Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Jnon

Poprawa wydajności

Polecane posty

Witam!

Czy istnieje jakiś sposób na poprawę wydajności laptopa (ASUS K70IO) z Vistą, bez ponownego instalowania systemu?

Chodzi mi o to, że zauważyłem ostatnio, że komputer wolniej pracuje, zdarza mu się łapać zawiechy. Nie wiem od czego to zależy, jestem zupełnym laikiem, ale parę lat temu kiedy używałem za młodu peceta, zawsze format i ponowne zainstalowanie systemu pomagało.

Chciałbym odmulić swój komputer, ale nie robiąc formata, ponieważ

1) nigdy nie robiłem tego na laptopie, nie chcę nic spieprzyć

2) jestem obecnie w USA jeszcze przez 2 miesiące, nie mam ze sobą żadnych płyt dołączonych do komputera, co uniemożliwia postawienie systemu od nowa

3) nie chciałbym stracić żadnych swoich plików

Uprzedzając pytania - wirusa raczej żadnego nie mam, używam avast!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Software:

a) Defragmentacja partycji systemowej, łącznie z plikiem wymiany.

b) Defragmentacja rejestru.

c) Sprawdzenie co uruchamia się w autostarcie i wyłączenie zbędnych elementów.

2. Hardware:

a) Czyszczenie radiatora z kurzu.

b) Dołożenie RAM.

c) Wymiana dysku na szybszy.

d) Wymiana procesora na szybszy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Partycję systemową (najczęściej C:) defragmentujesz dowolnym programem. Z pod systemu nie ma jednak dostępu do wykorzystywanych plików systemowych i pliku wymiany. Plik wymiany możesz spróbować defragmentować programem UltraDefrag. Innym sposobem jest włączenie pliku wymiany na innej partycji, wyłączenie na C:, restart (aby zmiany zostały zastosowane), defragmentacja C: i znowu włączenie pliku wymiany na C: i wyłączenie na innej partycji.

b) Można użyć programu Auslogics Registry Defrag.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach