Skocz do zawartości

Blog Magnificus'a.

  • wpisy
    5
  • komentarzy
    12
  • wyświetleń
    2313

Akademia CD-ACTION. Wrażenia.


Magnificus

938 wyświetleń

Witojcie!

Trochę wody w rzece upłynęło... będzie ze 1500 dm3. Czyli na nasze jakieś 3 miesiące. [ jak ktoś chce to obliczyć to informuje, że kluczowy czynnik jest niewiadomą, nie podałem jaka to rzeka... ani w którym miejscu koryta nastąpił pomiar... :P ]

Właśnie 3 miesiące temu postanowiłem odpuścić sobie Akademię CDA. Powodów było wiele - główny to brak czasu. Ale nie, nie, nie, ...  nie mojego. Redakcji.

Zajrzałem do Akademii po 3 miechach pewien, że semestr się skończył. I że wybrano nowych współpracowników. A tu zonk... nie sprawdzono nawet ostatnich zadań czy prac...

Inicjatywa Akademii wydawała mi się projektem idealnym. Oto bez wątpienia najlepsze czasopismo o grach - otwiera swoje progi dla nowych, świeżych, pełnych pomysłów. Będzie uczyć, wspierać, wychowywać. Będzie... no dobra takie były założenia.

A przynajmniej ja tak to zrozumiałem czytając zapowiedź tego projektu.

Widać źle to zrozumiałem. Przepraszam, wcale tego nie zrozumiałem. Nadal nie rozumiem.

Oto garść moich domysłów na temat dlaczego jest jak jest i kto z kim:

- Redakcja przeceniła swoje siły - nie przeprowadziła wstępnej selekcji i pozwoliła dostać się do Akademii każdemu. Dosłownie została zalana przez uczestników. To był pierwszy gwóźdź do trumny.

- Redakcja skłamała świadomie / nieświadomie - zapowiedziała, że Akademia będzie miejscem selekcji nowych współpracowników - co podwoiło pewnie liczbę chętnych. Nie twierdzę, że nikt nie zostanie przyjęty na nowego współpracownika, ale szczerze w to wątpię. Czas pokaże.

- Redakcja w obliczu liczby uczestników i braku sił własnych zdecydowała się - na kontynuowanie przedsięwzięcia. Byle do przodu.

- Redakcja oceniała prace w tempie coraz wolniejszym - obecnie prace egzaminacyjne sprawdzane są 3 miesiąc.

- Redakcja miała drukować prace. Wydrukowano kilka z pierwszego zadania - które miało maksymalnie obcięty limit znaków. Ale wiadomo - znaki = kasa dla redakcji. Poprawcie mnie jeśli się mylę - ale nie kupuję nowych nr CDA więc nie wiem czy wydrukowano coś jeszcze. Szczerze w to wątpie.

Podsumowując:

Akademia miała bawić - no i bawiła - np. Smuggler piszący, że tekst o grze jest słaby - bo limit znaków był 250 - a gra ogromna i w limicie zmieścić rozsądnej recenzji się nie da. Piszący to, w czasie, kiedy w CDA ten sam tytuł zrecenzowano w 260 znakach. Mowa o grze mobilnej.

Akademia miała uczyć - no i uczyła - głównie tego, że brakiem czasu można wytłumaczyć wszystko.

Akademia miała rozwijać - no i rozwijała - ale zamiast zdolności pisarsko/recenzenckich - cierpliwość.

Na koniec szokująca prawda:

CDA to zamknięty hermetycznie twór i żadna Akademia tego nie zmieni.

Zapatrzony w siebie - głównie z powodu braku rozsądnej konkurencji na rynku.

Doceniam starania CDA.

Ale moim zdaniem jak coś robić to robić to z sensem.

Jeśli traktować Akademię jako typowy FUN - no to ok. Jeśli traktować ja poważniej - no cóż... ciężko ją traktować poważniej.

[wyrażone poglądy to osobiste zdanie autora - z którym można się nie zgadzać i nawet powinno się nie zgadzać - tak dla idei... :) ]

2 komentarze


Rekomendowane komentarze

Inicjatywa Akademii wydawała mi się projektem idealnym. Oto bez wątpienia najlepsze czasopismo o grach - otwiera swoje progi dla nowych, świeżych, pełnych pomysłów. Będzie uczyć, wspierać, wychowywać.

Taa, jak milion innych świetnych pomysłów, na które zabrakło redakcji pary :P.  Mi osobiście w akademii przy czytaniu prac innych najbardziej przeszkadzało to, że każdy chciał być Papkinem i stylizować wszystko, co się tylko da, nawet 500 znaków o mobilkach. Zrobienie dobrego "Papkina" wymaga jednak zdolności napisania pewnych rzeczy również bez stosowania udziwnień, za to poprawnie językowo, stylistycznie i pod względem informacyjnym. Tego zaś nie uczono, wrzucono sobie po prostu zadanka i huzia...

 Ale wiadomo - znaki = kasa dla redakcji.

Haha, to żeś poleciał kompletną niewiedzą o temacie. Napisałem swego czasu parę rzeczy do cdactiona, do tego o różnej długości znaków (100/200/400 mniej/więcej) i jakoś nigdy nikt się ze mną w ułamki nie bawił - tekst zajmował całą stronę w piśmie, żaden inny już by tam nie wszedł i to było brane pod uwagę. Pisałem też w parę innych miejsc (pokroju Gamezilli) i jakoś nie zaobserwowałem, żeby rozliczanie po ilości znaków było w tej branży stosowane. Wiadomo, 6k to dwa razy więcej niż 3k i tu oczywiście wszędzie będą różne stawki, ale poważni ludzie nie będą się rozliczać co do literki, bo to strata czasu. To tak jak w tym kawale, że Bill Gates nie schyli się po 50 dolarów, bo w tym czasie straci kilkaset (ktoś wyliczył ile zarabia na sekundę i na jak długo schylenie się po hajs oderwie go od pracy).

Limity są w założeniu po to, żeby uczyć konkretów. A wiele osób marnowało je na grafomańskie stylizacje... 

Link do komentarza

Ech tam... Co tu dużo pisać... Zajrzałem tu po kolejnym miesiącu i nadal jak było tak jest ;/

Dnia ‎12‎.‎07‎.‎2016 o 02:34, otton napisał:

Haha, to żeś poleciał kompletną niewiedzą o temacie. Napisałem swego czasu parę rzeczy do cdactiona, do tego o różnej długości znaków (100/200/400 mniej/więcej) i jakoś nigdy nikt się ze mną w ułamki nie bawił - tekst zajmował całą stronę w piśmie, żaden inny już by tam nie wszedł i to było brane pod uwagę. Pisałem też w parę innych miejsc (pokroju Gamezilli) i jakoś nie zaobserwowałem, żeby rozliczanie po ilości znaków było w tej branży stosowane. Wiadomo, 6k to dwa razy więcej niż 3k i tu oczywiście wszędzie będą różne stawki, ale poważni ludzie nie będą się rozliczać co do literki, bo to strata czasu. To tak jak w tym kawale, że Bill Gates nie schyli się po 50 dolarów, bo w tym czasie straci kilkaset (ktoś wyliczył ile zarabia na sekundę i na jak długo schylenie się po hajs oderwie go od pracy).

Nie o to mi dokładnie chodziło - raczej o to, że nie sądzę aby nowych wpuszczono gdziekolwiek i to wcale nie z powodu braku ikry... Raczej z powodów finansowych...

A zresztą pewnie się nie znam... Ja tylko takie odniosłem po Akademii wrażenie.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...