Skocz do zawartości

Tajemnice Mass Effect

  • wpisy
    11
  • komentarzy
    54
  • wyświetleń
    23192

Mass Effect - Jak uratować wszystkich towarzyszy.


Scorpix

15698 wyświetleń

titleblog.jpg

Hej,

Grając w Mass Effect wielokrotnie podejmujemy decyzje, które mogą mieć poważne konsekwencje w kolejnych częściach, a nawet skończyć się śmiercią naszej ulubionej postaci. Czasem wystarczy przeoczyć jedną rzecz, podjąć zły wybór lub podejść do zadania, będąc nieprzygotowanym. 

Nie jest to jednak trylogia, w której osiągnięcie najlepszego z możliwych zakończeń jest bardzo trudne. Wystarczy spokojnie podchodzić do sytuacji i analizować nasze szansę powodzenia. Istotne jest również rozpoczęcie gry od pierwszej części. Choć parę decyzji można ustawić przy tworzeniu nowej postaci w 2 czy 3, to jednak istnieją ważne kwestie, których zmienić nie można bez grania w nieco przestarzałą już jedynkę.

Wstęp mamy już za sobą, więc jeszcze parę informacji na początek. Opis i porady podane poniżej dotyczą:

a) postaci praworządnej,
b) wszystkie DLC są zainstalowane, aczkolwiek wskażę, które decyzje pochodzą z danego DLC (do części pierwszej oba DLC są za darmo) i jaki wpływ wywierają na główną oś fabularną.

Wpis był tworzony na bieżąco, więc wszystko jest sprawdzone i pewne w 100%.

MASS EFFECT 1

blogtittle.jpg

W Części pierwszej dość wielu ważnych decyzji nie podejmujemy, ale ważne jest wykonanie kilku lub wszystkich zadań z cyklu "Nieznany Świat", co w przyszłości okaże się bardzo pomocne, a niektóre postacie pojawią się w kolejnych częściach (w różnym stopniu).

Istotne jest inwestowanie punktów w perswazje, co ułatwi nam wykonanie niektórych zadań, a czasem otrzymamy dodatkowe nagrody. Najlepiej zawsze iść w jednym kierunku, czyli albo jesteśmy cały czas praworządni lub chaotyczni. System najbardziej nagradza osoby, które grają w ten sposób.

Kolejność wykonywania zadań:
Na początku należy skupić się na głównej osi fabularnej, ale przy okazji można podjąć parę questów pobocznych, z których na początku najważniejszy pochodzi od Emily Wong i dotyczy materiałów, które znajdują się w biurze Fista, do którego możemy wejść tylko w momencie atakowania Nory Chory.
Należy uważać kogo bierze się do tego zadania, bo choć istnieje możliwość oszczędzenia Fista, to jeżeli w naszym teamie będzie Wrex to ten go po prostu zastrzeli. Potem bierzemy materiały dla Wong i pędzimy uratować Tali'Zorah.
Gdy już to wszystko zostało wykonane, a my zostaliśmy Widmem (mamy możliwość inwestycji kolejnych 3 punktów w perswazje - warto na nie wydać doświadczenie), należy zebrać i wykonać wszystkie możliwe zadania na Cytadeli, ponieważ nie ma sensu wracać zbytnio na nią przed ukończeniem drugiej planety (przy drugiej wizycie dochodzi parę nowych zadań, ale będziemy mogli oddać stare).

W teamie zawsze należy mieć towarzysza, który będzie miał wysokie umiejętności w elektronice i szyfrowaniu, aby możliwe stało się otwieranie jak największej liczby skrytek, zawierających lepszą broń, ulepszenia i pancerze.

