Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

Riqo

Prawa fizyki a bohaterowie gier

Polecane posty

Jakie prawa fizyki nie dotyczą bohaterów gier komputerowych?

Podawajcie bohaterów i prawa fizyki które naginają/omijają albo po prostu na które leją wink_prosty.gif

Proszę podawać tytuł gry, bohatera i przykłady naginania praw fizyki. Bardzo wskazany jest krótki opis sytuacji, w której to się dzieje. - Pzkw

dzięki ! Właśnie o to chodziło. Więc kto pierwszy?

Ja sobie przypominam np. Alex'a Mercer'a z PROTOTYP'a. Przyciąganie ziemskie dla dla niego raczej nie istniało. Jacy jeszcze?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny bohater Divinity 2. W postaci człowieka mógł spaść z dowolnej wysokości nie otrzymując nawet uszczerbku na zdrowiu.

To będzie raczej śmieszny przykład na olewanie ale nie praw fizyki. Główny bohater gry Postal 2 jeśli się podpalił to wystarczyło rozpiąć rozporek i zacząć sikać sobie nad głowę. Gaśnica nie była potrzebna :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtfak... przeciez w kazdej grze sa jakies sciemy.

Wezmy sobie taki Mass Effect, gdzie sobie kpia ze szczegolnej teorii wzglednosci. Totalnie olewana jest 3 zasada dynamiki Newtona, czyli same podstawy, wiec nie ma co wspominac o chocby efekcie Coriolisa (co jest przeciez wazne przy bardzo roznej predkosci katowej planet). Tak mozna w nieskonczonosc i w ogole nie zahaczy sie o fakt, ze takie rzeczy jak biomoce i inne czary to bzdury.

Troche przegieliscie z tym watkiem...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozna miec cos do powiedzenia, jak gry w wiekszosci... wszystkie to fantasy i science-fiction. Nie ma gier opartych na faktach, a kazda sciema wynika ze zlamania prawa fizyki. Akcja - reakcja, wystarczy kazdy odchyl przyrownac do szablonu od fizyki.

Nie wiem jaki sens ma ten watek, mozna by tu tylko szukac niezamierzonych bledow tworcow, ale o takich rzeczach jak wylatywanie na 300 metrow od strzalu z kalasza wszyscy wiedza. I to w sumie tez jest zamierzone...

Jedyna rzecz, ktora mi przychodzi do glowy i jest faktycznym problemem w grach, to przestrzenie "bez grawitacji" (w cudzyslowie, bo grawitacja dziala na nas zawsze i wszedzie). Tworcy musza mimo wszystko szukac "pionu", co jest przeciez bezsensowne z punktu widzenia gracza czy fizyki. Jednak jakos trzeba ustawic lokacje, wrogow itp. i zabiera nam sie calkowita dowolnosc latania (lub w ogole na to nie pozwala sztucznie pozwalajac nam bez problemu kroczyc po pokladach statkow itp.).

Nic wiecej do glowy mi w tym momencie nie przychodzi...

No moze poza wybuchami, gdzie fala uderzeniowa powinna rozwalac nam wnetrznosic od srodka, a tak faktycznie w grach pole razenie = kuli ognia.

A tak w ogole fizyka pewnie wiekszosci ludzi na forum sie zle kojarzy :D

@Edit

Przy okazji wpadek, na ktore tu chyba liczono... Nie jest to blad fizyki, mimo iz na tym zdjeciu ekipa lewituje, tylko wywalenia na skybox. To kod gry nawala, nie fizyka:

http://img291.imageshack.us/img291/4272/beztytuunzx.png

zapoznaj się z zasadami wstawiania grafik - Pzkw

Wstawiłem ładnie używając waszej opcji IMGz forum, w wątku z Two Worlds 2 wstawiałem sam i jest wszystko okej... Naprawcie te swoje "bajery", a nie atakujecie niewinnych ludzi :P

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kopicę 3 metrową, a nie na małą, metrową kopicę siana umieszczoną w drewnianym wozie drabiniastym.

Dla mnie szczytem łamania praw fizyki jest seria DMC i wyczyny rodem z anime.

A Mass Effect jeśli chodzi o wierność nauce i prawom fizyki to jest jeszcze na bardzo wysokiej pozycji wśród gier komputerowych. Tam łamanie szczególnej teorii względności wynikało z istnienia tajemniczej siły zwanej Efektem masy, którzy niektórzy łączą z odkrytą niedawno czarną energią, która tłumaczy coraz szybsze rozszerzanie się wszechświata.

Teoria, jak to teoria, wygodna w tłumaczeniu pewnych rzeczy, które później przestają być problemem dopóki nie zaobserwuje się czegoś nowego. Jak to w fizyce teoretycznej, która, szczególnie współcześnie, mocno ociera się o fantastykę naukową.

