Skocz do zawartości

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

RoZy

Silent Hunter (seria)

Polecane posty

Niedługo wyjdzie nieoficjalny dodatek. Będzie kosztować 50 zł i skoncentruje się na morzu śródziemnym. LINK

Hmmmm... ale po co wydawać 50 zeta, kiedy pewnie za darmo można mieć większość z tego co w tym dodatku, a pewnie i więcej.

Pod tym adresem http://u-boot.realsimulation.com/ :) - i wszystko legalne :D

@MarK

Tu masz tutorial do manuala http://www.ubootwaffe.pl/downloads/sh3/wazoo2.0.zip

BTW ja mam chyba ze 3GB modów do SH3 - połowy nawet nie mam czasu sprawdzić :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w połowie stycznia miałem okazję zwiedzić Bawarskie studio filmowe - co to ma wspólnego z SHIII? Ano tam właśnie powstał Das Boot (Okręt) :) Sporo o powstawaniu filmu mówili i co najważniejsze jeszcze więcej pokazywali - dalej stoi i jest możliwa do zwiedzenia makieta typu VII naturalnych rozmiarów :)

Jak znajdę czas i motywacje to wrzucę materiał zdjęciowy - w każdym razie nawet samo przejście przez nią robi niesamowite wrażenie - trochę mi szkoda, bo zamiast zdjęć mogłem aparatem filmik trzasnąć :/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wydaje się że w Polsce nikogo Silent Hunter IV nie interesuje (też wolicie ubooty czy jak? :D)

W każdym bądz razie, z tego co wiem, gra wyszła nieskończona (tradycja Ubisoftu od mniej więcej roku). Podobno lada dzień ma ukazać się ponad 100MB patch. Wydaje się, że Rumuni mieli deadline, gra poszła do tłoczni w takim stanie w jakim akurat była, a developerzy nadal nad nią pracują (kiedyś fakt że gra poszła do tłoczni oznaczało koniec prac nad nią...). Ech, polityka wydawców gier przyprawia mnie o mdłości :/

Najpoważniejsze błędy jakie ludzie raportują:

-nie działa stadometer (amerykanie używali tego do określania odległości do celu – nie wiem jak to się zwie po polsku), a raczej działa ale powoduje CTD)

-określanie prędkości celu za pomocą chronometru czyli zegarka :D – zegarek działa ale nie wysyła danych do TDC

-załoga po jakimś czasie staje się płaska (2D) i zaczyna bawić się w wyliczankę dopóki nie zrestartujesz gry :P (niektórzy mówią że to zabezpieczenie antypirackie – nie wiem)

-nie można używać hydrofonu ręcznie (chyba że popytasz ludzi to ci powiedzą że możesz go obracać za pomocą Home- End, co nie jest w żaden sposób udokumentowane ani w instrukcji ani pod klawiszem F1)

-jest bardzo mało dźwięków w grze, zwłaszcza tych związanych z załogą; w SH3 na każdym kroku słyszałeś „Jawohl herr kaleun!”, w SH4 załoga ma cię głęboko w odbycie :/ Poza tym większość dźwięków pochodzi z „trójki” (oprócz muzyki)

-„dziennik wojenny” w głównym menu kariery pozostaje pusty, nawet po skończonym patrolu

-niektórym zdarza się spotkać japońskie okręty w porcie macierzystym zaraz po załadowaniu patrolu :D

-załoga nie chce użyć działa jeśli pogoda jest zła (tak jak w SH3), ale ty możesz :D W SH3 działo pokładowe nawet nie chciało się obrócić bez załogi a co dopiero strzelić :D

-w ustawieniach realizmu brakuje opcji włączenia/wyłączenia pomocy oficera w obliczaniu trajektorii strzału torpedy (mimo, że instrukcja o tym wspomina); masz do wyboru auto-celowanie (wtedy gra staje się zwykłą strzelanką), albo ręczne celowanie, ale skoro praktycznie nie da się określić odległości do celu i prędkości (patrz wyżej) to pozostaje tylko auto-celowanie, ale jeśli ktoś chce grać realistycznie – wtedy gra staje się niegrywalna!