Po tym jak otrzymamy statek, warto rozmawiać ze swoimi towarzyszami (jeśli nie chcecie romansu z Kaidanem/Ashley odradzam rozmów z nimi). Przede wszystkim ważne są rozmowy z Wrexem i Garrusem.
Rozmawiając z Wrexem powoli poznajemy jego historię, aż w końcu otrzymamy BARDZO WAŻNE zadanie, polegające na odbiciu jego zbroi rodowej z rąk kolekcjonera (zwykła misja). Wykonanie jej wraz z nim jest istotne dla wydarzeń, które będą mieć miejsce na Virmirze.
Rozmowy z Garrusem polegają na kształtowaniu jego podejścia do obowiązków walki z przestępczością. W zależności od naszych rozmów może dojść do wniosku, że nie zawsze cel uświęca środki lub możemy go utwierdzić w mniemaniu, iż działając w C-Sec marnował swój potencjał w walce ze złem. Po pewnym czasie otrzymamy od niego misję, w której poprosi nas o odnalezienie przestępcy na statku. Ten quest jest najważniejszy w procesie kształtowania jego światopoglądu i należy go zabrać na owe zadanie. W zależności od naszej decyzji (areszt/zabicie), Garrus zmieni swoje podejście.
Nie jest to jednak kwestia, która objawia się w części 1, ale w dwójce możemy zaobserwować pewne przejawy tego wszystkiego.

Z podstawowej linii fabularnej warto zacząć od Therum, gdzie uwolnimy Liarę, która jest bardzo dobrym biotykiem i jest istotną osobą dla fabuły Mass Effect.
Wybór kolejnej planety nie ma większego znaczenia, ale ja zawsze decydowałem się najpierw na Feros, a potem na Noverię ze względu na różnice w poziomie trudności (Noveria ma trudniejszego bossa oraz groźniejszych przeciwników).

Ważne decyzje podjęte na innych planetach (przy okazji wykonujemy wszystkie możliwe zadania):

FEROS:
- ratujemy wszystkich kolonistów (gdy nie mamy granatów to wystarczy uderzyć ich bronią),
- oszczędzamy asari po walce z Torianem.

NOVERIA:
- doprowadzamy do aresztowania Anoleisa,
- pomagamy w utworzeniu lekarstwa,
- uwalniamy Królową,
- zabijamy wszystkie Raknii w Hot Labach.

Potem najlepiej jest powrócić na Cytadelę, gdzie będą nowe zadania oraz oddamy poprzednie. Po zakończeniu wizyty najlepiej jest zrobić wszystkie lub większość zadań z cyklu "nieznany świat". Jest to żmudne zajęcie, a jazda po planetach w pewnym momencie może denerwować, ale w przyszłości nam się to opłaci, ponieważ:
- zbieranie minerałów i artefaktów daje dużo exp oraz kasy
- parę zadań jest bardzo ważnych dla całej serii. Te wyróżniające się to:
 * Zbuntowana AI (specjalizacja),
 * Aktywność Gethów (pliki zdobyte w tej misji oddaje się Tali),
 * Zadania Wrexa i Garrusa,
 * Wszystkie związane z Cerberusem (pierwsze pochodzi od admirała Kahoku z Cytadeli),
 * misja z DLC Bring Down the Sky.
Oprócz tego w zadaniach występują osoby, które możemy spotkać później np. Nassana czy Helena Blake, więc polecam jednak to wszystko zrobić.

Jeśli wszystko zostało już zrobione to pora na danie główne: 

VIRMIRE:

Choć możliwość podróży na nią otrzymuje się już po 2 planecie, to lepiej jest ją zrobić po ukończeniu wszystkich trzech i drugich odwiedzinach na Cytadeli.

W przeciągu całej misji podejmuje się 3 decyzje, które mają przełożenie na fabułę całej trylogii:

shepardwrex.jpg

1. Życie Wrexa - aby go przekonać należy mieć albo wysoki współczynnik charyzmy, albo wystarczy wykonać dla niego misję ze zbroją rodową.
2. Życie kapitana Kirrahe aka Hold the Line - utrzymanie go przy życiu może sprawić nieco problemów, bo trzeba wykonać parę rzeczy, podczas naszego rajdu na bazę Sarena. Ominięcie, któregokolwiek z nich powoduje śmierć kapitana. Jeśli odszedłeś od celu za daleko to już zawaliłeś. Kapitan nie żyje, gdy zamiast niego przez komunikator zaczniesz słyszeć swojego towarzysza wydającego rozkazy.
Oto co należy zrobić:
- przy pierwszym posterunku niszczymy punkt komunikacyjny,
- na drugim unieszkodliwiamy satelitę,
- podczas chodzenia po platformach na mapie można znaleźć punkt oznaczony jak Punkt uzupełniania paliwa. Idziemy tam i niszczymy drony oraz skład paliwa,
- w pewnym momencie dostaniemy możliwość skierowania części gethów na oddział kapitana. Nie robimy tego.

Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem to kapitan przeżył.
3. Wybór towarzysza, który zginie - nie można uratować obu.

Po Virmire wracamy na Cytadelę i robimy nowe zadania. Gdy jesteśmy gotowi rozmawiamy z Andersonem i wracamy na nasz statek podczas, gdy nasz przyjaciel zdejmuje blokadę - polecam wybrać opcję obejścia przez komputer ambasady, bo scenka jest o wiele lepsza i bardziej satysfakcjonująca :)

Lecimy na Illos.

Kolejne ważne decyzje zapadną dopiero na samym końcu.

Podczas spotkania z Sarenem nie musimy z nim walczyć. Jeśli przy każdym spotkaniu będziemy korzystać z opcji perswazji, to Saren popełni samobójstwo, a na pozostaje podjąć decyzje co do przyszłości rady:

Z tego co zaobserwowałem to o wiele lepszym wyborem jest uratowanie Rady. Dlatego mocno radzę wybrać tą opcję.

Na samym końcu po pokonaniu ostatniego bossa podejmujemy ostatnią decyzję:

Lepiej wybrać Andersona, bo Udina nas zbytnio nie lubi :)

Co mniej więcej powinien zawierać save z ME 1:

- Kirrahe żyje,
- Wrex żyje,
- Rada żyje,
- Anderson został wybrany na radnego,
- Królowa Raknii przeżyła,
- Kolonia na Feros oraz Asari zostali uratowani,
- Najważniejsze misje poboczne są zrobione,
- Tali otrzymała dane gethów.
Oraz co zapewni nam bardzo dobry start w ME2:
- mamy 50 lub wyższy poziom (najlepiej maksymalny 60),
- zdobyliśmy osiągnięcie bogacz (czy jak to zwą),
- pasek Paragon został wypełniony w pełni.

MASS EFFECT 2

blogtittle2.jpg

Po imporcie save'a otrzymamy parę ciekawych rzeczy, które ułatwią nam start oraz bardzo ułatwią życie. W zależności od osiągniętego poziomu otrzymamy odpowiednią ilość doświadczenia oraz surowców, a za osiągnięcie osiągnięcia "bogacz" dostajemy dodatkowo trochę kasy, co na początek spokojnie wystarcza.
Najważniejsze jest jednak otrzymanie 190 punktów Paragon (przypominam gramy praworządnie), a to ze względu na:

NAJGORSZY SYSTEM MORALNOŚCI W HISTORII BIOWARE:

Przy wizerunku postaci, tak jak w poprzedniej części widać paski Paragon oraz Renegade, ale jest to mylące.
System działa w następujący sposób:
Aby móc użyć opcji dialogowej należy osiągnąć odpowiedni pułap PROCENTOWY przydzielanych nam punktów, więc jeśli nawet mamy pełny pasek Paragon nie oznacza to, że będzie można wybrać niebieską kwestię. Przy przyleceniu do danego Hubu (np. Omega) zostaje dodana nowa kwota punktów, które są neutralne, więc jeśli na 100 dostępnych punktów zdobędziemy 47 Paragon, to nasz współczynnik w tym terenie to 47%. Odwiedzając drugi Hub (Cytadela) udaje nam się zdobyć 53 punkty Paragon na 100. Nasz współczynnik wynosi wtedy 50%, co może nie starczać na wszystko.
Te 190 punktów znacznie ułatwia sprawę, bo nie wlicza się w pulę punktów do zdobycia, czyli po Omedze miast 47/100, będziemy mieli 237/100.

Należy rozmawiać z załogą, gdyż podczas rozmów również zdobywa się punkty Paragon.

Ogólnie gra dzieli się na kilka etapów:

1. Rekrutacja pierwszych 4 członków załogi (z DLC się nie liczą) - do póki nie zrekretujemy wszystkich możemy latać do woli, robiąc wszystkie dostępne misje, co polecam.
2. Po rekrutacji całej czwórki - misja na Horizon.
3. 5 misji z zakładki Missions - polecam skupić się na dalszej rekrutacji i misjach lojalnościowych.
- można wykonać 6 - wystarczy polecieć na Tuchcankę przed wykonaniem 5 misji, aby wykonać zadania dla Mordina i Grunta. Misja na Statek nie wystartuje do póki nie jesteśmy na Normandy.
4. Statek Zbieraczy
5. Róbta co chceta, przy czym należy zostawić co najmniej 4 misje z zakładki Missions oraz lojalnościową dla Jack
6. IFF i rekrutacja Legiona
7. Rozmowa z Legionem - misja lojalnościowa dla Jack - druga rozmowa z Legionem i otrzymanie misji lojalnościowej (przy pierwszej rozmowie jej nie otrzymamy)
8. Misja lojalnościowa dla Legiona. Jeśli się nie wyrobicie, bo wyskoczy jakiś błąd (raz przy startowaniu misji, gra przerwała to i załączyła scenkę z testem IFF), to Legion wciąż może przeżyć, ale nie można go wysyłać na żadne zadania.
9. NATYCHMIASTOWY start na Omega-4 Reyal - nie można robić żadnych misji po drodze, ani się zatrzymywać.
10. Misja Samobójcza

Dobra pora ustalić, co należy zrobić aby wszyscy przeżyli. Krok po kroku:

- podczas pierwszej misji pozwalamy Tali zabrać Veetora,
- wypuszczamy Grunta ze zbiornika,
- skupiamy się przede wszystkim na misjach rekrutacyjnych i lojalnościowych,
- po zdobyciu IFF muszą być 4 dostępne misje w tym jedna lojalnościowa,
- każdy członek załogi jest lojalny,
- nie oddajemy Legiona Cerberusowi,
- utrzymujemy stały wysoki poziom Paragon,
- każdego towarzysza pytamy o jakieś pomysły na udoskonalenie Normandy. 3 z nich są bardzo ważne:
 * Garrus - udoskonalenie działa,
 * Tali'Zorah - udoskonalenie osłon,
 * Jacob - udoskonalenie pancerza,

Wszystko może brzmieć dość łatwo, ale jest parę punktów istotnych, które wpłyną na to co się będzie działo w ME 2 i 3.

blogxxx.jpg

Misje rekrutacyjne i lojalnościowe - istotne momenty:

Misja rekrutacyjna Tali'Zorah:
- namawiamy Kal'Reegara do schowania się.

Misja lojalnościowa Mordina:
- namawiamy Mordina do ZACHOWANIA DANYCH z badań.

Misja lojalnościowa Thane'a:
- możemy zepsuć całą misję i nie uzyskać jego lojalności, gdy zgubimy cel.

Misja lojalnościowa Zaeeda:
- jeśli wybierzemy drogę Paragon, to na końcu, aby pozostał lojalny, należy użyć niebieskiej kwestii (50-60% wymagane)

Misja lojalnościowa Samary:
- możemy ją zepsuć, gdy nie wzbudzimy ciekawości u Morinth,
- Morinth nie opłaca się zostawiać przy życiu.

Misja lojalnościowa Tali'Zorah:
- misja, gdzie możemy zdobyć bardzo dużo punktów Paragon,
- wymaga ponad 60-65% współczynnika Paragon,
- jeśli na statku znajduje się Veetor i Kal'Reegar to misja staje się o wiele prostsza,
- należy porozmawiać ze wszystkimi, aby zauważyć, iż jest to tak naprawdę konflikt na tle politycznym,
- jeśli nie możemy wybrać kwestii paragon to podburzamy tłum i dzięki obecności dwóch wcześniej wymienionych Quarian wygrywamy, ale dostajemy mniej punktów Paragon,

- NALEŻY UDOWODNIĆ, ŻE TALI I JEJ OJCIEC SĄ NIEWINNI - MA TO WPŁYW NA FABUŁĘ MASS EFFECT 3.

Misja lojalnościowa Legiona:
- WYBIERAMY ZNISZCZENIE HERETYKÓW,
- otrzymamy aż 30 punktów renegata, więc do tego czasu należy mieć wysoki współczynnik Paragon.

Po zrobieniu misji występują dwa konflikty, które należy załagodzić poprzez użycie perswazji (próg wymagany to około 70-75%).

Po zdobyciu lojalności wszystkich (lub prawie wszystkich, gdy nie zdążymy na czas) czeka danie główne:

MISJA SAMOBÓJCZA:

Mogę o tym pisać długo, ale macie tutaj ładnie rozrysowany cały wykres:

blogzxx.jpg

Jeśli zrobicie wszystko zgodnie z nim, to przeżyją wszyscy.

Wybór, czy zostawić bazę lub ją zniszczyć nie jest zbyt istotny, ale ja raczej nie pomagam Cerberusowi i rozwalam ją.

Z DLC polecam zrobić Lair of the Shadow Broker, bo jest bardzo dobry i ważny fabularnie oraz Arrival, który stanowi pomost między częścią 2 a 3.

Co powinien zawierać save z Mass Effect 2:
- wszyscy są lojalni i przeżyli,
- heretycy zostali zniszczeni,
- Tali'Zorah i jej ojciec zostali uznani niewinnymi,
- przyjęliśmy ponownie status Widma od Rady,
- DLC Hammerhead (darmowe) zostało zrobione,
- Liara została Handlarzem Cieni (DLC LotSB),
- David Archer został uratowany i trafił do Akademii Grissoma (DLC Overlord),
- postać osiągnęła poziom 30.

MASS EFFECT 3

blogtittle3.jpg

W wyniku importu powyższego save'u postać zaczyna od 30 poziomu doświadczenia i łatwiej jest osiągnąć maksymalny 60 poziom.

Istotnym elementem tej części, który zastąpił system paragon/renegade jest System Reputacji. Polega on na tym, że podejmując różne działania, czy to wykonując zadania, czy po prostu rozmawiając z towarzyszami i ważnymi osobami, nasz pasek reputacji rośnie. Współczynnik Paragon/Renegade ma znaczenie tylko w przypadku niebieskiego zakończenia.
Nabicie tego paska do maksimum jak najszybciej jest ważnym warunkiem uratowania wszystkich.

Drugim ważnym elementem są "zdarzenia czasowe", na które mamy określony okres czasu, a ich nie wykonanie zwykle ma opłakane skutki. Również wykonując zbyt szybko podstawowe zadania można łatwo ominąć inne nie mniej istotne misje poboczne.

Podstawowa zasada: Rozmawiamy z naszymi towarzyszami ZAWSZE i zawsze sprawdzamy, czy nie ma nowych spotkań na Cytadeli (dotyczy to zwłaszcza Ashley/Kaidana i Mirandy).

Ok, wszystko wyjaśnione, więc przedstawiam wam sposób, aby przeżyło większość naszych ulubionych towarzyszy, a na imprezie w Cytadeli nie było pusto.

Garrus Vakarian, Liara T'soni i James Vega są z nami praktycznie od początku na dobre i na złe i nie ma sytuacji, aby mogli zginąć w Mass Effect 3 przed ostatnią misją.

JACK

Na początku otrzymuje się misję, aby zbadać sytuację na Akademii Grissoma. Jeśli tam nie polecimy to po 3 zadaniach, misja zmieni się na ewakuację AG. Należy tam polecieć, jak najszybciej się da, bo ociąganie się może przynieść fatalne skutki, ponieważ w pewnym momencie misja znika całkowicie, a Jack ginie.

JAVIK

Lecimy na Eden Prime i wydobywamy go z lodówki. Polecam wykonać tą misję jako jedną z pierwszych.

JACOB

Spotykamy go później podczas zadania ewakuacji naukowców Cerberusa z ośrodka. Po prostu należy wykonać zadanie i porozmawiać z nim szpitalu w Cytadeli (którą i tak często odwiedzamy).

SAMARA

Bardziej skomplikowana sytuacja. Spotkamy ją podczas wykonywania zadania pobocznego w Klasztorze Ardat'Yakshi (trzeba wykonać tą misję przed Thessią). Na samym końcu zadania Samara będzie próbować popełnić samobójstwo i mamy 2 sekundy na zareagowanie i kliknięcie prawego przycisku myszy. Potem już wszystko jest OK.

KASUMI

Spotykamy ją podczas wykonywania zadania z hanarskim dyplomatą na Cytadeli. Jeśli jest lojalna to przeżyje.

ZAEED

Podczas jednej z misji na Cytadeli z voluskim ambasadorem okazuje się, ochroniarzem ambasadora jest Zaeed. Dochodzi do strzelaniny i jeśli Zaeed był lojalny to ją przeżyje.

GRUNT

Wykonując misje otrzymaną od Wrexa, spotykamy Grunta, który jest dowódcą oddziału. Napotykamy na naszej drodze również KRÓLOWĄ RAKNII, którą możemy uwolnić (jeśli to jest królowa z Noverii, to przyłączy się do nas). Niezależnie od naszej decyzji, Grunt rzuca się do walki z Raknii. Przeżyje, jeśli był lojalny.

BARDZIEJ SKOMPLIKOWANE SYTUACJE:

Co do innych towarzyszy to ich los jest wpleciony w główny wątek fabularny i ich los zależy od podjęcia działań w odpowiednim momencie i podejmowaniu dobrych decyzji.

WREX, MORDIN, EWA, KIRRAHE - Tuchanka i Sur'Kesh

Jedna z pierwszych z głównych misji i już od razu jest okazja do podjęcia kilku złych decyzji oraz zauważenia czy w poprzednich częściach wszystko poszło dobrze.

Na początek - Kirrahe, jeśli przeżył spotkamy na Sur'Kesh i tyle w tym temacie.

Najprostsza sytuacja dotyczy Ewy (Bakary), która przeżyje przez całą grę, jeśli Mordin skopiował dane pochodzące z badań Maelona w ME2 (misja lojalnościowa). W innym przypadku umrze po pewnym czasie. Dodatkowo istotne jest zadanie, które otrzymuje się od Patriarchy Turian. Po uratowaniu plutonu, dostajemy CZASOWO ograniczoną (po 3 misjach znika) misję na rozbrojenie bomby. Jeśli tego się nie zrobi to Bakara umrze podczas próby unieszkodliwienia bomby.

Gdy bomba została już rozbrojona, a Ewa jest bezpieczna to można przystąpić do zadania głównego. Na początku należy powiadomić o sabotażu dokonanym przez Salarian. Wrex przeżyje, gdy wybraliśmy decyzje o rozpyleniu prawdziwego leku oraz powiedzieliśmy mu o awarii, gdyż on nie da się nam oszukać i dojdzie do walki, w której nasz Kroganin zginie.

Podczas naprawy rozpylacza Mordin ginie. Nic niestety nie możemy z tym zrobić. :(

MIRANDA

Z Mirandą w przeciągu gry mamy możliwość spotkania się trzykrotnie. Aby przeżyła musi do tych spotkań dojść. Dodatkowo podczas 2 ostrzegamy ją przed Kai Lengiem, a podczas 3 wspomagamy środkami. Jeśli gracz prowadzi z nią romans to nie może z nią zerwać. Czy wszystko poszło dobrze można dowiedzieć się dopiero pod sam koniec gry.

ASHLEY/KAIDAN

Na początku gry mamy podobną sytuację do tej z 2 części. On/ona nie chcą nam do końca ufać i tylko od działań podjętych przed atakiem Cerberusa na Cytadelę, zależy czy w ostatecznym rozrachunku pozostanie przy życiu. Po tym jak wyląduje w szpitalu należy ją/jego odwiedzać przy każdej ważnej sytuacji (są chyba 3). Po miłych rozmowach nasz towarzysz nam zacznie powoli wierzyć.
Chwilą prawdy jest zakończenie misji z atakiem Cerberusa na Cytadelę. Na początku musimy użyć prawego przycisku, aby wstrzymać towarzyszy, a jeśli rozmawialiśmy z naszym kompanem przy każdej okazji i były to miłe rozmowy to odsunie się, abyśmy mogli zabić Udinę. W innym wypadku Ashley/Kaidan zginie.

THANE

Ginie broniąc salariańskiego członka Rady. Wcześniej można spotkać go w szpitalu i zamienić parę słówek.

Jeśli to co wyżej wydaje się być proste to macie...rację. Bo prawdziwe wyzwanie dopiero nadchodzi:

quarianandgeth.jpg

POKÓJ POMIĘDZY QUARIANAMI A GETHAMI - TALI'ZORAH I LEGION:

Jest to najprawdopodobniej najtrudniejsza część całej gry. Aby nasze działania zakończyły się sukcesem należy nie tylko osiągnąć odpowiednio wysoki pasek reputacji, ale również spełnić kilka ukrytych warunków.

Pierwszy warunek jest najprostszy: Tali i Legion przeżyli ME 2 oraz Tali została admirałem. W innym przypadku pokój jest niemożliwy.
Drugi warunek widoczny dla wszystkich: Wypełnione 4 segmenty paska reputacji. Dlatego zbieranie reputacji przez różne działania jest takie ważne, bo Rannoch to TEST OSTATECZNY.

Na Rannoch są dostępne 3 misję: 1 główny wątek oraz 2 poboczne, które są jednak ważne dla osiągnięcia pokoju.

Na samym końcu, gdy następuje "Chwila prawdy", niektórzy mogą się zdziwić, że nawet posiadając 4 lub więcej pasków reputacji, opcje perswazji są szare.
Jest to spowodowane ukrytym systemem punktowym, który ciągnie się za graczem od 2 części, więc aby doszło do pokoju należy zaimportować save.

Do zdobycia jest 7 punktów, ale do pokoju potrzeba 5 punktu i wykonania 2 zadań pobocznych:

2 pkt - Zniszczenie heretyków podczas misji lojalnościowej Legiona w ME2,
2 pkt - Tali nie została wydalona z Floty i jest Admirałem,
1 pkt - Konflikt pomiędzy Tali a Legionem został rozwiązany pokojowo,
1 pkt - Admirał Koris przeżył misję. Przy wyborze załogi lub niego, trzeba wybrać Korisa,
1 pkt - Osłabiono Flotę Gethów poprzez wykonanie zadania Legiona (i tak jest obowiązkowe).

Po pokonaniu Żniwiarza, gdy Legion zaczyna update systemu, należy mu na to pozwolić. Po chwili nastąpi rozmowa między Admirałami oraz moment, w którym gracz poznaje odpowiedź, czy zrobił wszystko dobrze.
Jeśli tak to dochodzi do podpisania pokoju, Tali'Zorah dołącza do załogi (jeśli mamy romans z nią to dostanie również jej słynne zdjęcie) oraz Flota i Gethy są gotowe nam pomóc.

Legion ginie niezależnie od wszystkich działań, jakie podejmiemy :(

Gdy udało się nam uratować wszystkich towarzyszy i doprowadzić do niesamowitych rzeczy typu pokój turiańsko-krogański i quariańsko-gethowy to można przystąpić do ostatecznych przygotowań.

blogxxxx.jpg

Tutaj pojawia się kolejny mechanizm - Wymierna Siła Zbrojna. Od jej wysokości zależy, czy będziemy mogli wybrać wszystkie zakończenia, jakie straty poniosą wszystkie formacje, jak będzie wyglądać Ziemia oraz czy Komandor przeżyje.
Z tego co wiem to aby osiągnąć najlepsze możliwe wersje zakończeń WSZ musi być na poziomie wyższym niż 3200. Przed DLC Extended Cut było to 4000.
WSZ można podnieść grając w multi i zwiększając procenty, które bazowo są ustalone na 50%, czyli tylko połowa zgromadzonej przez nas floty liczy się do punktacji. Z powyższego screena widać, że nie trzeba grać w trybie wieloosobowym, aby osiągnąć magiczny próg 3200 punktów.
W momencie, gdy pisze ten wpis, nie mam żadnych problemów ze znalezieniem sesji, a od premiery minęło trochę czasu.

Komandor przeżyje, jeśli przy osiągnięciu wymaganego najwyższego progu WSZ wybrano czerwone zakończenie.

Przy wyborze destrukcji GINIE EDI I GETHY.

Postępując w ten sposób:
- Wrex przeżył i poprowadził wraz z Bakarą Krogan drogą pokoju.
- Wszyscy towarzysze przeżyli (EDI w zależności od decyzji), chyba że inaczej wynikało z wątku głównego (Mordin, Thane, Legion).
- Nastąpił pokój między Gethami a Quarianami.
- Straty poniesione podczas bitwy o Ziemię są minimalne.
- Conrad Verner żyje.
- Na imprezie w Cytadeli byli obecni wszyscy.

blogxxx2.jpg

A wszyscy (prawie) żyli długo i szczęśliwie.

PS: A JAK ZAINSTALUJECIE MOD ZMIENIAJĄCY ZAKOŃCZENIE TO PRZEŻYJE NIECO WIĘCEJ TOWARZYSZY I GETHY.

4 komentarze


Rekomendowane komentarze

Co do Mordina, jeżeli zgodzimy się na sabotaż Salarian, to pod sam koniec misji na Tuchance, gdy Mordin będzie chciał wjechać windą by rozpylić lekarstwo, możemy go przekonać by tego nie robił, i wtedy zostanie on wysłany do pracy przy Tyglu. Oczywiście wiąże się to z tym, że będziemy potem musieli zabić Wrexa, więc mamy wybór.

Link do komentarza

Dlatego o tym nie wspominałem, bo Wrex musi być nieobecny podczas tego zadania, aby to było możliwe.

Dla tych co chcą dokładnie wiedzieć:

Mordina można uratować jeżeli:

- wodzem jest brat Wrexa
- przekonamy Mordina, że wódz Krogan będzie dążył do wojny.

Nawet jeśli przeżyje to nie pojawi się na imprezie.

Link do komentarza

Jeśli chodzi o zostawienie misji lojalnościowej dla Jack to moim zdaniem nie trzeba, wystarczy zrobić jakąś misje poboczną by uruchomić drugi dialog dla Legiona. Jeśli się mylę to powiedz. 

Link do komentarza
Dnia 25.08.2017 o 00:20, Aideen napisał:

Jeśli chodzi o zostawienie misji lojalnościowej dla Jack to moim zdaniem nie trzeba, wystarczy zrobić jakąś misje poboczną by uruchomić drugi dialog dla Legiona. Jeśli się mylę to powiedz. 

Ja wolałem zostawić ważną misję na koniec, aby być w 100% pewnych, że finał nie odpali się przed zrobieniem misji dla Legiona. Zrobiłem raz tak, jak wspomniałeś i scena użycia modułu odpaliła się w momencie próby wejścia na mapę, zaraz gdy otrzymałem zadanie od naszego ulubionego Getha.

Nie wiem od czego to zależy. Możesz skupić się na robieniu misji lojalnościowych, a poboczne zostawić po ukończeniu gry. Nie powinno być wtedy problemów.

Link do komentarza
Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Maksymalna ilość emotikon wynosi 75.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...