Nie uważam jednak, że Mass Effect jest idealny pod względem wierności fizyce. Bo nie jest. Niejednokrotnie napotykałem na nieścisłości, szczególnie w opisach planet.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zauważyłem by w jakiejkolwiek grze bohater czy to wchodząc pod górkę, czy z niej zbiegając, czy choćby idąc po wyboistym kamiennym terenie - poślizgnął się ( na błocie , w kałuży , na lodzie ) upadł,fiknął kozła lub poturlał jak w rzeczywistości :laugh:

A przecież idąc nawet chodnikiem zdarza nam się potknąć :wink:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łamanie praw fizyki ?

Nie oszukujmy, każda gra je łamie, przecież robi się je dla frajdy, nie mają być realistycznymi symulatorami. xd

Dlatego wymieniajmy coś diametralnie łamiące ją i robiące to, że tak powiem nie chcący.

(jak lot w DMMaM po uderzeniu)

1. Oblivion - nie wgrasz moda, masz fajny, wręcz księżycowy lot ciała.

2. Twierdze, uderzenie katapult nie strąca wojsk stojących na murach. (choć legendy już mają to naprawione)

3. Taka mniej znana gierka - Clonk, na pewnym forum znaleźli ponad 80 (sic!) nie logiczności, jak woda, która nie płynie pod górę xd

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Risen i księżycowe skoki naszego bohatera (można bez problemu sterować postacią w locie).

2. GTA: San Andreas: najechanie na przechodnia z podniesionym przednim kołem, który leci czasem kilkadziesiąt metrów w górę i ogólne skoki z kilkudziesięciu metrów na beton, które można przeżyć

3. Oczywiście Quake III i poruszanie się po mapach.

4. Trackmania i nierealna prędkość dochodząca do 500 km/h (jak mniejsza/większa, proszę poprawić, dawno w Trackmanię nie grałem :P).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż mogę powiedzieć, gluty z World of Goo łamią wszelakie prawa fizyki.

Zwłaszcza te zielone. No bo jak można zmieniać kształt?!?!?!?!?!?!?!?

No takie na przykład Battlefield Heroes kiedy goście po przejechaniu wstają i idą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.GTA: w każdej części bohater nosi przy sobie dostatecznie dużo broni i amunicji by obdarować tym armię małego państwa. Oczywiście wszystko to od pistoletu po wyrzutnie rakiet chowa w kieszeni bez dna, waga tych przedmiotów tez nie robi na nim wrażenia i bez problemów biega z tym po mieście.

2. GTA IV: niby silnik fizyczny jest ale realizmu w nim mało. Po upadku z motoru/wypadnięciu przez szybę lecimy 20 m w powietrzu, odbijamy się od domów i aut, a bohater wstaje i idzie dalej.

3.Wspomniana Trackmania i jazdy po ścianach i pętlach + prędkość. tutaj nie wiem jak bardzo nierealistyczne to jest. Niby taki bolid F1 może jechać po suficie bo generuje tyle siły dociskowej, więc może i tu tak to działa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arma2 fizyka gry

Przykład pierwszy: Jadę sobie czołgiem (M1A2 TUSK) uderzam o 30 cm kamień wystający z ziemi i lecę 100m w górę

Przykład drugi: Także jadę czołgiem (tym samym) dokładniej zjeżdżam z górki z prędkością UWAGA 200 km\h wybijam się z górki i lecę jakieś 25 sec w powietrzu po czym uderzam w lepiankę (taki domek) i mi a także lepiance nic nie jest...

Przykład trzeci: Strzelam z pocisku p-panc z abramsa do półciężarówki a ta ciężarówka leci 150 m w górę spada, akurat pech chciał że wysiadłem i spadła na mnie i mnie zabiła....

Przykład czwarty: Strzelam z RPG7 (zwykła głowica) w kolana przeciwnika a ten leci w powietrze na wysokość 100m i spada...

Co do przykładu 1 i 3 te pojazdy robią dziwne akrobacje w powietrzu, obracają się cały czas..