-Gra ma system metryczny a nie ma obiecywanego imperialnego (czy amerykańskiego) – co by było zgodne z historią (Amerykanie do tej pory nie używają metrów i kilometrów...)

Tak, można by wyliczać i wyliczać. Przy takich błędach nawet nie chce mi się wspominać o plusach SH4 (podobno grafika jest super, pod wodą mamy trójwymiarowe dno, a nie płaską teksturę, pojawiły się łodzie ratunkowe...)

Heh, na szczęście my Polacy dostaniemy grę od Cenegi za miesiąc albo dwa to może już z kilkoma patchami (?)

PS: RoZy - jest FotoSmuggler może być i FotoRoZy w jednym numerze :P No chyba że te zdjęcia zbyt prywatne są...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SH 3 Fajna gra w której dowodzi się w dość realistyczny sposób Jednoste-przy okazji ogrmonny świat i wspaniała grafikia dostarczają naprawdę dużo radości.

Szczególnie gdy się natrafi na konwój.

Ps.Na pudelku miałem Pająka-oznaczającego strach w grze.Myślałem że Pegi robi sobie jaja-Mieli racje.

Ps.2Szkoda ze tak trudno trafić szybko poruszająca się jednostke.

Dla mnie ocena 9+/10

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, co robicie, kiedy natykacie się na pojedynczy niszczyciel? Z moich obserwacji wynika, że są 3 metody postepowania w takiej sytuacji:

a) zejście pod wodę, kluczenie i ucieczka (ja będę uciekał?! )

B) zejście na peryskopową i odpalenie torped (trudno trafić, poza tym trochę ich szkoda...)

c) ostrzał z działa pokładowego (oni mają ich więcej...)

Wiem, że nie jest to problem, nad którym możnaby dyskutować godzinami, ale jestem po prostu ciekawy, jaką taktykę przyjmujecie. Jeśli można, proszę o dokładny opis radzenia sobie w takiej sytuacji.

ja zawsze walcze ze statkami tymbardziej jesli jest to pojedynczy niszczyciel jesli jest to jakas korweta albo fregata to ja zostawiam bo cięzko to trafic i mały ma tonaż

Mam do was pyta

Na ilu % realizmu graliście

na około 70%

na 100% też umim ale jakoś wole grac na 70% bo jest wygodniej

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ustalania kursu torped, to przy automacie, też trzeba rospoznać statki i "obadać" konwój, więc tak źle nie jes

He he a gdzie tam się rozpoznaje statek :?: No chyba że chodzi Ci o rozróżnienie czy to jest statek handlowy czy eskortowy :D

Gra na automacie to taki tryb arcade, celujesz i strzelasz. Na manualu trzeba się troche pobawić.

Panowie, co robicie, kiedy natykacie się na pojedynczy niszczyciel? Z moich obserwacji wynika, że są 3 metody postepowania w takiej sytuacji:

a) zejście pod wodę, kluczenie i ucieczka (ja będę uciekał?! Very Happy)

Zależy o jaką ucieczkę Ci chodzi, z pola bitwy czy tak by po cichu pod nim przepłynąć do konwoju :?:

B) zejście na peryskopową i odpalenie torped (trudno trafić, poza tym trochę ich szkoda...)

Faktycznie torped szkoda chyba że jest się pewnym że DD może zrobić nam kuku to lepiej stracić tę jedną torpedę i mieć spokój :)

c) ostrzał z działa pokładowego (oni mają ich więcej...)

He he samobójstwo, chyba że na łatwym.

To już najgorszy wybór. On 1 strzału nawet nie poczuje a ty stracisz bardzo dużo szczelności. Po 2 niszczyciel Cię staranuje.

Przy taranowaniu to zwykle dd idzie na dno, trochę to dziwne :/

Mam do was pyta :?:

Na ilu % realizmu graliście :?:

Kiedyś grałem na łatwym, ale po zapoznaniu się z klanem W.A.R.D.C gram na 100%.

Ja próbowałem nawet 100%, ale ostatecznie gram coś koło 49%. W sumie to się niewiele różni

Różnica jest kolosalna, można powiedzieć że to nie ta sama gra. To tak jak by się przesiąść ze zwykłego samochodu do F1, albo coś w tym rodzaju :)

ciekawe, czy jest tu ktoś, kto ustala kurs torped ręcznie, rozumie to i (najważniejsze) trafia?

Nom.

Co do ustalania kursu torped, to też nie robie tego sam, bo chyba z godzine, zajełoby mi zrozumienie o co w tym chodzi i ustawienie wszystkiego tak jak trzeba

To się tylko wydaje trudne, w rzeczywistości jest to dziecinnie łatwe. Trzeba tylko rozpoznać statek, podać z której części burty on nas widzi i pod jakim kątem, wyznaczyć odległość od poziomu morza do szczytu najwyższego masztu, potem jeszcze obliczyć prędkość za pomocą zegara (spoko, czekamy np ok 1 min i jeśli wszystko wcześniej podaliśmy dobrze to wyjdzie nam prędkość) i end. Wiem, wiem łatwo się mówi.

na około 70%

na 100% też umim ale jakoś wole grac na 70% bo jest wygodniej

Kogo ja tu znalazłem, pan Peter13135 hehe. Z tego co pamiętam to grałeś z nami na realu, szkoda tylko że tak szybko zginąłeś i nic nie ustrzeliłeś, może poćwicz na tych 70 % :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto proszę państwa - pierwsza recenzja mojego autorstwa, która ukazała się w Polsce 8)

Dodatek do SILENT HUNTER 4 - U-BOAT MISSIONS

Mam U-Boat Missions i co nam wnosi nowego?, otóż - brak jest pojedynczych misji dla Niemców, brak jest treningu dla strony Niemieckiej i brak jest trybu multiplayer dla U-Boot'ów!!!

To już wam wszystko powinno wyjaśnić...z czym mamy do czynienia.

Dodatek przynosi nam niestety tylko dwa okręty typu IX-D2 i XVIII i dodaje tylko kampanię - niczego więcej nie oczekujcie.

Brak jest nowych dźwięków więc słyszymy hamerykanów i hamerykański alarm :-/

OGÓLNIE FUSZERA, jak miałbym za to dać 50 zł ? (co przewiduje Cenega) - to jakieś wolne kpiny i żarty.

Oczywiście graficznie powiedzmy jest ładnie zrobiony, cały pokład, peryskop, w sumie ok.

Ogólnie dodano kilka zabiegów kosmetycznych (lepsza grafika i refleksy morza, światła), także poprawiono bugi od strony technicznej.

Nawet sama kampania jest ciekawa i dynamiczna, ale reszta psuje całość i jest to niestety za mało...stanowczo za mało...by móc się podniecać tym dodatkiem. Gdyby jeszcze były te dźwięki, pełna paleta U-Bootów typu IX i tryb Multiplayer - to byłoby to w sumie udane i miodne, a tak to ładna grafika i nawet ciekawa kampania nie zrekompensują nam całokształtu dodatku. Jestem zawiedziony.

Ponadto zamiast niemieckiej mapy - otrzymujemy amerykańską...(oczywiście są "kwadraty" ale podpisy, nazwy itp wsio po angielsku)

Kurde, kto robił ten dodatek ? - czy oni byli pijani czy naćpani ? - czy liczą jeszcze na wypuszczenie 300 mb poprawek - a do poprawy są pojedyncze misje, tryb multiplayer, niemieckie dźwięki i nie będę dalej wymieniał, bo szkoda zachodu.

Dodam iż grałem pierwszą godzinę i czuję niedosyt, niesmak. Czuje jakby ktoś mnie wyjebał i to w dodatku bez wazeliny.

A mogło być tak pięknie...

Jest tu zostawiona szeroka furtka dla moderów. Jak się komuś będzie chciało, to może z tego wycisnąć lepsze soki...

Tu zamieszczam moje screeny, ponapalajcie się ;)

Zwróćcie uwagę na czapkę "szefa" - hamerykańska?!

SH4Img402008-03-01-00.21.30-187-821391.j SH4Img402008-03-01-00.21.40-390-821392.j SH4Img402008-03-01-00.21.59-609-821393.j SH4Img402008-03-01-00.22.21-578-821394.j

SH4Img402008-03-01-00.23.44-671-821395.j SH4Img402008-03-01-00.25.13-046-821414.j SH4Img402008-03-01-00.25.30-156-821415.j SH4Img402008-03-01-00.25.55-046-821416.j

SH4Img402008-03-01-00.26.32-734-821417.j SH4Img402008-03-01-00.26.46-078-821418.j SH4Img402008-03-01-00.26.54-937-821423.jpg SH4Img402008-03-01-00.27.06-078-821424.jpg

Abstrahując od samego poziomu recenzji, to mam jedną poważną uwagę - nie używamy tutaj słów wulgarnych. Zamieniłem je za ciebie na "pijani", następnym razem unikaj takich sformułowań.

Arnie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę żadnego problemu w przerobieniu tego moda na multi. Przecież to kilka (lub naście) minut siedzenia. Nie sądzę by mi to sprawiało jakiś problem ale za bardzo jestem zajęty modem i pakietem WARDC - Uboat War + 80 misji na real do SH IIIwięc na razie to odstawiam na dalszą datę.

Co do UBI to szkoda gadać. Ci rumuni tak zawalają sprawę że aż krew zalewa. Liczą na to że zmodujemy to sobie sami. Szczyt przegięcia. Pamiętam jak pytano mnie o polski podtytuł do Silent Hunter 4. Zaproponowałem Cenedze 'Kierunek Pacyfik' zamiast chore 'Wilki Pacyfiku' (jezu przecież wilki to znienawidzony wróg aliantów). Wtopa na maxa do której się przyznali.

Niestety. Stwierdzili jeno że pomysł świetny ale nie mogą zmienić nazwy towarowej produktu. Wielkie to tu miało znaczenie. Ważne że chociaż przeprosili za swój błąd. (Pozdra Jacenty!)

Po prostu rumuni robią fajne symulatory ale nigdy nie są dopracowane. Zostawiają to 'nam' - modziarzom... tfu

www.submania.fora.pl - real uboat wolfpack

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dźwiękami nie problem, podmienię z SH3 całość.

Gorzej właśnie z multiplayerem, bym musiał pokopać głębiej, w plikach konfiguracyjnych (tylko jakich?).

A da sie zrobić, bo wraz z dodatkiem dodano:

New warships:

-Graf Spee Pocket Battleship

-Black Swan Class Sloop

-River Class Frigate - with a correct 3d model this time

-J Class Destroyer

-V&W Destroyer

-Flower Class Corvette

-Fiji class light cruiser

New Merchant Ships:

-Hog Island type A Freighter

-Charlotte Schliemann supply ship

-California Express Passenger Freighter

-War Melody

-Paula medium tanker

Więc eskorta i statki handlowe, tankowce itp, by sie wstawiło.

Jak coś to daj znać Sonar na GG: 3026781

################################################################################

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tylko czas pozwoli nie ma sprawy bo na razie siedzę nad WARDC modem - Total Uboat War...

na wygląda on tak...

