lepiej, nie tylko pod kątem grafiki, ale także oświetlenia i animacji.

Warto wspomnieć, że FS w końcu zrobiło dobrą animację wszelakich szat i płaszczy. Chyba nawet sami twórcy są dumni z tego co udało im się osiągnąć, bo praktycznie każda postać ma coś co jej powiewa :D

Co do klasy postaci, to o ile nie zmienią się one w pełnej wersji (czyt. o ile nie dojdą jakieś nowe, ciekawe) to na 99% będę grał jako Dual Swordsman. Granie postacią nastawioną na zręczność (lekki armor + szybka broń + jeszcze szybsze uniki) dawało mi w jedynce dużo więcej frajdy niż granie pancernikiem, więc w dwójce od razu przejdę do takiej właśnie postaci :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to ja od momentu wyjścia trailera zakochałem się w Templarze. Jakoś po prostu ciężki pancerz w połączeniu z halabardą, tarczą oraz cudami mi tak się podoba, że nie przepuszczę takiej okazji. Swoją drogą to z tego co widziałem w becie poruszanie się w ciężkim pancerzu wreszcie wygląda w miarę naturalnie zamiast tego co było w jedynce.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ShadowNinja

Jestem niemal pewien, że DSII pojawi się na Steamie, bo Games for Windows Live odpada na całe szczęście.

Tego ja też jestem pewien jak istnienia grawitacji smile_prosty.gif. Tylko po co mam wydawać prawie 200 zł (zakładam, że gra na Steamie nie będzie tańsza niż przynajmniej 40 euro), jak mogę wydać mniej?

Przejrzałem oferty innych sklepów i zauważyłem, że nie tylko w Polsce są takie zestawy do pre-orderwania. Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, czy nie wszystkie sklepy mają jakąś umowę z FS czy co, ale są sklepy, które do gry już nawet zamiast koszulki - bo są też sklepy, które tak jak u nas dołączają "tylko" koszulkę - dołączają pokrowiec do iphona czy ipada, nie pamiętam dokładnie. Więc mogło być gorzej biggrin_prosty.gif.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klasy postaci, to o ile nie zmienią się one w pełnej wersji (czyt. o ile nie dojdą jakieś nowe, ciekawe) to na 99% będę grał jako Dual Swordsman. Granie postacią nastawioną na zręczność (lekki armor + szybka broń + jeszcze szybsze uniki) dawało mi w jedynce dużo więcej frajdy niż granie pancernikiem, więc w dwójce od razu przejdę do takiej właśnie postaci

Dual Swordsman ma chyba największy potencjał PvE, jaki widziałem do tej pory, ale to może być po prostu efekt tego, że gracz wiedział co robi i najwyraźniej miał już doświadczenie w graniu w betę (znał lokacje, przeciwników, bossów, etc.). Chyba moją drugą bronią będzie bat. Na nieuzbrojonego w tarczę przeciwnika w lekkim pancerzu jak znalazł.

I tutaj dochodzimy do kolejnego problemu, jaki miał Dark Souls I: chodziło się w takim pancerzu, żeby można było szybko się poruszać i mieć wystarczającą pozę, żeby nic nie zwaliło nas z nóg. Tarczę miało się taką, żeby parować i blokować. Do tego dochodziły jakieś mocne zaklęcia i wbijanie noża w plecy. O ile to ostatnie zdaje się nie być aż takim problemem w dwójce (przynajmniej sądząc z postawy przeciwników, którzy nie dają się łatwo okrążyć), o tyle reszta dalej stoi pod znakiem zapytania. Trochę liczę na to, że nie da się już założyć zbroi i skakać bardzo lekko, jak to można było zrobić w jedynce za sprawą pierścieni. Jak ktoś chce robić szybkie uniki w pancerzu to - tak uważam - powinien jednak zainwestować w postać. Ciekawi mnie też czy parowanie zależy od "ciężkości" broni przeciwnika...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w końcu dostałem się do Anor Londo i tam dość szybko natrafiłem na ogromny obraz. Jako że zwiedzałem już po raz drugi Undead Asylum, to miałem laleczkę no i zostałem przeniesiony do Painted World of Ariamis. Radzę sobie średnio, masa zakamarków i toksyczni nieumarli sprawiają pewien problem, a jestem na samym początku lokacji. Dlatego też chciałbym Was spytać, czy jest sens w dalszym brnięciu w tą lokację? Bo jeśli mam zrezygnować w jej dalszym momencie z powodu jakiegoś upierdliwego bossa czy coś, to wolę sobie zostawić obrazową misję na później. No i właśnie, czy jest w ogóle możliwość szybkiego powrotu do Anor Londo?

I jeszcze jedno pytanie. Czy ulepszanie broni jest skalowane dla każdej broni tym samym algorytmem? Chodzi mi o to, czy statystyki dwóch różnych mieczy o tej samej podstawowej (+0) wartości ataku przy każdym ulepszeniu będą rosły tak samo? Czy może bywa tak, że czasami początkowo gorszy miecz po ulepszeniu o x poziomów będzie lepszy od tak samo ulepszonego miecza początkowo lepszego?