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto co ja zauwarzyłem

1.:D W Gunz the duel skok z dużej wysokości nie robi na naszej postaci nic, ale już wpadnięcie w dziurę już tak

2.W Half Life Można z pistoletu strzelać pod wodą

3.W Morrowindzie jak będziemy kłaść przedmioty jeden na drugim, a potem usuniemy przedmioty z dolnej warstwy to te górne będą lewitować i nie opadną

4.W Oblivonie już tak nie można choć :D Pęzelki wciąsz stoją w powietrzu( i można na nie wchodzić) http://www.youtube.com/watch?v=_BGY55YcEAA

5.W GTA San Andreas można wyskoczyć z spadochronem i go otworzyć w ostanim momencie zanim bohater dotknie ziemi, bohater przeżyje

6.W Soldacie siła odrzutu miniguna jest tak mocna że może posłurzyć jako latający środek transportu :P

7.Podobnie jak Rakietowe skoki z wyrzutnią rakiet w FPPsach ale na mały dystans (z małym uszczepku na zdrowiu)

8.Duke Nukem może :D kopać dwoma nogami naraz i do tego się poruszać

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mass effect- zaginanie pola grawitacyjnego bez użycia ogromnych mas, po wyjściu z najświetniej nie możemy tak szybko hamować bo rozerwało by to statek, pochłaniacze ciepła ciepło musi zostać oddane więc nie mają prawa bytu

Just cause 2- podczas spadania można chwycić się linką ziemi i z większą prędkością zaryjemy w ziemie i nic nam nie jest

Prototype- podczas skok z wierzowca nic sobie nie robimy a niszczmy ziemie przecząc 3 zasadzie dynamiki

Mafia2,Total overdose,Gta 4 , Max payne- podczas strzału z strzelby wrogowie latają w tył tymczasem zgodnie z 3 zasadą dynamiki powinniśmy odlecieć tak samo jak nasz cel

Battlefield bad company 2- Budynki powinny zawalać się szybciej gdy niszczy się podstawy ścian

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miny w BFBC2 podłożone w ilości 30 pod Quada kolegi z drużyny kiedy eksplodują wcale go nie zabijają a facet beztrosko lata 200 m nad nami na quadzie szybciej niż odrzutowce :).

AC2 - skaczemy z blisko 40 m kościoła na snopek siana na przyczepie z drewna i nadal nic :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając twardzieli o żelaznym kręgosłupie a'la Rico z Just Cause:

Wszystkie postacie z nowych Falloutów, u których trafienie kulą między oczy powoduje urwanie głowy na wysokości szyi :biggrin:.

90% wrogów na najwyższym poziomie trudności (w każdej grze), którzy są zdolni przyjąć więcej ołowiu, niż sami ważą...

... Pozostając w sferze FPS'ów, dobija mnie fakt, iż bohaterowie wyrzucając przy przeładowaniu niezużyty magazynek, zachowują w kieszeni wciąż tę samą ilość pocisków.

I na koniec zjawisko double jump'ów. Komu do diabła mógł strzelić do głowy tak poroniony pomysł?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Need for Speed Most Wanted i reszta podobnych - samochód to czołg, najwyżej szyby się zbiją, żadnych szkód przy zderzeniu z prędkością 400km/h z murem, samochodem.

GTA IV:

- jak samochód może w ogóle się poruszyć na samych felgach? (przebite opony)

- strzał z wyrzutni rakiet, wybuchowej strzelby, wybuch granatu, wirujące śmigło nie jest w stanie urwać człowiekowi nawet palca.

-huśtawki, które mają moc wypierniczania wszystkiego 2 kilometry w górę.

-lecąc w powietrzu można wystrzelić rakietę z wyrzutni.. Jeżeli Niko macha łapami to jak w rakietnicy znajduje się następny pocisk?

-strzał z rakietnicy pod stopy nie rozrywa strzelca, tylko wyrzuca go w powietrze (co lepsze wciąż jest żywy)

-Louis Lopez ma buty antygrawitacyjne: może spokojnie ustać na pędzącym pociągu.

-oczywiście bazooka schowana w portkach razem z resztą żelastwa.

Assassin's Creed II (i pewnie Brotherhood): Desmond potrafi przeżyć upadek z 3 piętra.. i biec dalej.

Każda gra oprócz np. Battlefield: Bad Company 2: niezniszczalne budynki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mass Effect 2:

Na statku Gethow Legion mowi, ze nie potrzebuja one grawitacji. I owszem po zabiciu unosza sie, ale przed zabiciem nie unosza sie ani one, ani bohaterowie. Sprawe by pewnie zalatwily magnesy w butach, ale po co Gethy mialyby montowac elektromagnesy? Tylko one pozwalaja na wlaczanie i wylaczanie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rakiety tworzące czarne dziury w Descent - tego chyba nawet nie trzeba tłumaczyć :P

Poza tym mnóstwo bohaterów gier fantasy/sci-fi/rpg/itd. posiada umiejętności niezgodne z prawami fizyki.

EDIT

Poza tym bohaterowie z serii Might & Magic topili się w wodzie która raptem sięgała po kostki. Może to świadczy to o tym że :

- oddychali kostkami co jest niezgodne z prawami biologii

- woda była złowrogą cieczą posiadającą moc zabijania podróżników co jest niezgodne z prawami fizyki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...