(wiem że jeszcze lipnie) ;(

...bez mgły...

wardcwatermodrl4.jpg

wardcwatermod1nn7.jpg

Ciężka to praca bo często kończy się wysypką gry. Bardzo delikatne tam hexy są i gryzą się strasznie...

noc stała się nocą

sh3img122200819614546zu4.th.jpg

eksplozje są eksplozjami....

sh3img122200819486796vr2.th.jpg

światło jest światłem

sh3img1222008195119921vn5.th.jpg

uboot jest ubootem...

sh3img1322008191653953ze4.th.jpg

sh3img1322008191818796nb0.th.jpg

i nie jest już choinką...

sh3img11220081044ea8.th.jpg

matwi popatrzą na niezły film...

sh3img12220081847rw3.th.jpg

a bycie na obserwatorze to przyjemność...

sh3img1222008192jh0.th.jpg

cziterzy za dużo nie polukają przez szkła...

sh3img12220081857wh4.th.jpg

jak się ściemnia - to się ściemnia...

sh3img1322008192529218wz8.th.jpg

piana nocą nie była biała i nie jest...

sh3img132200819305331qu0.th.jpg

sh3img1322008193118656fm9.th.jpg

księżyc świeci choć nie świecił...

sh3img132200819339468zo9.th.jpg

noc w morzu jest nocą w morzu...

sh3img12220081936am9.th.jpg

a grywalność i jej smak jest wybuchowy...

sh3img12220081947tn1.th.jpg

a o dźwiękach już nic nie mówię...

światło

oto próbki mej cięzkiej pracy odwalonej w hexadecymaliach w edycję światła w grze i na modelach. wszystkie shooty nie są edytowane w żadnym z programów graficznych. są czystymi zrzutami z mojej gry...

zmiana setek ustawień światła kosztowała to ogrom pracy...

sh3img162200804344656es3.jpg

sh3img16220081752734oh0.jpg

sh3img162200812316718sc9.jpg

sh3img1522008211550375pe1.jpg

sh3img1522008211856734vr0.jpg

sh3img1522008184011875sl5.jpg

sh3img152200821203231kp7.jpg

sh3img1522008212221375ot9.jpg

sh3img1522008212322671uw8.jpg

sh3img16220081220546dm6.jpg

sh3img162200815812875gc4.jpg

sh3img162200815826187wb8.jpg

sh3img1522008183823734et4.jpg

sh3img1522008183547156ku6.jpg

sh3img1522008184344296st1.jpg

sh3img1322008195228125ds4.jpg

sh3img152200821243296og3.jpg

każda z pokazanych tu (i nie pokazanych) sytuacji wymagała osobnego doboru temperatur i odcieni barw oraz ich ręczne wklepywanie po sześć lub osiem bajtów na kolor. przemilczę że test każdej zmiany kosztował dodatkowo wczytanie misji od nowa

Proszę modów i admina o wyrozumienie. Nie posiadam innych linków do tych screenshotów a więc nie miałem wyboru zaprezentować inaczej tego moda bo to byłby ogrom pracy. Dziękuję za wyrozumiałość. Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś zjadło mojego ostatniego posta :) Kupiłem III w zeszłym tygodniu i obawiałem się nieco, że gra będzie bez klimatu - trochę taka "kartonowa", ale muszę powiedzieć, że jest nieźle. Ostatni raz naprawdę dobrze sobie pograłem w "symulator" łodzi podwodnej na Atari - "Silent Service" - potem lekka styczność z "AOD". Jeśli chce się poczuć prawdziwy klimat takiej gry to należy obowiązkowo wyłączyć widok z zewnątrz i wszystko na najwyższy poziom trudności.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem sobie SH4 i mogę powiedzieć że to bardzo dobra gra ale i tak wolę 3. Ma ładną grafikę,małe wymagania i jest bardzo grywalna. Ale mam jedno pytanie czy jest jakiś mod który zamienia ekran uszkodzeń na taki jak był w SH 3? bo ten mi nie przypadł do gustu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsza odslona SH zbliza sie do nas wielkimi krokami, premiera juz 4 marca.

Strasznie na ta gre czekalem (jak na zadna inna czesc) ale ostatni wywiad z tworcami niemile mnie zaskoczyl. Mowiac zwiezle gra zostala dosc mocno wykastrowana, mianowicie kampania trwa tylko do maja 1943 (!!) a plywac bedzie mozna tylko na okretach typu VII (!!!).

mimo wszystko i tak zakupie gdyz Atlantyk i Kreigsmarine to jest to !

