Qba94 Napisano Grudzień 30, 2010 Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 Problem wygląda następująco: Po kopnięciu w komputer (nie ja kopałem, więc nie wiem w które miejsce dokładnie )komputer się wyłączył, a po włączeniu kilka programów przestało działać, pokazując komunikat Przeskanowałem dysk za pomocą HD Tune i oto efekt: Komputer nie jest zawirusowany Czy dobrze wnioskuje,że problem pojawił się przez dysk? Jeśli tak to czy mogę to naprawić bez odsyłania dysku do serwisu? Konfig mojego kompa: Płyta główna: ASRock ALiveXFire-eSATA2 R3.0 Procesor: AMD Athlon 64 X2 5600+ 2,9GHz Karta graficzna: MSI Radeon 5770 Pamięć Ram: 2x1GB DDR2 667Mhz GoodRam Dysk twardy: 1TB Samsung SpinPoint F3 HD103SJ Zasilacz: Chieftec 550W Windows 7 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mystic8 Napisano Grudzień 30, 2010 Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 No cóż uszkodzenie sektorów na dysku jest możliwe (mój kolega kopnął obudowę i wypadł wentylator z procesora ). Nie wiem czy format by pomógł. Ale możesz spróbować. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba94 Napisano Grudzień 30, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 Wolałbym nie formatować bez pewności że to pomoże bo mam na dysku troche rzeczy których wolałbym nie stracić, więc może zna ktoś inny sposób? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mystic8 Napisano Grudzień 30, 2010 Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 A zmniejszyła się ilość dostępnego miejsca? Bo jeżeli nie to spróbuj przeinstalować te niedziałające programy Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba94 Napisano Grudzień 30, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 Nie chodzi mi o te kilka programów, tylko o to czy nie jest to poważne uszkodzenie, mogące spowodować dalsze problemy. Bo zauważyłem, że windowsowy Podgląd Zdarzeń co chwile wykrywa kolejne błędy, np. Nazwa aplikacji powodującej błąd: adirasx64.exe, wersja: 3.0.0.1, sygnatura czasowa: 0x45a2129b Nazwa modułu powodującego błąd: adirasx64.exe, wersja: 3.0.0.1, sygnatura czasowa: 0x45a2129b Kod wyjątku: 0xc0000005 Przesunięcie błędu: 0x000000000000237e Identyfikator procesu powodującego błąd: 0xa80 Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01cba831fd740feb Ścieżka aplikacji powodującej błąd: D:\Windows\adirasx64.exe Ścieżka modułu powodującego błąd: D:\Windows\adirasx64.exe Nie można uruchomić usługi General Purpose USB Driver (e4ldrx64.sys) z powodu następującego błędu: Nie można uruchomić określonej usługi, ponieważ jest ona wyłączona lub ponieważ nie są włączone skojarzone z nią urządzenia Niektóre funkcje zarządzania energią procesora w czasie wydajności zostały wyłączone z powodu znanego problemu z oprogramowaniem układowym. Skontaktuj się z producentem komputera w celu uzyskania aktualizacji oprogramowania układowego. Usługa Usługa HP CUE DeviceDiscovery zakończyła działanie; wystąpił następujący błąd: Odnośny zestaw nie jest zainstalowany w tym systemie. W urządzeniu \Device\Harddisk0\DR0 wystąpił zły blok Próbowałem zainstalować część programów ale nawet nie uruchomił się instalator, próbowałem więc odinstalować niedziałające programy i oto efekt: Udało mi się przeinstalować program True Burner, który również nie działał, ale to nic nie dało - wciąż nawet nie chce się włączyć Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] voodoo1907 Napisano Grudzień 30, 2010 Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 Błędy odczytu i zapisu, błędy spowodowane wstrząsem oraz duża ilość podejrzanych sektorów nie rokują dobrze, lepiej zrób backup ważniejszych danych. PS. Zbieraj na nowy dysk Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba94 Napisano Grudzień 30, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 Dysk kupiony 2 miesiące temu, więc na gwarancji, a jak nie przyjmą to w czasie awarii przy komputerze siedziała moja siostra, więc ona zapłaci za nowy Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] voodoo1907 Napisano Grudzień 30, 2010 Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 Próbować zawsze można, ale nie wspominaj, że ktoś w niego kopał Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba94 Napisano Grudzień 30, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 Oczywiście, aż tak głupi nie jestem . A jest w ogóle szansa, że format coś da w tej sytuacji? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
[Ekspert] voodoo1907 Napisano Grudzień 30, 2010 Zgłoś Share Napisano Grudzień 30, 2010 Raczej nie, typowe uszkodzenie mechaniczne, jak masz gwarancję to spróbuj skorzystać, jak się nie uda to będzie można kombinować. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Styczeń 1, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 1, 2011 Format na pewno nie rozwiąże sprawy, bo niestabilnych sektorów jest jednak za dużo. Być może pomogłoby zerowanie dysku i wymuszenie remapu, ale skoro dysk jest na gwarancji, to nie ma sensu. Zgraj z tego dysku istotne dane, spisz numer seryjny i oddaj do serwisu. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HydeZify Napisano Styczeń 8, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 8, 2011 Sevard ma rację jak na gwar. to po co sie meczyć a sam nic nie kombinuj. Ja dla przykladu mialem tak ze tez kidyś kopnalem w kompa i win zaczął sie zwieszać wiec zrobilem format który nie pomogł, po ok 2 tygodniach dysk zaczal brzeczec wiec domislilem sie ze to moze byc uszkodzenie trwale wew. np. głowica Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shihan_Yosuzu Napisano Styczeń 14, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 14, 2011 Z dyskiem możesz się w sumie porzegnać. To jest sprzęt bardzo wrażliwy na uszkodzenia mechaniczne. Szczególnie w czasie gdy jest włączony. Jeśli kompu został sprzedany porządny glan to nic dziwnego, że świruje. Pewnie głowica zajechała pod wypływem wstrząsów na talerze. Tak, że buckupuj dane puki możesz. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qba94 Napisano Styczeń 20, 2011 Autor Zgłoś Share Napisano Styczeń 20, 2011 Dysk właśnie wrócił z serwisu - wymienili go na nowy Temat do zamknięcia Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevard Napisano Styczeń 20, 2011 Zgłoś Share Napisano Styczeń 20, 2011 Problem rozwiązany, więc temat zamykam.W razie potrzeby otwarcia tematu, proszę o kontakt przez PW. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...