mystic8 Napisano Październik 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 24, 2010 Witam Mam takie pytanie do Was - po prawie 3 latach użytkowania karty GF 8600GT karta padła na gwarancji. Za 1 razem naprawili ale po miesiącu padła znowu. Za 2 razem zabrali kartę i uznali reklamację. Teraz - czy mogę odebrać moje pieniądze za kartę w sklepie czy muszę u nich wziąźć coś innego? Chodzi mi o GTX460 który jest u nich droższy o ponad 70 zł w porównaniu do sklepów internetowych Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b14ck123 Napisano Październik 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 24, 2010 Powiem ci że ciężko to powiedzieć bo każdy serwis ma swoje protokoły i swoje zasady co do takich sytuacji. Ale czy odbierzesz pieniądze tego to nie powiem ci. Dany serwis może ci tylko odpowiedzieć na to pytanie. Ale skoro ci naprawili i oddali i po miechu ci padła. Sądzę że jak byś ich przerobił to by ci oddali kasę.. W sensie przekonał do zwrotu kasy Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGRESIV Napisano Październik 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 24, 2010 @ UP Nie ma tego że każdy serwis ma swoje zasady ! Twoją kartę mogą naprawiać do bólu , lecz okres gwarancji przedłuża się o czas który karta była w serwisie. Jeżeli nie mogą naprawić karty to : 1. Mogą zaproponować zwrot gotówki, czyli tyle ile dałeś na początku za kartę ( tylko i wyłącznie, nie ma mowy o zaniżaniu kwoty) 2. Mogą zaproponować wymianę karty na inny model (możliwy jest inny producent) o takim samym taktowaniu i systemie chłodzenia , który wydajnościowo jest równy reklamowanemu produktowi 3. Mogą również dać\zaproponować (w najlepszym przypadku) model z następnej serii kart, np. za uszkodzonego 8800gt proponują gtx 260. innej opcji nie ma , cała reszta to ściema. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b14ck123 Napisano Październik 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 24, 2010 No u mnie to jest spotykane w 3/4 serwisach..niestety więc wiem co pisze, ale mogę się mylić... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGRESIV Napisano Październik 24, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 24, 2010 To po prostu nie wiesz co Ci się należy i czego możesz się od nich domagać . Prowadziłem batalię z jednym z największych serwisów w polsce i wygrałem więc nie ma innej opcji niż pisałem jeżeli ktoś godzi się na coś innego to jest w plecy na swoje własne życzenie . Nie wszystko co pisze serwis jest zgodne z prawem, często żerują na obojętności kupującego. @UP zapoznaj się dokładnie co może i ile czasu może robić serwis. a wtedy zobaczysz że masz o wiele większe pole manewru niż myślisz Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mystic8 Napisano Październik 25, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 25, 2010 Serwis gwarancję uznał i raczej nie dał nic innego podobnego na wymianę, gdyż przez telefon w sklepie powiedzieli - ma pan do odebrania u nas 370zł(czyli tyle co moja karta zepsuta) i handlowiec proponuje gts450 z dopłatą 100zł. problem tylko w tym, że oni mają za drogie części. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGRESIV Napisano Październik 25, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 25, 2010 To bierz kasę i kup gdzie indziej. Nie masz obowiązku kupowania u nich kolejnej karty. Mam nadzieję że te 370zł to pierwotna cena zakupu tego 8600 gt. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DzikuXXX Napisano Październik 27, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2010 3. Mogą również dać\zaproponować (w najlepszym przypadku) model z następnej serii kart, czyli za uszkodzonego 8800gt proponują gtx 260. Tak sie zapytam oddatkowo - padlo moj 8800GT i wymienili go na gwarancji na 9800GT. Czyli mam nowa gwarancje? Czy tylko stara + te 2 tyg kiedy nie mialem karty (czyli juz po ). Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraven2000 Napisano Październik 27, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2010 Ogólnie jest tak, że jak towar wraca z naprawy/wymiany to gwarancja się zeruje. Oczywiście firmy uważają, że jest inaczej i trzeba walczyć. Sprawdzę dokładnie w przepisach to podam podstawę prawną. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yojc Napisano Październik 27, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2010 Gwarancja się zeruje tylko przy wymianie towaru na nowy. Po naprawie gwarancja się tylko wydłuża o okres przebyty w serwisie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek2320 Napisano Październik 27, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2010 Potwierdzam słowa Kravena, że w takim wypadku (wymiany na nowy) gwarancja liczy się od nowa. Tak samo jak pobyt reklamowanej rzeczy w serwisie automatycznie powinien przedłużać gwarancję o okres kiedy tego przedmiotu nie miałeś (jeśli to oddanie było uzasadnione- chociaż tego akurat konkretnie nie wiem). Mogą również dać\zaproponować (w najlepszym przypadku) model z następnej serii kart, czyli za uszkodzonego 8800gt proponują gtx 260. Z tym natomiast się nie zgodzę. Owszem czasami się zdarza, że w ramach wymiany proponują kartę z nowszej generacji (z reguły poprzednia przestała być produkowana) ale w tym konkretnym wypadku byłby to gf 9800, a już ewentualnie gf250. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kraven2000 Napisano Październik 27, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2010 Tak tak, właśnie o to mi chodziło, że zeruje się po wymianie a wydłuża po przetrzymaniu w serwisie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGRESIV Napisano Październik 27, 2010 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2010 wojtek2320 To był tylko przykład że za 8800 zaproponują gtx-a sklep wolał by oddać kasę niż zaproponować taką kartę za 8800 (już poprawiam posta) Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...