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh robią z tego jakiś zręcznościowy syf. Noo UBI poprzednie części nie były przecież aż tak trudno, zwłaszcza z powłączanymi pomagaczami. Ja się kzupnem wstrzymam do czasu dokładnego obczajenia recenzji. Nie chcę nic wyrokować ale coś czuję że średniawy (w porównaniu z moim numero uno - combo SH3+GWX :-) ) SH 4 już będzie lepszy a z części piątej zostanie to co z Hawxa...Miało być fajnie i najlepsze zręcznościowe latadło ale zbyt dużo niedoróbek i jakieś takie 'bezpłciowe'.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem Silent Huntera 4 i póki co jestem bardzo zadowolny z gry. Od razu po uruchomieniu gry zwraca uwagę stylowa, klimatyczna grafika dającą całkiem przyjemne złudzenie realnego uczestnictwa w wydarzeniach przedstawionych w grze.Zarówno model kierowanej przez nas jednostki jak i modele napotykanych przez nas statków prezentują się szczegółowo i realistycznie. Bardzo pozytywne wrażenie sprawia falowanie i wygląd otaczającej nas zewsząd wody, która wydaje się bardzo naturalna. Oprócz grafiki należy pochwalić udźwiękowienie gry. Wszelkie odgłosy wystrzeliwanych torped, alarmów, członków załogi, kadłuba gniecionego przez ciśnienie wody pozwalają wczuć się w grę i dać całkiem realne wrażenie przebywania nie przed monitorem ale w stalowym okręcie podczas działań wojennych na środku pacyfiku. Dla mnie 100% realizm to w tej grze za duża poprzeczka dlatego wyłączam chociażby ręczne namierzanie celu, brak aktualizacji mapy, brak widoku zewnętrznego i sytuacyjnego a także limit pojemności akumulatorów. Przy tak ustawionym realizmie mogę wyruszać na łowy bez większego stresu że nie uda się nic zatopić. Tak więc wypływam...ciesząc się rozgrywką :laugh:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero teraz mialem okacje looknac na wywiad o ktorym wspomnial U96...

Faktycznie, kampania tylko do 43r i tylko typ VII(a gdzie moj ukochany porzeracz taknowcow IXD2?)... bardzo smutno mi sie zrobilo. Jak juz ktos na forum SubSim mowil, trzeba tylkoczekac na DLC. W takiej sytuacji ja narazie rezygnuje z SH5, pozostane przy SH3 z GWX3, harr harr harr...

Zobaczymy jak gra bedzie sie rozwijac, ja beda wygladac mody itd., bo w tej chwili moja ochota na czesc 5 serii zmalala i to drastyczne. Szkoda.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Silent Hunter 5 też czekałem....ale jak przeczytałem że znowu miałbym pływać na tych okręcikach z okresu II wojny światowej to mi ochota przeszła.

Dla mnie to już jest niefajne. Ile razy można walczyć w tej samej wojnie. Przecież to było w SH2, potem w SH3 a teraz jest w SH4(dobrze jednak że zmienili teren działań i stronę konfliktu - jest jednak trochę inaczej). Ale znowu pływać u-bootami w SH5, to ja dziękuję mnie się nie chcę.

Myślę że 5 odsłonie serii przydałoby się odświeżenie. Można by np. graczowi dać do sterowania nowsze jednostki(chociażby pierwsze okręty atomowe), można by wymyślić jakiś międzynarodowy konflikt którego zasięg mógłby obejmować cały świat(byłoby gdzie popływać), moglibyśmy walczyć z innymi łodziami podwodnym w tym także z okrętami z pociskami balistycznymi(wykończyć chociażby takiego ruskiego tajfuna to moim zdaniem byłoby coś), to wszystko okraszone piękną grafiką i świetnym dźwiękiem.

Coś w tym stylu to byłby Silent Hunter moich marzeń :laugh: :laugh: :laugh:

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach



  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...