Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

skarpet9

Rozwiązany: System Windows się nie uruchamia, problem z hal.dll

Polecane posty

Mam taki problem - otóż dzisiaj rano zainstalowałem sobie FIFĘ 11, po czym zrobiłem restart komputera (tak z zasady, nie z konieczności).

Po włączeniu pokazało się standardowo okno z możliwością przejścia do BIOS-u, a po nim zamiast ekranu ładowania Windows pojawił się napis:

Nie można uruchomić systemu windows, ponieważ plik nie został znaleziony lub jest uszkodzony:

<katalog główny Windows>\system32\hal.dll.

Zainstaluj ponownie kopię tego pliku

Niestety nie mam dostępu do konsoli odzyskiwania systemu Windows ponieważ nie posiadam płyty z Windows - system był fabrycznie zainstalowany.

Nie mam pojęcia co mam z tym fantem zrobić, nie znam się dobrze na komputerach, a taki problem mam pierwszy raz.

Nie usuwałem oczywiście tego pliku, nic z nim nie robiłem, w ogóle nie wchodziłem do folderów systemowych.

Bardzo proszę o pomoc.

EDIT: Czy pożyczenie od kolegi jego płytki instalacyjnej w celu uruchomienia konsoli odzyskiwania jest traktowanie jako piractwo??

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie potrzebna płyta z tą samą wersją systemu, którą masz zainstalowaną (Home, lub Pro). Możesz spokojnie pożyczyć ją od kogoś.

I teraz tak, przyczyn może być kilka, ale najmniej prawdopodobną jest brak pliku hal.dll. Na początek spróbuj postępować zgodnie z tym, co jest napisane w tym artykule KB.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama konsola od Sevarda nie działa, wyświetla się bluescreen

Pożyczyłem jednak od kolegi płytkę z Win Xp PRO, zrobiłem co trzeba według poradnika ze strony MS, system się uruchamia normalnie, ale jak dochodzi do ekranu logowania to się zacina - w pewnym momencie po prostu przestaję się ładować i trzeba robić restart, z identycznym skutkiem

Miejsce zacinania jest w załączniku

post-172379-1289301376_thumb.jpg