Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

pecet95

Ile maksymalnie może trwać reklamacja zasilacza?

Polecane posty

Kupiłem zasilacz i po 2 miesiącach mi się spalił ^^,dałem go do reklamacji czekam już niecałe 2 tygodnie a oni mi każą czekać więcej.I ty jest moje pytanie ile może trwać max reklamacja ??

Zapoznaj się z zasadami nazywania tematów. Podaj model tego zasilacza i gdzie go oddałeś do reklamacji.-org

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak producent nie ma autoryzowanych serwisów w naszym kraju, to sklep zajmujący się dystrybucją odsyła go do takowych za granicą celem ekspertyzy/naprawy/wymiany. A wtedy to może potrwać i ponad miesiąc, co zresztą powinni mieć napisane w zasadach reklamacji, np. tajemniczy zwrot "...czas reklamacji może się przedłużyć...".

Kiedyś tyle czekałem na swego pierwszego Chiefteca z wadą fabryczną wentylatora.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie go kupiłeś. Jeżeli przez internet, lub normalnie w sklepie, to powinieneś w karcie gwarancyjnej mieć zapis ile trzeba czekać. Jeżeli sklep przekroczył termin, który sam określił w karcie gwarancyjnej na naprawę, to możesz powołać się na przepis artykułu 8 punkt 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego z 27 lipca 2002 roku i zażądać wydania towaru wolnego od wad. Wskaż, że dyspozycja tego przepisu bezwzględnie wskazuje termin do ustosunkowania się wobec żądania przez sprzedawcę. Wobec braku takowego, uważa się, że uznał je za uzasadnione i z uwagi na to żądasz wydania towaru wolnego od wad.

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

:smile:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...