Zdaję sobie sprawę, że napisałem to dość zawile, ale może się połapiecie :)

  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Niethan

Z Painted World nie ma innego wyjścia niż dojście do bossa.(choć nie musisz tego bossa zabijać, możesz wyjść skacząc za bossem w przepaść)

Jeśli chodzi o broń to na końcowy dmg składa się wartość widoczna przy mieczu + skalowania do statów(jeśli takie miecz posiada, czyli S,A,B,C,D,E) jakie ma twoja postać. Prawdziwy dmg widać, jak trzymamy broń w rękach. Zatem np.Drake Sword na początku jest OP, jednak potem staje się bezużyteczny, bo brak skalowania do statów czyni go słabym.

Edytowano przez Shaker
  • Upvote 2
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Neithan

Painted World jest czysto opcjonalny, a słodziutki boss tego obszaru nawet oferuje ci możliwość odejścia w pokoju (poważnie). Można tam znaleźć kilka ciekawych przedmiotów i rzeczonego bossa, z którego duszy można wykonać całkiem ciekawą kosę i odciąć jego ogon. Czy zabijesz? Twój wybór.

Jeżeli chodzi o odejście, to musisz najpierw dotrzeć do rzeczonego bossa. Ten zaoferuje ci możliwość ucieczki z malowanego świata.

Po ostatniej zapowiedzi Dark Souls II w magazynie Edge mamy trochę więcej ciekawych informacji:

- legendarny dla fanów Hidetaka Miyazaki mimo wcześniejszych zapowiedzi jednak sprawuje piecze nad postępami Dark Souls II

- sekwencja otwierająca DSII będzie dostępna w internecie jakoś w styczniu

- lifegemy dostały małego nerfa i teraz są nieco bardziej zbalansowane. Zbalansowanie innych przedmiotów będzie ulegać zmianie po premierze

- mimo iż wielu ludzi podczas beta-testów narzekało na ciemność w lokacji Huntsman's Copse From Software postanowiło ją zachować, aby zmusić graczy do podejmowania decyzji między źródłem światła, a tarczą do ochrony (super!).

- członkowie Brotherhood of Blood i Blue Sentinels będą mogli walczyć między sobą nawet w obrębie własnych conventantów.

Resztę wypunktowanych ciekawostek prosto z Neogafa zostawiam w spoilerze na wypadek gdyby ktoś mi nie wierzył:

- Dark Souls II is FROMSOFT biggest game in the studio's history with the development team roughy doubled.

- Miyazaki is closely overseeing development of the game, unlike of what was previously reported.

- Production of the game was split in two, with Yui Tanimura in charge of battle mechanics and gameplay while Tomohiro Shibuya is in charge of world and design.

- The opening cinematic will be available for public sometime in January.

- Members of the Brotherhood of Blood and Blue Sentinels can fight PvP battles within their own Covenants.

- Hints of a new Covenant that will act as a police force hunting down invaders, adding an element of risk on those who seek to prey on weaker players.

- Dark Souls II world is about the same size of Dark Souls, but in regards of how proceeding through the world the player will be given more freedom to choose their decisions.

- Lifegems are being balanced and tuned, number of items in general will be limited to balance the game progression.

- Dark Souls II bosses will not be necessarily bigger than Dark Souls, just more interesting in terms of design and fighting style.

- Feedback from the beta was positive, the results of the test proved that Bamco's servers in Japan have plenty of capacity, though it will likely set up local servers in North America and Europe too.

- The darkness of Huntsman's Copse was a common complaint in the beta, FROM said that they are not going to make any brighter, there will be critical moments where you will be forced to choose between a shield's protection and a torch's vision.

- The team cranked up the difficulty but it's still debating whether it's too hard or too easy.

- Regarding the PC version, Tanimura says the game development is based on PC and they will make sure that the main PC game features are supported.

- Regarding Playstation 4 and Xbox One versions Tanimura said that "We have not put any thought into this yet, so I unfortunately can?t answer at this point."

Edytowano przez Abyss
  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- legendarny dla fanów Hidetaka Miyazaki mimo wcześniejszych zapowiedzi jednak sprawuje piecze nad postępami Dark Souls II

Pojawiało się słowo "supervised", więc chyba chcą po prostu rozwiać do reszty wątpliwości w tej kwestii.

- mimo iż wielu ludzi podczas beta-testów narzekało na ciemność w lokacji Huntsman's Copse From Software postanowiło ją zachować, aby zmusić graczy do podejmowania decyzji między źródłem światła, a tarczą do ochrony (super!).

Jestem za. Podobnie podoba mi się wprowadzenie Klejnotów Życia, ponieważ daje to pewien wybór między wykorzystaniem flaszki (której ilość jest stała, ale pewna), a wspomnianego Klejnotu, którzy co prawda leczy, ale powoli i jego zasoby mają być ograniczone do tego, co wypadnie z przeciwnika.

Painted World jest czysto opcjonalny, a słodziutki boss tego obszaru nawet oferuje ci możliwość odejścia w pokoju (poważnie).

Ja wziąłem to za podstęp i go zabiłem, bo myślałem, że usiłuje wrobić mnie w samobójstwo, żebym ponownie przechodził cały poziom. Szczególnie po usłyszeniu, że "mieszkańcy tego miejsca są pokojowi". Taaaa... Miałem tyle szczęścia, że byłem na tyle wyrobiony, iż dałem radę przeciwnika pokonać, ale gdyby na moim miejscu był ktoś słabszy to mogłoby się bardzo źle skończyć, bo skąd ktoś miałby wiedzieć, że można wyjść po dobroci, ale jak zaatakujesz to jesteś skazany na tkwienie w Obrazie?

Edytowano przez Holy.Death
  • Upvote 1
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...